Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Ik zag het al een keer eerder voorbij komen dat het bij iemand anders vaak gebeurde, maar bij onze C5 heeft de kachelmodule rechts bij de passagier het voor de 3e keer begeven ( in iets van een jaar).
Spanning doorgemeten> gewoon 14.3V bij draaiende motor, onze andere C5 staat hoger (14.5 volt) en daar doet de module het al sinds we hem hebben ( 2008). Lijkt me niet hier aan te liggen.
We hebben gebruikte modules van de sloop a 15 per stuk gekocht, nu de 3e keer een nieuwe uit China besteld ( 16 euro), als deze het weer begeeft weet ik het ook niet! Begin het zat te worden, nu al 46 euro kwijt voor zon prutding en veel te vaak op straat/op de sloop gelegen om dat ding in of uit te bouwen.
Ik begrijp dat je de MOSFET zelf kan vervangen, het solderen ziet er erg makkelijk uit, klopt het dat ik STP80NF55-08 nodig heb voor deze kachelweerstand :
http://i50.tinypic.com/11vqijl.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan bestel ik er gelijk 1 of 2, en ga gelijk bij 1 van de 3 oude weerstandjes dat ding vervangen. 3-4 euro is toch veel goedkoper dan elke keer weer 15-16 euro voor zo'n hele module te betalen.
Spanning doorgemeten> gewoon 14.3V bij draaiende motor, onze andere C5 staat hoger (14.5 volt) en daar doet de module het al sinds we hem hebben ( 2008). Lijkt me niet hier aan te liggen.
We hebben gebruikte modules van de sloop a 15 per stuk gekocht, nu de 3e keer een nieuwe uit China besteld ( 16 euro), als deze het weer begeeft weet ik het ook niet! Begin het zat te worden, nu al 46 euro kwijt voor zon prutding en veel te vaak op straat/op de sloop gelegen om dat ding in of uit te bouwen.
Ik begrijp dat je de MOSFET zelf kan vervangen, het solderen ziet er erg makkelijk uit, klopt het dat ik STP80NF55-08 nodig heb voor deze kachelweerstand :
http://i50.tinypic.com/11vqijl.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan bestel ik er gelijk 1 of 2, en ga gelijk bij 1 van de 3 oude weerstandjes dat ding vervangen. 3-4 euro is toch veel goedkoper dan elke keer weer 15-16 euro voor zo'n hele module te betalen.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ja dat klopt, Conrad verkoopt ze ook.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Dank, ik kan het product op Conrad niet vinden, wel bij Farnell of Mouser, het bedrijf waar ik werk bestelt wel eens elektrische componenten van die sites, zal wel 2 stuks STP80NF55-08 bij de eerstvolgende bestelling bijvoegen
.


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb nog een originele zgan module liggen bij de dealer vandaan. Teab maar voor 16eur gaat ie bij het vulles

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Nu niet nodig, we hebben 2 werkende en 3 kapotte modules ( waarbij de 2 werkende in de C5's zitten), ik wil de kapotte modules weer maken zodat we een reserve hebben voor als hij het weer begeeft.
Bij de dealer vandaan, wow? Voor de prijs van 10 van die modules van de dealer heb je een complete C5.
Gewoon voor 16 euro van Aliexpress halen ( als ik dat eerder wist had ik nooit gebruikte modules van de sloop zitten kopen) of zelf de MOSFET vervangen
.
Bij de dealer vandaan, wow? Voor de prijs van 10 van die modules van de dealer heb je een complete C5.


Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
probeer eens de aanjager vol aan te zetten.
Verplaats dan de luchtstroom met de toetsen
begin onder => voelen of er lucht onder bij de voeten blaast
midden => voel bij de roosters
boven => voel bij de voorruit
Zo krijg je een idee of de verdeelklep werkt.
Verplaats dan de luchtstroom met de toetsen
begin onder => voelen of er lucht onder bij de voeten blaast
midden => voel bij de roosters
boven => voel bij de voorruit
Zo krijg je een idee of de verdeelklep werkt.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 16 jul 2012 20:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Ik ben ook dol op alles zo goedkoop mogelijk bemachtigen, maar toen ik midden in de winter plotseling geen verwarming meer had ben ik toch naar de dealer gegaan. 3 weken wachten op Aliexpress is niet altijd een optie.snowdog schreef:
Bij de dealer vandaan, wow? Voor de prijs van 10 van die modules van de dealer heb je een complete C5.Gewoon voor 16 euro van Aliexpress halen ( als ik dat eerder wist had ik nooit gebruikte modules van de sloop zitten kopen) of zelf de MOSFET vervangen
.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Het lijkt erop dat de kachelmodule in mijn C5 overleden is, de aanjager doet het niet.
Zie de "blaadjes" op het display wel oplopen als ik aan de knop draai, maar er gebeurt niets.
Ik neem aan dat de module hetzelfde is voor een Ph1 en 2 ?
Zit me suf te zoeken op service.citroen, kan iemand mij vertellen onder welk hoofdstuk dit zit ?
Ik ga uiteraard een nieuwe bestellen, maar een gebruikte zou prima zijn ter overbrugging.
Als iemand zo een ding heeft liggen en er van af wil, dan kom ik deze graag ophalen.
Zie de "blaadjes" op het display wel oplopen als ik aan de knop draai, maar er gebeurt niets.
Ik neem aan dat de module hetzelfde is voor een Ph1 en 2 ?
Zit me suf te zoeken op service.citroen, kan iemand mij vertellen onder welk hoofdstuk dit zit ?
Ik ga uiteraard een nieuwe bestellen, maar een gebruikte zou prima zijn ter overbrugging.
Als iemand zo een ding heeft liggen en er van af wil, dan kom ik deze graag ophalen.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Ik neem aan dat de module hetzelfde is voor een Ph1 en 2 ?
dat zijn niet dezelfde
dat zijn niet dezelfde

Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ok, niet hetzelfde dus.
Heeft een Ph2 ook een dergelijke module en zit die op dezeflde plek als bij een Ph1 ?
Zag een topic voorbij komen met foto's, van een Ph1, daar zit de module onder de bekleding van het dashboard aan de bijrijders kant.
Ik kan een dergelijk onderdeel niet terug vinden op Service.Citroen.
O ja, de zekering F11 (40A), aanjager/airco onder de motorkap heb al gecontroleerd, die is heel.
Heeft een Ph2 ook een dergelijke module en zit die op dezeflde plek als bij een Ph1 ?
Zag een topic voorbij komen met foto's, van een Ph1, daar zit de module onder de bekleding van het dashboard aan de bijrijders kant.
Ik kan een dergelijk onderdeel niet terug vinden op Service.Citroen.
O ja, de zekering F11 (40A), aanjager/airco onder de motorkap heb al gecontroleerd, die is heel.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik dacht dat die op de motor zit , boven de pedalen
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Kachelmotor gaat dus via de kant van de pedalen eruit.
Zojuis uitgelezen, geen foutmeldingen bij airco.
Bij "status sensoren en aanjager" zie ik de spanning oplopen bij "voedingsspanning" aanjager, van 1,3v bij min. naar 10v bij max.
Bij regel orgaan test van de aanjager gebeurt er niets.
Zojuis uitgelezen, geen foutmeldingen bij airco.
Bij "status sensoren en aanjager" zie ik de spanning oplopen bij "voedingsspanning" aanjager, van 1,3v bij min. naar 10v bij max.
Bij regel orgaan test van de aanjager gebeurt er niets.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb je al is na de stekker gezien die durft ook al is inbranden
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die regelorgaantest aanjagermotor heb je wel uitgevoerd bij draaiende motor?
Volgens D4EAAPP0 Handelingen in de werkplaats : Ventilatie/verwarming zou dat moeten opleveren:
De oorzaak was toen dat er water naar binnen gekomen was via de opening onder de paravaan, daardoor was de beveiliging geactiveerd.
Ik heb toen het pollenfilter er uitgehaald, dat helemaal doorweekt was, en het zaakje daar drooggemaakt.
En uiteraard ook de afvoeren van de paravaanbak doorgeprikt
Groet,
JW
Volgens D4EAAPP0 Handelingen in de werkplaats : Ventilatie/verwarming zou dat moeten opleveren:
Bij mij deed de fan het ook een keer niet.Uitvoeren van 2 cycli in 16 seconden. (1 cyclus = 1 keer oplopende aanjagersnelheid + 1 keer afnemende aanjagersnelheid)
Melding: Controleer de 2 progressief oplopende en aflopende cycli van de aanjagersnelheid
De oorzaak was toen dat er water naar binnen gekomen was via de opening onder de paravaan, daardoor was de beveiliging geactiveerd.
Ik heb toen het pollenfilter er uitgehaald, dat helemaal doorweekt was, en het zaakje daar drooggemaakt.
En uiteraard ook de afvoeren van de paravaanbak doorgeprikt

Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zie ook pagina 34 en volgende van dit draadjewilly4 schreef:heb je al is na de stekker gezien die durft ook al is inbranden
Als de fan er toch onverhoopt uit moet, zal de dash gesloopt moeten worden

Groet,
JW