Probleempje met airco en bediening zijruit.
Auteur |
Bericht |
Donkeyman
C5club Fan
Geregistreerd: 15 aug 2013 13:08 Berichten: 84 Woonplaats: Eemnes
Auto: c5 break phase 2.0 HDIF Exclusive
Opties: Electrisch panoramadak, alarm, afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 278000
Kleur: metallic grijs
Naar boven
|
 Probleempje met airco en bediening zijruit.
Sinds kort merk ik dat de airco altijd aanstaat. Op de display zie ik niet "auto" staan en toch komt er koude lucht uit de roosters. Het is in ieder geval beter dan dat hij het helemaal niet doet, zoals ik dat heb meegemaakt in andere auto's. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Mijn linker zijraam sluit niet meer als vanouds: Als ik het knopje bedien gaat de ruit maar een paar centimeter naar boven, dus ik moet steeds opnieuw op het knopje drukken. Heel irritant is dat. Wie weet raad?
_________________ Autohistorie: Citroën 2CV4 18 pk b.j.'71, 2CV6 26 pk b.j.'76, Lada 1500 station LPG b.j.'79 , Mitsubishi Galant 1600 Wagon LPG onderbouw b.j.'85, Renault Nevada 1,7TL LPG onderbouw b.j.'92, Peugeot 406 HDI SV Break b.j.'99.
Huidige motor: Honda Sevenfifty 1996
|
05 jun 2016 22:21 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
Bij een PH2 draait de airco altijd, deze kun je in het menu uitschakelen. Als "auto" uit is betekend het niet dat de regeling niet meer auto is. Auto gaat uit als: - De ventilatie snelheid word veranderd - De stand van de uitblaas roosters word veranderd - De airco word uitgeschakeld De temperatuurregeling blijft automatisch werken. Hoe oud is je accu? Een slechte accu kan hele rare storingen opleveren, waaronder slecht functionerende ramen. Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
06 jun 2016 15:13 |
|
 |
Donkeyman
C5club Fan
Geregistreerd: 15 aug 2013 13:08 Berichten: 84 Woonplaats: Eemnes
Auto: c5 break phase 2.0 HDIF Exclusive
Opties: Electrisch panoramadak, alarm, afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 278000
Kleur: metallic grijs
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
Iceman, ik wist echt niet dat de airco altijd meedraaide, hoewel ik al de tweede zomer in ga met mijn C5. Weer wat geleerd... De accu dateert van 2012, want er staat een soort datering op. Ik zal hem goed in de gaten houden. Bedankt!
_________________ Autohistorie: Citroën 2CV4 18 pk b.j.'71, 2CV6 26 pk b.j.'76, Lada 1500 station LPG b.j.'79 , Mitsubishi Galant 1600 Wagon LPG onderbouw b.j.'85, Renault Nevada 1,7TL LPG onderbouw b.j.'92, Peugeot 406 HDI SV Break b.j.'99.
Huidige motor: Honda Sevenfifty 1996
|
06 jun 2016 18:15 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13957 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
ik denk dat er een gewone koppeling op zit als je het vin nummer geeft kan ik het misschien opzoeken
|
06 jun 2016 19:02 |
|
 |
Donkeyman
C5club Fan
Geregistreerd: 15 aug 2013 13:08 Berichten: 84 Woonplaats: Eemnes
Auto: c5 break phase 2.0 HDIF Exclusive
Opties: Electrisch panoramadak, alarm, afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 278000
Kleur: metallic grijs
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
Mijn vin nr. is: VF7RERHRH76752316
_________________ Autohistorie: Citroën 2CV4 18 pk b.j.'71, 2CV6 26 pk b.j.'76, Lada 1500 station LPG b.j.'79 , Mitsubishi Galant 1600 Wagon LPG onderbouw b.j.'85, Renault Nevada 1,7TL LPG onderbouw b.j.'92, Peugeot 406 HDI SV Break b.j.'99.
Huidige motor: Honda Sevenfifty 1996
|
07 jun 2016 20:38 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13957 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
zoals ik kan zien met een gewone koppeling en een capaciteits regeling
|
07 jun 2016 20:45 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
Zó zie ik dat ook. Het is de bekende Sanden SD7C16, die zit in bijna alle PH2's.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 jun 2016 21:17 |
|
 |
Donkeyman
C5club Fan
Geregistreerd: 15 aug 2013 13:08 Berichten: 84 Woonplaats: Eemnes
Auto: c5 break phase 2.0 HDIF Exclusive
Opties: Electrisch panoramadak, alarm, afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 278000
Kleur: metallic grijs
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
Er zit een gewone koppeling in, maar wat houdt dat in voor het gedrag van de airco?
_________________ Autohistorie: Citroën 2CV4 18 pk b.j.'71, 2CV6 26 pk b.j.'76, Lada 1500 station LPG b.j.'79 , Mitsubishi Galant 1600 Wagon LPG onderbouw b.j.'85, Renault Nevada 1,7TL LPG onderbouw b.j.'92, Peugeot 406 HDI SV Break b.j.'99.
Huidige motor: Honda Sevenfifty 1996
|
07 jun 2016 21:22 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
voor je raam zou je dit kunnen proberen. Schakelaars unit uit de de deur halen voorzichtig openmaken , dan ligt er een rubbermatje op een printplaatje met zwarte connectors. deze connectors even goed met koolstof insmeren (zacht potlood) zodat hij weer goed contact maakt , dan zou het wel eens opgelost kunnen zijn (bij mij wel). download/file.php?id=9517
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
07 jun 2016 21:28 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13957 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
de koppeling word ingeschakeld en de capaciteit word dan nog is geregeld
|
07 jun 2016 21:29 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
Ter aanvulling: het betekent dat die koppeling altijd ingeschakeld is, tenzij je 'm via het menu uitschakelt. En hij wordt uitgeschakeld als dat nodig is om het systeem te beveiligen: •Storing in de koppeling van de aircocompressor •Storing in de elektroklep van de aircocompressor •Storing in de druksensor van het koelmiddel •Storing aanjager (vertraging 30 seconden) •Storing in de communicatie tussen de elektronische eenheid motor en de intelligente servicecentrale (BSI) (BSI1) •Communicatiestoring tussen BSM en ISC (BSI1) Met ingeschakelde koppeling wordt de capaciteit geregeld dmv van een tuimelschijf in de compressor. Die wordt met PWM aangestuurd vanuit de BSI, op basis van heel veel parameters Citaat: Elektroklep aircocompressor
De aircocompressor met externe regeling heeft een elektroklep voor de regeling van de lagedruk waarmee de temperatuur van de verdamper tussen 3 en 13 °C wordt gehouden. Daarmee wordt wel de gewenste koeling bereikt terwijl het brandstofverbruik wordt geminimaliseerd.
OPMERKING : Als de koppeling van de aircocompressor niet is ingeschakeld, staat de elektroklep van de compressor op 0%.
De opdracht aan de verdamper ligt tussen 3 en 13 °C afhankelijk van de buitentemperatuur, de temperatuur in het interieur en de gewenste temperatuur.
Bij het ontwasemen is de opdracht aan de verdamper altijd 3 °C.
2.2.1. Regeling hogedruk
Om te voorkomen dat de compressor bij een druk hoger dan 24,2 bar door de beveiliing wordt uitgeschakeld : Wordt de opdracht aan de verdamper verhoogd om de bediening van de elektroklep en dus de pompopbrengst te verkorten. Door deze opdracht kan de hoge druk op een niveau worden gehandhaafd zonder de onderdelen van het systeem aan te tasten.
2.2.2. Relatie elektroklep aircocompressor / verdampertemperatuur
In bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld in de werkplaats bij 20 °C).
Om een verdampertemperatuur van 3 °C te verkrijgen, wordt de elektroklep ongeveer 50% +/- 5% bediend.
Om een verdampertemperatuur van 10 °C te verkrijgen, wordt de elektroklep ongeveer 35% +/- 5% bediend.
2.2.3. Dialoog met het motormanagement (elektronische eenheid motor)
De elektronische eenheid motor stuurt de opdrachten voor de elektroklep en de koppeling van de compressor naar de BSI 1. Deze informatie kan uit 5 waarden bestaan : •Geen verzoek door de elektronische eenheid motor •Verzoek om de status van de koppeling en de elektroklep van de compressor vast te houden (stroomsterkte klep) (bijvoorbeeld: overschakelen automaat of SensoDrive) •Verzoek elektroklep aircocompressor I-klep is 50% (niet gebruikt) •Verzoek elektroklep aircocompressor I-klep is 5% •Verzoek om de koppeling van de compressor uit te schakelen (afslaan voorkomen)
De elektronische eenheid motor informeert de BSI1 over de status van de koelventilator (motorventilatorgroep).
De BSI1 informeert de elektronische eenheid motor over het door de aircocompressor verbruikte vermogen.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 jun 2016 21:31 |
|
 |
Donkeyman
C5club Fan
Geregistreerd: 15 aug 2013 13:08 Berichten: 84 Woonplaats: Eemnes
Auto: c5 break phase 2.0 HDIF Exclusive
Opties: Electrisch panoramadak, alarm, afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 278000
Kleur: metallic grijs
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
Als ik het goed begrijp functioneert de airco dus volgens het boekje. Vreemd dat het ongevraagd koelen mij in zomer 2015 niet is opgevallen... Ik stel de temperatuur nu maar gewoon in naar behoefte.
_________________ Autohistorie: Citroën 2CV4 18 pk b.j.'71, 2CV6 26 pk b.j.'76, Lada 1500 station LPG b.j.'79 , Mitsubishi Galant 1600 Wagon LPG onderbouw b.j.'85, Renault Nevada 1,7TL LPG onderbouw b.j.'92, Peugeot 406 HDI SV Break b.j.'99.
Huidige motor: Honda Sevenfifty 1996
|
07 jun 2016 22:26 |
|
 |
Donkeyman
C5club Fan
Geregistreerd: 15 aug 2013 13:08 Berichten: 84 Woonplaats: Eemnes
Auto: c5 break phase 2.0 HDIF Exclusive
Opties: Electrisch panoramadak, alarm, afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 278000
Kleur: metallic grijs
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
Iceman schreef: Bij een PH2 draait de airco altijd, deze kun je in het menu uitschakelen. Als "auto" uit is betekend het niet dat de regeling niet meer auto is. Auto gaat uit als: - De ventilatie snelheid word veranderd - De stand van de uitblaas roosters word veranderd - De airco word uitgeschakeld De temperatuurregeling blijft automatisch werken. Hoe oud is je accu? Een slechte accu kan hele rare storingen opleveren, waaronder slecht functionerende ramen. Greetz Iceman  Iceman, wat heb jij dat goed gezien van die accu. Vandaag gaf hij volkomen de geest en heb er nu een nieuwe erin en zitten en de ruit functioneert als vanouds. Ik heb helaas via de Wegenwacht een 77 Ah ANWB accu moeten aanschaffen en die is nogal duur (168 eurootjes..) Er zit wel 3 jaar garantie op en dat is weer een pleister op de wonde.
_________________ Autohistorie: Citroën 2CV4 18 pk b.j.'71, 2CV6 26 pk b.j.'76, Lada 1500 station LPG b.j.'79 , Mitsubishi Galant 1600 Wagon LPG onderbouw b.j.'85, Renault Nevada 1,7TL LPG onderbouw b.j.'92, Peugeot 406 HDI SV Break b.j.'99.
Huidige motor: Honda Sevenfifty 1996
|
11 jun 2016 17:46 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Probleempje met airco en bediening zijruit.
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
11 jun 2016 18:29 |
|
 |
|