Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2016 17:12
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Kleur: Grijs
Ik heb deze storing al wel in het forum gevonden maar heb daar nog steeds een storing mee.
De storing P0204 is al diversen malen voorgekomen op momenten direct na het starten en na na een uur rijden als hij koud is loopt hij op 3 poten en als de storing onderweg gebeurt gaat hij hikken en inhouden.
de storing kan ik zelf resetten en uitlezen (geen lexia) en de injector is deze week vervangen van cilinder 4 maar heeft niet geholpen, bougies zijn vorige maand vervangen ook hierbij geen resultaat de dealer heeft er naar gekeken en uitgelezen en komt er ook niet verder mee.
iemand een idee zal ik de bobine uit voorzorg vervangen ?
De storing P0204 is al diversen malen voorgekomen op momenten direct na het starten en na na een uur rijden als hij koud is loopt hij op 3 poten en als de storing onderweg gebeurt gaat hij hikken en inhouden.
de storing kan ik zelf resetten en uitlezen (geen lexia) en de injector is deze week vervangen van cilinder 4 maar heeft niet geholpen, bougies zijn vorige maand vervangen ook hierbij geen resultaat de dealer heeft er naar gekeken en uitgelezen en komt er ook niet verder mee.
iemand een idee zal ik de bobine uit voorzorg vervangen ?
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Bobine is wel heel vaak een boosdoener.......
Zeg maar André

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Kan dit niet met lekke o ringen onder de injector te maken hebben?
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Een defecte bobine geeft echt een P0304. Ik denk dat je het in de bedrading van injector 4 moet zoeken. Garage had natuurlijk op voorhand de injector kunnen doormeten en vergelijken met een andere injector. Domweg van plaats wisselen had ook een defecte injector kunnen aanwijzen. Waarom wordt er altijd maar direct vervangen zonder eerst na te denken?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
@GW-tje: gewoon omdat het geld opbrengt. En omdat veel klanten dat gewoon zonder morren laten gebeuren.
Altijd no cure-no pay eisen of een andere garage zoeken.
Altijd no cure-no pay eisen of een andere garage zoeken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Het brengt éénmalig geld op en de klant verliest snel het vertrouwen in de kundigheid van de garage. Oplossen door na te denken levert meer klanten op. Maar goed, On-topic.
Het is zaak om hier de bedrading van injector 4 op beschadigingen te controleren en kijken of er spanning op de injector komt te staan. Wanneer het probleem zich voordoet ook weer meten en dan verder zoeken.......
Het is zaak om hier de bedrading van injector 4 op beschadigingen te controleren en kijken of er spanning op de injector komt te staan. Wanneer het probleem zich voordoet ook weer meten en dan verder zoeken.......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je kunt de verstuivers eens laten testen in een bedrijf dat daar voor is uitgerust
en ook de bobine is vervangen
en ook de bobine is vervangen
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De puzzel begint bij de storingscode P0204. Het motorstuurapparaat heeft iets gedetecteerd. Wat dat is laat hij zien als een storingscode.
P0204 betekent een elektrische storing in het aanstuurcircuit van de injector. Dus inderdaad controleren of de voeding op de injector ok is, en de weerstand van de spoel. Die zit rond de 15 ohm. Ook de aanstuurdraad van de injector naar de motormanagementcomputer.
Waarom garages vervangen en geen diagnose stellen vraag ik mij ook wel eens af, ik heb daar wel een idee bij (ik word er bijna dagelijks mee geconfonteerd
)
Bij bobineproblemen en ook bij een injector die geen opbrengst heeft krijg je misfire-storingen.
P0204 betekent een elektrische storing in het aanstuurcircuit van de injector. Dus inderdaad controleren of de voeding op de injector ok is, en de weerstand van de spoel. Die zit rond de 15 ohm. Ook de aanstuurdraad van de injector naar de motormanagementcomputer.
Waarom garages vervangen en geen diagnose stellen vraag ik mij ook wel eens af, ik heb daar wel een idee bij (ik word er bijna dagelijks mee geconfonteerd

Bij bobineproblemen en ook bij een injector die geen opbrengst heeft krijg je misfire-storingen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2016 17:12
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Kleur: Grijs
De dealer heeft na zeggen de bedrading en injector nagemeten en daarin verder niets vreemds gevonden en de injector uit voorzorg vervangen met hoop dat de storing dan opgelost zou zijn maar dat is helaas niet het geval er zit ook geen constante in de storing zo heb je een rit zonder haperingen en hik en zo start je hem en hoor je direct dat hij niet lekker loopt en hikt.
de bobine ga ik uit voorzorg vervangen daar deze niet duur is maar zoals BJG al beschrijft dan krijg je een misfire storing dus ik hoop de bobine van de week binnen te krijgen en vervangen is volgens mij zo gebeurt. en dan hopen dat .....
de bobine ga ik uit voorzorg vervangen daar deze niet duur is maar zoals BJG al beschrijft dan krijg je een misfire storing dus ik hoop de bobine van de week binnen te krijgen en vervangen is volgens mij zo gebeurt. en dan hopen dat .....
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Welke injector is vervangen bij jouw auto? Ik bedoel de vierde vanaf welke kant geteld? kun je dat even bekijken?
De te nemen diagnosestappen zijn (die je gedeeltelijk zelf kun doen)
1. Wis de storingscodes,
2. trek daarna de stekker (van de nieuwe injector) er eens af start de motor
3. en lees opnieuw de storingscodes uit.
4. Is het dezelfde code?
Ja => voeding en aansturing controleren
Nee => terug naar 2 en dan een andere injector of terug naar garage
De te nemen diagnosestappen zijn (die je gedeeltelijk zelf kun doen)
1. Wis de storingscodes,
2. trek daarna de stekker (van de nieuwe injector) er eens af start de motor
3. en lees opnieuw de storingscodes uit.
4. Is het dezelfde code?
Ja => voeding en aansturing controleren
Nee => terug naar 2 en dan een andere injector of terug naar garage

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2016 17:12
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Kleur: Grijs
Oké ga ik inderdaad eens doen dank je wel gaat wel even duren zal van het weekend wel worden.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2016 17:12
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Kleur: Grijs
Update storing.
De auto naar een andere garage gebracht en deze heeft de storing gevonden diversen malen met de auto gereden en uitgelezen om alles uit te sluiten heeft deze na de storing in levende lijve mee te maken de bougies en de bobine vervangen dat had geen resultaat dus deze terug gezet en de stekker van injector 4 los gehaald en de motor ging nog slechter lopen maar gaf storing op injector 3 ? dus deze terug gezet
vervolgens injector 3 de stekker los gehaald en dit gaf geen verandering maar wel storing op injector 2 ? en zo de rest gecontroleerd.
Injector 3 vervangen en probleem is nu opgelost (tot op heden in ieder geval) hoge rekening in verband met de tijd die erin heeft gezeten maar wel met de garantie als het niet opgelost is direct terug komen.
De auto naar een andere garage gebracht en deze heeft de storing gevonden diversen malen met de auto gereden en uitgelezen om alles uit te sluiten heeft deze na de storing in levende lijve mee te maken de bougies en de bobine vervangen dat had geen resultaat dus deze terug gezet en de stekker van injector 4 los gehaald en de motor ging nog slechter lopen maar gaf storing op injector 3 ? dus deze terug gezet
vervolgens injector 3 de stekker los gehaald en dit gaf geen verandering maar wel storing op injector 2 ? en zo de rest gecontroleerd.
Injector 3 vervangen en probleem is nu opgelost (tot op heden in ieder geval) hoge rekening in verband met de tijd die erin heeft gezeten maar wel met de garantie als het niet opgelost is direct terug komen.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dan zat ik er niet ver naastwilly4 schreef:je kunt de verstuivers eens laten testen in een bedrijf dat daar voor is uitgerust
en ook de bobine is vervangen

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Nee idd willy, en ik ook niet:
BJG schreef:De te nemen diagnosestappen zijn (die je gedeeltelijk zelf kun doen)
1. Wis de storingscodes,
2. trek daarna de stekker (van de nieuwe injector) er eens af start de motor
3. en lees opnieuw de storingscodes uit.
4. Is het dezelfde code?
Ja => voeding en aansturing controleren
Nee => terug naar 2 en dan een andere injector of terug naar garage
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website