Ik heb al een tijdje een vervelend probleem bij het (weinig ) gasgeven
kenmerken :
bij van stilstand optrekken hapert de motor lijkt op pareltje bij bougie
soms houd deze in /valt dood
op dat moment meer gas geven resulteert in een overgang naar ogenschijnlijk normaal optrekken.
bij afremmen en terugschakelen met weinig gas is het zelfde aan de hand (minder frequent )
dit gebeurt alleen bij de begin stand van het gaspedaal
daardoor is tijdens de laatste beurt (altijd op tijd en wordt niet op bespaard) is het gaspedaal opnieuw ingeleerd
Toen leek het even veel minder voor te komen maar na een paar 100 km gewoon weer terug gekomen
wel rijd de auto merkbaar zuiniger (+ 1,5 km / l)
eerder is de auto ook al uitgelezen en dit gaf geen foutcodes te zien
heb intussen ook injector reiniger gebruikt maar ook dat heeft niet geholpen.
heb zelf het gevoel dat de inspuit nevel of de aansturing daarvan niet lekker loopt maar of dat correct is ?
is bovenstaande herkenbaar en zijn er vanuit jullie nog suggesties om aan te pakken?
kmstand 140Dkm
bijna alleen lange afstanden >70 Km/d en regelmatig > 200 km/d
weinig stadsverkeer
en voorbij het euvel van optrekken een lekker en vlot rijdende auto is welke ook regelmatig 130+ Km/h rijd
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel



C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2016 17:11
Auto: C5 tourer HDI VTR
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115000
Kleur: zwart
Ik heb/had iets soortgelijks. Bij lage belasting/ constante snelheid aan ~1400 rpm begon hij te bokken. BV 70 rijden in 5e (5 bak) of 50 in 4e. Gas geven of gas losssen en het probleem was weg, maar bv file rijden was vaak lastig
Op aanraden van iemand anders, en tegen beter weten in, heb ik dan eens een reinigingsproduct in mijn tank gegoten en Shell V Power diesel getankt. Sindsdien is het probleem voor 95% opgelost.
Ik heb daarna terug gewone diesel getankt, maar na 2 tank beurten werd het terug slechter. Nu rijd ik enkel met V power, tot wanneer hij binnen moet voor onderhoud, dan moeten ze maar eens kijken naar de injectoren denk ik.
Op aanraden van iemand anders, en tegen beter weten in, heb ik dan eens een reinigingsproduct in mijn tank gegoten en Shell V Power diesel getankt. Sindsdien is het probleem voor 95% opgelost.
Ik heb daarna terug gewone diesel getankt, maar na 2 tank beurten werd het terug slechter. Nu rijd ik enkel met V power, tot wanneer hij binnen moet voor onderhoud, dan moeten ze maar eens kijken naar de injectoren denk ik.