Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 dec 2012 13:56
Auto: C5 (X7) Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
Opties: Leer/Hifi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14007
Productienummer: 10090
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: KWE(D)- Blanc Nacré
Locatie: Hellevoetsluis
Mijn ervaring; Al dan niet gebruiken van toevoegingen.
Het horten en stoten rond de 1800-2000 toeren is over nadat ik ben overgegaan op de premium diesels. Dit doe ik sinds zo'n jaar. (dus over de afgelopen 35000 km; nu 220.000km)
Daarvoor goedkope diesel;resultaat het af en toe wat inhouden en af en toe wat walmen/ bijbehorende roetwolkjes. Zo'n 2x een Wynn flesje erin gegooid. Merkte daar weinig verschil bij. Dus toen maar over op de duurdere diesel. En dat werkt goed.
Volgens mij redelijk simpel: Rotzooi erin => vervuilde motor.
Kennelijk is deze diesel c/q . EGR daar wat gevoelig voor.
Het horten en stoten rond de 1800-2000 toeren is over nadat ik ben overgegaan op de premium diesels. Dit doe ik sinds zo'n jaar. (dus over de afgelopen 35000 km; nu 220.000km)
Daarvoor goedkope diesel;resultaat het af en toe wat inhouden en af en toe wat walmen/ bijbehorende roetwolkjes. Zo'n 2x een Wynn flesje erin gegooid. Merkte daar weinig verschil bij. Dus toen maar over op de duurdere diesel. En dat werkt goed.
Volgens mij redelijk simpel: Rotzooi erin => vervuilde motor.
Kennelijk is deze diesel c/q . EGR daar wat gevoelig voor.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Deze ervaring heb ik bij mijn ph2 hdi ook gehad...

C5club Die-Hard


Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Bedankt vrienden. Weer wat wijzer. Als ik die Forte fuelsystem cleaner ergens tegenkom ga ik het eens uitproberen. Hier bij mij in de buurt heb ik het nog niet gevonden....

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Google? Thuisbezorgen ? 

Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ja, via internet zoeken en bestellen, bij de autozaak op de hoek ga je het niet aantreffen.
Hier bijvoorbeeld: http://www.drentsemotorenrevisie-webshop.nl/brandstof" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier bijvoorbeeld: http://www.drentsemotorenrevisie-webshop.nl/brandstof" onclick="window.open(this.href);return false;
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Is Forte echt heel veel anders en beter dan Wynn's of Bardalh?
En zo ja.......waarom?
En zo ja.......waarom?
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dat geloof ik niet, volgens mij is het de hoeveelheid reclame en het exclusieve elan, wat het verschil maakt.
Dit is ook zo'n site waar veel toverspullen te koop zijn:
Tovershop Toralin
De prijzen zijn redelijk gunstig.
Dit is ook zo'n site waar veel toverspullen te koop zijn:
Tovershop Toralin
De prijzen zijn redelijk gunstig.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wat jullie zelf maken stellen jullie in vraagwilly4 schreef:ik heb een goede ervaring met produkten van FORTE

Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ik geloof je wel hoor Willy....maar ik heb bv goede ervaringen met Bardalh en Wynn's.
Wat of welke ingrediënt maakt Forte anders dan wel beter dan bovenstaande merken?
Wat of welke ingrediënt maakt Forte anders dan wel beter dan bovenstaande merken?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ook de vertegenwoordiger die hier komt is top , als je met een probleem zit mag je hem altijd raad vragen
en hij zal wel een goede raad geven , het is een kerel met veel ervaring
en hij zal wel een goede raad geven , het is een kerel met veel ervaring
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
http://link.marktplaats.nl/m1016812418
Of de importeur raadplegen.http://www.forte-benelux.com/NL/Contact/Adres.html
Of de importeur raadplegen.http://www.forte-benelux.com/NL/Contact/Adres.html
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Fan


Forte communiceert zeer goed. Stelde ooit een vraag per mail en kreeg snel en persoonlijk reactie van een vertegenwoordiger.
Heb een aantal malen Forté gebruikt en merkte wel verbetering, maar het 'probleem' (af en roe wat schokkerig rond de 1.700-1.800 toeren bij deellast in versnelling 2-3-4) verdween nooit permanent. Het is wel minder aanwezig bij gebruik van premium-diesels. BP Ultimate vindt mijn Dame het lekkerst...
Heb een aantal malen Forté gebruikt en merkte wel verbetering, maar het 'probleem' (af en roe wat schokkerig rond de 1.700-1.800 toeren bij deellast in versnelling 2-3-4) verdween nooit permanent. Het is wel minder aanwezig bij gebruik van premium-diesels. BP Ultimate vindt mijn Dame het lekkerst...
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Op het gevaar af gehaat te worden door de gelovigen:
Voor premium brandstoffen en voor alle brandstof- en olietoevoegingen geldt hetzelfde: We moeten afgaan op de beweringen van de fabrikant.
Marketing is de kunst van het manipuleren van het gevoel van de klant. Als de klant een goed gevoel bij een product krijgt is dat product meer waard. Ook als de claim niet te verifiëren is.
Die claims hebben alle hetzelfde karakter: Leest men de aanbevelingen nauwkeurig door dan vinden we uitsluitend zachte teksten zoals:
• Reinigt en smeert ...
• Verzorgt ….
• Verwijdert ….
• Gaat tegen …
• Reduceert …
• Neutraliseert ….
• Vermindert vervuiling ….
• Verbetert de prestaties ….
• Optimaliseert ….
Bij de puntjes kan je alles invullen.
Nergens staan harde cijfers, die men zou kunnen verifiëren. Nergens staat bijvoorbeeld: 10% minder verbruik.
Bardahl bakt het ook bruin: er wordt verwezen naar een ASTM rapport. Dat zal je nergens vinden. Wel een rappoort op naam van OCD Nederland bv, juist ja, de importeur van Bardahl.
Wynn’s bedient zich van precies dezelfde nietszeggende teksten. Je vindt daar ook Technische Info Fiches, waar niets naders in staat. En een Veiligheidsinformatieblad volgens Verordening (EG) nr. 453/2010 waar je ook niets wijzer van wordt.
Forté geeft geen enkele nadere informatie.
ASTM is te vergelijken met TNO en TüV. Alleen rapporten van dat soort organisaties zijn te vertrouwen. Maar die vind je niet over al die sapjes waar het hier over gaat.
Testrapporten van consumentenorganisaties zouden ook iets kunnen zeggen. Maar ook die vind je niet.
Zou je echt willen aantonen dat een toevoeging waarde heeft dan kan dat met een op wetenschappelijke basis opgezet testprogramma: dubbelblind, gedocumenteerd en voor anderen herhaalbaar. Voor geen van alle producten is zo’n onderzoek beschikbaar.
Dat geldt evenzeer voor premium brandstoffen. Voor geen van de claims is een dergelijk onderzoek beschikbaar. Gewoon omdat de claims niet waar te maken zijn.
Het doet denken aan voedingssupplementen en homeopathische geneesmiddelen. Je moet er in geloven.
Voor premium brandstoffen en voor alle brandstof- en olietoevoegingen geldt hetzelfde: We moeten afgaan op de beweringen van de fabrikant.
Marketing is de kunst van het manipuleren van het gevoel van de klant. Als de klant een goed gevoel bij een product krijgt is dat product meer waard. Ook als de claim niet te verifiëren is.
Die claims hebben alle hetzelfde karakter: Leest men de aanbevelingen nauwkeurig door dan vinden we uitsluitend zachte teksten zoals:
• Reinigt en smeert ...
• Verzorgt ….
• Verwijdert ….
• Gaat tegen …
• Reduceert …
• Neutraliseert ….
• Vermindert vervuiling ….
• Verbetert de prestaties ….
• Optimaliseert ….
Bij de puntjes kan je alles invullen.
Nergens staan harde cijfers, die men zou kunnen verifiëren. Nergens staat bijvoorbeeld: 10% minder verbruik.
Bardahl bakt het ook bruin: er wordt verwezen naar een ASTM rapport. Dat zal je nergens vinden. Wel een rappoort op naam van OCD Nederland bv, juist ja, de importeur van Bardahl.
Wynn’s bedient zich van precies dezelfde nietszeggende teksten. Je vindt daar ook Technische Info Fiches, waar niets naders in staat. En een Veiligheidsinformatieblad volgens Verordening (EG) nr. 453/2010 waar je ook niets wijzer van wordt.
Forté geeft geen enkele nadere informatie.
ASTM is te vergelijken met TNO en TüV. Alleen rapporten van dat soort organisaties zijn te vertrouwen. Maar die vind je niet over al die sapjes waar het hier over gaat.
Testrapporten van consumentenorganisaties zouden ook iets kunnen zeggen. Maar ook die vind je niet.
Zou je echt willen aantonen dat een toevoeging waarde heeft dan kan dat met een op wetenschappelijke basis opgezet testprogramma: dubbelblind, gedocumenteerd en voor anderen herhaalbaar. Voor geen van alle producten is zo’n onderzoek beschikbaar.
Dat geldt evenzeer voor premium brandstoffen. Voor geen van de claims is een dergelijk onderzoek beschikbaar. Gewoon omdat de claims niet waar te maken zijn.
Het doet denken aan voedingssupplementen en homeopathische geneesmiddelen. Je moet er in geloven.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn

Marketing is inderdaad doordat sommige het gebruiken en denken dat het beter gaat, naar het gevoel en dat flink uitbuiten.

Je kunt het proberen, en helpt het niet dan vaker proberen

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Volgens mij staat op de Franse Total-pompen dat je met excellium 5% (dacht ik) meer kilometers aflegt. Hoe ze dat hebben aangetoond, tja. Maar als ze dat vermelden moeten ze er toch redelijk zeker van zijn, voor je het weet heb je tenslotte een rechtszaak aan de broek tegenwoordig.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen