V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
V.I.P.
V.I.P.
Gloei kaarsjes/bougies

Bericht door Frans 99 »

Ik ben afgelopen zondag enthousiast begonnen met het verwijderen van mijn gloeibougies, na 2 uur heb ik mijn poging afgebroken, omdat iets wat zo simpel lijkt in de praktijk een behoorlijke bevalling blijkt te zijn.
Heeft iemand uitleg of kan me uit leggen wat ik allemaal moet slopen (lees demonteren) om bij die dingen te komen.
Het gaat hier om een V 6 HDI.
Mooie auto, rijdt fantastisch, maar sleutelen eraan, dan ga je serieus over xxxxxxxxx nadenken.
:smt193 :smt193 :smt193
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2016 22:08
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: BVM5
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik heb dit laatst ook gedaan bij mijn C5.

Egr-verdeelhuis (elektrisch bediende smoorklep) uitbouwen, brandstof en vacuum slangen aan de kant leggen, oliefilter/huis uitbouwen, turbobuis die over de motor loopt (van turbo 1 naar 2) uitbouwen, cassette van de carterontluchting omhoog trekken (zat bij die van mij erg vast), geleidestrip op gloeibougies aan de kant leggen en dan met goed gereedschap de bougies losdraaien.

Ik had verwacht dat ze heel erg vast zouden zitten maar dit viel heel erg mee.

Ik ben er ca 2,5 uur mee bezig geweest.

Hoop dat je er iets mee kan.
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: Gloei kaarsjes/bougies

Bericht door H_H »

Helpt het om de motor vooraf even warm te draaien of was dat alleen bij de cx aan de orde? Omdat je daar redelijk bij kon op de meest linkse na...
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2016 22:08
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: BVM5
C5club Rookie
C5club Rookie
Als ze knettervast zitten dan wil dit wel eens helpen. Het lastige bij deze motor is meer dat je er heel erg slecht bij komt en veel "vrij" moet maken en dat is niet heel prettig bij een warm/hete motor.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
V.I.P.
V.I.P.
Er zit iets tussen de cylinderrijen, zwart plastic.
hetzelfde zit ook achter de achterste cylinderrij (geen idee wat het is of wat het doet) ik heb alle boutjes er van los gedraaid, maar er is geen beweging in te krijgen.
toen heb ik de pijp aan maarten gegeven, en alles weer in elkaar gezet.
Warm draaien heeft geen zin denk ik, als je alles uit elkaar hebt is ie toch koud en met een hoop stekkers en andere belangrijke dingen los zal de bitch ook niet starten.
:smt193 :smt193 :smt193
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2016 22:08
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: BVM5
C5club Rookie
C5club Rookie
Dat zwarte ding wat je denk ik bedoelt is de cassete van de carterontluchting ofwel olieafscheider. Die zat bij die van mij ook erg vast. Ik kon eerst ook niet ontdekken hoe deze los moest maar deze wil met een beetje wrikken en rechtstandig omhoog trekken er toch echt af. Daarna heb je ruimte genoeg.
Plaats reactie