Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Ik weet niet hoe het bij de C5 zit, maar bij mn Peugeot 206 sloeg de pomp niet aan onder de 3 graden boven 0. Dus bij echte kou wordt de airco niet gebruikt.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Da's bij de C5 ook, ik meen dat de grens 4 gr Celsius is.
Ter bescherming van de spullen door bevriezing.
Ter bescherming van de spullen door bevriezing.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Dat is wel jammer, maar het zal niet te voorkomen zijn denk ik zo.
Juist in de koude periode wil je juist de ontvochtiging van de airco hebben met al die nattigheid zoals regen en sneeuw.
In de winter besloeg altijd de 206 vanbinnen als een idioot. Ik hoop dat de C5 daar minder gevoelig voor is.
Juist in de koude periode wil je juist de ontvochtiging van de airco hebben met al die nattigheid zoals regen en sneeuw.
In de winter besloeg altijd de 206 vanbinnen als een idioot. Ik hoop dat de C5 daar minder gevoelig voor is.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Als je er veel last van hebt is het zaak om de portierrubbers even extra te checken 

Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Als het zo koud is zou je de ontwaseming van de airco niet nodig moeten hebben, de lucht wordt dusdanig verwarmd door de kachel dat ie kurkdroog wordt....
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Toch sloeg de 206 compleet dicht in de winter zodra je hem startte gek genoeg, air op werkte verder goed, afvoer niet verstopt. Ik kan me voorstellen, dat je bv met natte kleding, of natte spullen toch niet voldoende kunt ontvochtigen. Met koude ramen slaat het vocht daar dan weer sneller op neer.

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
bij onze nieuwe busjes op de zaak gaat de airco ook al aan als je de spiegel verwarming aanzet.
En die zet je aan bij vochtigheid regen sneeuw,en ook bij koude temperaturen.het heeft te maken met sneller vocht onttrekken uit het interieur.

En die zet je aan bij vochtigheid regen sneeuw,en ook bij koude temperaturen.het heeft te maken met sneller vocht onttrekken uit het interieur.



De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

C5club Rookie


Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2013 12:08
Auto: C5 sedan Business 1.6THP 155
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: donkergrijs
Mijn airco werkt weer.
Even een korte samenvatting. (Nou ja, korte?)
De auto was augustus in reparatie bij Johan Oldenhage. Ik had hierbij ook van de storingscode verteld. Na diverse onderzoeken bleef vermoedelijk een defecte BSM over.
Deze zou besteld worden en ik zou bericht krijgen. In oktober mailde ik voor de stand van zaken. Ik kreeg hierop geen reactie.
In december mailde ik nogmaals, nu via de Citroen website, voor informatie. Ook hier kreeg ik geen respons op. Ik kreeg in januari wel een uitnodiging voor de nieuwjaars receptie, dus de email werkte.
In de tussentijd was in september mijn geregelde thermostaat kapot (zie eerdere melding met code) en deze is door mijn garagehouder in de Sinasappelstraat Den Haag vervangen. Voorheen was dat de Citroendealer Velo van Herweijer, maar deze is afgehaakt toen het Motorhuis werd. De hoofdmonteur Andre is als ZZPer daar doorgegaan. Even hadden we de hoop dat dit misschien het probleem oploste, maar niet dus.
In januari had ik nog steeds niets vernomen van Oldenhage en besloot toen de draad weer op te pakken en naar mijn eigen garage te gaan. De monteur Andre had alles gecontroleerd en overleg gevoerd met een oud collega welke bij Motorhuis Binckhorst werkt. Het moest iets software matig zijn. Hiervoor was ik op de dealer aangewezen, want die heeft alleen autorisatie om in het systeem te kijken en te werken en Andre niet, dus werd een afspraak gemaakt met die collega.
Binnen 40 minuten was het voor elkaar. Wat bleek? Het was toch inderdaad de geregelde thermostaat. Bij vorige onderzoeken, dat moet dus voor september zijn geweest, is bij het doormeten ook het stekkerblok van de thermostaat doorgemeten. Daarbij zijn de aansluitingen (door de meetstift waarschijnlijk) verwijd, waardoor deze geen goed contact maakte met de nieuwe thermostaat. Waar dat gebeurd is kan ik geen uitspraak over doen. Andre had dit niet gecontroleerd omdat hij dit defect niet verwachtte.
Uiteindelijk bleek het een kleinigheid te zijn maar is met de informatie (codemeldeing) bij aanvang niets gedaan en de verkeerde diagnose daarna gesteld.
Waarom Oldenhage nooit meer heeft gereageerd, misschien was de afstand tussen client en bedrijf te groot (50km) en dus onpractisch, want ik heb toen een hele week in een leenauto rondgereden. Voor dit alles heeft hij mij ook nooit een rekening gepresenteerd, dus ik heb geen negatieve gevoelens over het verloop, ik vind het alleen jammer dat het zo gegaan is.
Waarom heb ik nooit gebeld maar alleen email gebruikt zou je kunnen vragen? Dat is omdat ik nogal dovig ben en er bij email geen misverstanden kunnen ontstaan.
Maar goed, eind goed al goed!
Even een korte samenvatting. (Nou ja, korte?)
De auto was augustus in reparatie bij Johan Oldenhage. Ik had hierbij ook van de storingscode verteld. Na diverse onderzoeken bleef vermoedelijk een defecte BSM over.
Deze zou besteld worden en ik zou bericht krijgen. In oktober mailde ik voor de stand van zaken. Ik kreeg hierop geen reactie.
In december mailde ik nogmaals, nu via de Citroen website, voor informatie. Ook hier kreeg ik geen respons op. Ik kreeg in januari wel een uitnodiging voor de nieuwjaars receptie, dus de email werkte.
In de tussentijd was in september mijn geregelde thermostaat kapot (zie eerdere melding met code) en deze is door mijn garagehouder in de Sinasappelstraat Den Haag vervangen. Voorheen was dat de Citroendealer Velo van Herweijer, maar deze is afgehaakt toen het Motorhuis werd. De hoofdmonteur Andre is als ZZPer daar doorgegaan. Even hadden we de hoop dat dit misschien het probleem oploste, maar niet dus.
In januari had ik nog steeds niets vernomen van Oldenhage en besloot toen de draad weer op te pakken en naar mijn eigen garage te gaan. De monteur Andre had alles gecontroleerd en overleg gevoerd met een oud collega welke bij Motorhuis Binckhorst werkt. Het moest iets software matig zijn. Hiervoor was ik op de dealer aangewezen, want die heeft alleen autorisatie om in het systeem te kijken en te werken en Andre niet, dus werd een afspraak gemaakt met die collega.
Binnen 40 minuten was het voor elkaar. Wat bleek? Het was toch inderdaad de geregelde thermostaat. Bij vorige onderzoeken, dat moet dus voor september zijn geweest, is bij het doormeten ook het stekkerblok van de thermostaat doorgemeten. Daarbij zijn de aansluitingen (door de meetstift waarschijnlijk) verwijd, waardoor deze geen goed contact maakte met de nieuwe thermostaat. Waar dat gebeurd is kan ik geen uitspraak over doen. Andre had dit niet gecontroleerd omdat hij dit defect niet verwachtte.
Uiteindelijk bleek het een kleinigheid te zijn maar is met de informatie (codemeldeing) bij aanvang niets gedaan en de verkeerde diagnose daarna gesteld.
Waarom Oldenhage nooit meer heeft gereageerd, misschien was de afstand tussen client en bedrijf te groot (50km) en dus onpractisch, want ik heb toen een hele week in een leenauto rondgereden. Voor dit alles heeft hij mij ook nooit een rekening gepresenteerd, dus ik heb geen negatieve gevoelens over het verloop, ik vind het alleen jammer dat het zo gegaan is.
Waarom heb ik nooit gebeld maar alleen email gebruikt zou je kunnen vragen? Dat is omdat ik nogal dovig ben en er bij email geen misverstanden kunnen ontstaan.
Maar goed, eind goed al goed!
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik denk dat bij Oldenhage je echt langs moet gaan, ze krijgen zoveel mail wat ook een probleem zal zijn.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mailen is helaas niet z'n sterke kant, ... maar mooi dat het is opgelost 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club extreme Fan


Berichten: 132
Lid geworden op: 28 jan 2015 09:24
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant
Hmm. ook ik heb een matig werkende airco na laten checken en bijvullen (hij was leeg dus hij doet al meer dan ervoor).
Zijn er wat verdachte stekkers die ik kan lostrekken en op contact testen? Met name het stekkerblok van de thermostaat ??
Zijn er wat verdachte stekkers die ik kan lostrekken en op contact testen? Met name het stekkerblok van de thermostaat ??
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
interieurfilter vuil ?

C5club extreme Fan


Berichten: 132
Lid geworden op: 28 jan 2015 09:24
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant
denk ik niet, heb ik een 1 jaar en 4 maanden geleden vervangen
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat is naargelang waar je rijd , ik zou er toch maar is naar kijken
het is nu het werk ook niet
het is nu het werk ook niet

C5club extreme Fan


Berichten: 132
Lid geworden op: 28 jan 2015 09:24
Auto: C5 2.0 ligne prestige automaat ecc airco
Opties: Moteur: EW10 J4 (RFN) ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09019CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Noir brilliant
Eruit halen is simpel klusje idd.
De check is neem ik aan: gewoon eruit halen en:
- kijken of ie heel vuil is
- voelen of de airco zonder filter flink koudere lucht blaast (gat hoeft niet afgetape o.i.d.?)
alvast dank
De check is neem ik aan: gewoon eruit halen en:
- kijken of ie heel vuil is
- voelen of de airco zonder filter flink koudere lucht blaast (gat hoeft niet afgetape o.i.d.?)
alvast dank
Nix zo permanent als een tijdelijke fix.