Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
 Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? ) 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 03 sep 2006 15:00
Berichten: 23
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: c5 break exclusive 2.0 16v automaat nov. 2001
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09095
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150.465
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Motor tuning ( Chip e/o Powerbox ? )
hallo c5 freaks
wie kan mij vertellen waar ik mijn c5 meer pk's kan laten bezorgen en is het wel mogelijk?
het is een 2.0 16v break automaat 2001

groet dejong10


17 dec 2006 21:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik denk dat je eerst eens moet googlen of een vergelijkbare actie: tuning Citroen C5 benzine?

Wellicht zie je daar wat adressen en/of sites en dan is het een kwestie van bellen, lezen, kijken en kiezen...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


17 dec 2006 21:36
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 okt 2006 19:05
Berichten: 79
Woonplaats: Øvre Årdal
Auto: C5 2.0i 16v SX
Opties: Cruise Control
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 225.000
Kleur: Zonnig grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Alles is mogelijk natuurlijk, maar jij denkt chiptuning voor 150 euro. Dat gaat
waarschijnlijk geen merkbaar verschil opleveren. Chiptuning is interesant voor turbo-motoren. Wil je echt vermogenswinst zul je old-skool moeten tunen: uithonen, spruitstuk uitlaat etc. (in zoverre dit allemaal mogelijk is icm alle electronica). Dit is zo duur dat je beter je auto in kunt ruilen voor een V6.
Ander alternatief: trek alles eruit wat je niet absoluut nodig hebt en je hebt zo 150 kilo gewonnen.

_________________
2001 Citroen C5 2.0i SX Automaat
2009 Peugeot 308 SW 1.6 HDI


http://heleneus.nl/


17 dec 2006 22:55
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33527
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Chiptunen is idd meer interessant voor turbo motoren zoals bv de dieseltjes ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


18 dec 2006 12:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb ooit eens een HPI van nieuwe software laten voorzien door dmtuning. Vermogen steeg van 143 naar 156 PK

De auto werd inderdaad een stukje vlotter, liep stationair mooier want iets meer toeren, maar trilde ook meer bij onderin optrekken en werd ook iets luidruchtiger. Tevens moest er in vervolg euro 98 getankt worden. Oh ja, hij liep ook wat zuiniger op constante snelheid


De optimalisatie komt er dus tenminste voor een deel op neer dat de auto voor euro 98 wordt geoptimaliseerd ipv euro 95.

Toen de EGR klep kapot ging en de garage ook daarbiij ook de SW update (waardoor de tuning weer weg was) heb ik het maar zo gelaten. Had nl. ook het idee dat ie iets meer roette.
Geen aanrader dus.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


18 dec 2006 17:48
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Koppeling kan ook erg hard gaan slijten door chippen


18 dec 2006 17:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1566
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij de diesel automaat werd het mij sterk afgeraden.
Dan krijgt de automaat het te zwaar voor z'n kiezen (135 ipv 110pk)
Je hoort inderdaad regelmatig verhalen over een versleten koppeling.
Normaal pas bij 150.000 of meer en getuned soms al na 60.000km

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


19 dec 2006 00:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb in een Scenic 1.9DCi vergelijkbare ervaringen: elke 30.000 een nieuwe koppeling na chippen.

Ik ben er vooralsnog van genezen... :cry:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


19 dec 2006 00:37
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Ik heb in een Scenic 1.9DCi vergelijkbare ervaringen: elke 30.000 een nieuwe koppeling na chippen.

Ik ben er vooralsnog van genezen... :cry:


kom, kom, ik heb een Xantia (110 Hdi) bij 100,000 laten chippen naar 135 en bij 275000 zat de eerste koppeling er nog steeds in. Slijtage heeft te maken a: met rijstijl en b: (vooral) met het al dan veel in de stad rijden. Bij lange afstanden slijt de koppeling nauwelijks.
In files is de rechtervoet niet eens nodig, wat waarschijnlijk ook de levensduur van de koppeling positief beinvloedt.


21 dec 2006 14:56
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ach, als ik op een gegeven moment met 130 reed in de 5e versnelling en ik gaf rustig gas (dus niet pedal to the metal) dan was het toch de koppeling die ging slippen.
De Renault-koppeling was er gewoon niet op uitgelegd. Het probleem was ook bekend bij de Laguna met de 120-DCi-motor en koppeling.

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


21 dec 2006 15:21
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Chiptuning ? Powerbox ?
Ik ben sinds een tijdje de trotse eigenaar van een C5 2.0 HDI break automaat. Een heerlijke auto om mee te rijden.
Echter, ik wil wel wat meer vermogen uit de dieselmotor halen.
Nu zie ik op internet veel verschillende aanbieders met zeer uiteenlopende prijzen.
Wat is beter chiptuning of een powerbox?
Haal je ook werkelijk de vermogenstoename die ze beloven?
Wie heeft ervaring hiermee en met welk systeem?

Graag jullie advies.
Groeten,
Andrew


16 mei 2007 21:14
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
geen directe ervaring, maar voor de 2.0HDi110 geldt, dat noch de handbak (koppeling), noch de automaat meer vermogen en koppel aankan. Houd dus rekening met een gereduceerde levensduur.

Het is niet voor niks dat de 2.2HDi136 een veel grotere koppeling en een andere automaat heeft (zelfde als V6)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


16 mei 2007 21:45
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
EvilTwin schreef:
geen directe ervaring, maar voor de 2.0HDi110 geldt, dat noch de handbak (koppeling), noch de automaat meer vermogen en koppel aankan. Houd dus rekening met een gereduceerde levensduur.

Het is niet voor niks dat de 2.2HDi136 een veel grotere koppeling en een andere automaat heeft (zelfde als V6)


dus met de 2.2 zou het wel zonder problemen kunnen :?:


16 mei 2007 22:03
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mocht je tot die vraag komen omdat die bak dus ook bij de V6 wordt gebruikt. De 2.2 hdi heeft al meer koppel dan de V6!

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


16 mei 2007 22:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb een handbak in mijn 2.2, via http://www.bullpower.nl leerde ik dat deze versie te tunen is tot ruim 160 pk :D


16 mei 2007 22:34
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.