Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
Een vriend van mij heeft een probleem met zijn C5.... Alle lampjes op het instrumenten paneel gaan branden zodra de BSI actief wordt (dus al tijdens het ontgrendelen gaat alles aan) zijn Multidisplay doet niets, en de meters op het instrumenten paneel werken ook niet.
Uitlezen met de Lexia toont dat de BSI 3 permanente storingen hebben, allemaal communicatie storingen: Het instrumenten paneel, het multifunct. paneel, en klimaatregeling. Deze systemen zijn ook niet uit te lezen met de Lexia (geen communicatie). Ik heb met een Oscilloscoop het Can signaal gemeten, en zowel Can hi als Can low hebben een goed en duidelijk signaal zonder storingen.
Nu ben ik op zoek naar een CAN bus schema om te zien waar en hoe elk component in de auto met elkaar verbonden is. Op deze manier hoop ik een verdachte te kunnen vinden.
Mijn eerste gedachte ging uit naar de BSI, maar die is opgestuurd naar AC tronics, aldaar getest en goed bevonden.
VIN per PB beschikbaar.
Uitlezen met de Lexia toont dat de BSI 3 permanente storingen hebben, allemaal communicatie storingen: Het instrumenten paneel, het multifunct. paneel, en klimaatregeling. Deze systemen zijn ook niet uit te lezen met de Lexia (geen communicatie). Ik heb met een Oscilloscoop het Can signaal gemeten, en zowel Can hi als Can low hebben een goed en duidelijk signaal zonder storingen.
Nu ben ik op zoek naar een CAN bus schema om te zien waar en hoe elk component in de auto met elkaar verbonden is. Op deze manier hoop ik een verdachte te kunnen vinden.
Mijn eerste gedachte ging uit naar de BSI, maar die is opgestuurd naar AC tronics, aldaar getest en goed bevonden.
VIN per PB beschikbaar.
Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Via SEDRE zijn veel schema's te vinden.
In die schema's zie je dan ook wat CAN verbindingen lopen die relevant zijn voor de component(en) in dat betreffende schema
Bij elkaar zijn er wel een honderdtal van dat soort schema's.
Maar helaas, in SEDRE staat niet één schema met alleen maar CAN
Mijn gedachte zou zijn te beginnen bij de stekkerverbindingen op de BSI en die heel zorgvuldig te controleren.
Vervolgens kijken of de draden die daarop aangesloten zitten allemaal in orde zijn.
Groet,
JW
In die schema's zie je dan ook wat CAN verbindingen lopen die relevant zijn voor de component(en) in dat betreffende schema
Bij elkaar zijn er wel een honderdtal van dat soort schema's.
Maar helaas, in SEDRE staat niet één schema met alleen maar CAN

Mijn gedachte zou zijn te beginnen bij de stekkerverbindingen op de BSI en die heel zorgvuldig te controleren.
Vervolgens kijken of de draden die daarop aangesloten zitten allemaal in orde zijn.
Groet,
JW
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
zijn de zekeringen nog in orde?
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
C5 ph1 is toch geen CAN maar VAN?
Overigens had mijn C5 bij aankoop ook geen communicatie (maar ook niet de genoemde problemen).
Dat bleek aan een defecte BSM, zeg maar de zekeringenkast van de BSI, te liggen.
Die is toen onder garantie vervangen en alle communicatie was weer mogelijk.
Overigens had mijn C5 bij aankoop ook geen communicatie (maar ook niet de genoemde problemen).
Dat bleek aan een defecte BSM, zeg maar de zekeringenkast van de BSI, te liggen.
Die is toen onder garantie vervangen en alle communicatie was weer mogelijk.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Mijn interesse is gewekt
Maar om iets zinnigs te zeggen heb ik wel wat gegevens nodig:
1. Wat zijn de storingscodes, en in welke stuurapparaten?
Daaruit volgt nl in welke richting het probleem moet worden gezocht.
Als de signalen die gemeten zijn er goed uitzien heeft het controleren van de verbindingen geen zin.
2. Hoe, en waar heb je welk netwerk gemeten? (CAN, VAN carr1, VAN comf?)
of is het een full CAN ph2, (CAN HS, CAN carr1, CAN carr2, CAN diag, LIN)
3. Heb je een foto van het gemeten scoopbeeld?
Ik heb evt een netwerkschema, maar eerst moet duidelijk zijn wat er aan de hand is en waar het probleem zit.

Maar om iets zinnigs te zeggen heb ik wel wat gegevens nodig:
1. Wat zijn de storingscodes, en in welke stuurapparaten?
Daaruit volgt nl in welke richting het probleem moet worden gezocht.
Als de signalen die gemeten zijn er goed uitzien heeft het controleren van de verbindingen geen zin.
2. Hoe, en waar heb je welk netwerk gemeten? (CAN, VAN carr1, VAN comf?)
of is het een full CAN ph2, (CAN HS, CAN carr1, CAN carr2, CAN diag, LIN)
3. Heb je een foto van het gemeten scoopbeeld?
Ik heb evt een netwerkschema, maar eerst moet duidelijk zijn wat er aan de hand is en waar het probleem zit.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
De fouten in de BSI zijn als volgt:
Permanente Storing
Communicatiestoring met computer van instrumentenpaneel
Permanente Storing
Communicatiestoring met computer van airconditioning
Permanente Storing
Communicatiestoring met computer van multifunctionele display
Airbag:
Permanente Storing
Uitschakeling Passagiersairbag niet bepaald
Tijdelijke Storing
Inwendige computerstoring (VAN interface) Niet bepaald
Bij de Globale Diagnose functie van de Lexia heeft de Lexia geen dialoog met de volgende systemen:
Instrumentenpaneel
Airconditioning
Radio - in te bouwen
Parkeerhulp
Display of Auto PC of
Ik moet er wel bij vermelden dat iemand een aftermarket radio rechtstreeks op de originele radio stekkers heeft aangesloten. Het instrumenten paneel is al uitgewisseld, zonder resultaat. Ook het plaatsen van een originele radio gaf geen resultaat. Mijn eerste ingave was dat de BSI de geest gegeven had (door verkeerd aansluiten aftermarket radio), maar na het instrumenten paneel te hebben laten testen bij AC-Tronics bleek de BSI door de test te zijn gekomen.
Permanente Storing
Communicatiestoring met computer van instrumentenpaneel
Permanente Storing
Communicatiestoring met computer van airconditioning
Permanente Storing
Communicatiestoring met computer van multifunctionele display
Airbag:
Permanente Storing
Uitschakeling Passagiersairbag niet bepaald
Tijdelijke Storing
Inwendige computerstoring (VAN interface) Niet bepaald
Bij de Globale Diagnose functie van de Lexia heeft de Lexia geen dialoog met de volgende systemen:
Instrumentenpaneel
Airconditioning
Radio - in te bouwen
Parkeerhulp
Display of Auto PC of
Ik moet er wel bij vermelden dat iemand een aftermarket radio rechtstreeks op de originele radio stekkers heeft aangesloten. Het instrumenten paneel is al uitgewisseld, zonder resultaat. Ook het plaatsen van een originele radio gaf geen resultaat. Mijn eerste ingave was dat de BSI de geest gegeven had (door verkeerd aansluiten aftermarket radio), maar na het instrumenten paneel te hebben laten testen bij AC-Tronics bleek de BSI door de test te zijn gekomen.
Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Bedankt voor je heldere antwoord.
Duidelijk is nu dat VAN comf niet functioneert,
Waar heb je het bus- signaal gemeten?
Je zou nogmaals achter de radio kunnen kijken. VAN is een twisted pair, meet met aangesloten stekkers, met de scope.
Voor de duidelijkheid: VAN high is een digitaal signaal van 0 naar 4,5V en VAN low is exact omgekeerd hetzelfde van 5V naar 0,5V.
Controleer ook eens goed of de kleine blauwe/gele/zwarte stekker wel in origiele de radio is geplugd.
Er zitten 2 ISO stekkers, maar daaronder nog 2 a 3 van die kleine stekkers.
Bij montage van een aftermarket radio moet de BSI anders worden getelecodeerd.
Is het probleem ontstaan na montage van de andere radio?
Duidelijk is nu dat VAN comf niet functioneert,
Waar heb je het bus- signaal gemeten?
Je zou nogmaals achter de radio kunnen kijken. VAN is een twisted pair, meet met aangesloten stekkers, met de scope.
Voor de duidelijkheid: VAN high is een digitaal signaal van 0 naar 4,5V en VAN low is exact omgekeerd hetzelfde van 5V naar 0,5V.
Controleer ook eens goed of de kleine blauwe/gele/zwarte stekker wel in origiele de radio is geplugd.
Er zitten 2 ISO stekkers, maar daaronder nog 2 a 3 van die kleine stekkers.
Bij montage van een aftermarket radio moet de BSI anders worden getelecodeerd.
Is het probleem ontstaan na montage van de andere radio?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
Ik heb het bus signaal achter op het instrumentenpaneel gemeten. Ideaal zou zijn dat er op de diagnose stekker een bus signaal te meten is, alleen is dit bij deze C5 helaas niet het geval.
Volgens de eigenaar heeft hij de radio na het falen van het instrumentenpaneel ingebouwd, maar dat kan ik zelf niet bevestigen. Op het AMT garageforum staat een bericht met precies dezelfde klacht ( http://www.amtgarageforum.nl/citroen/C5 ... 19255.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) daar was het te wijten aan een niet originele radio, maar na het inpluggen van een originele radio veranderde er niets, de radio werkt ook niet. Zelfs niet de antidiefstal piep
Mijn excuses dat ik over een CAN bus schrijf, het moet dus het VAN bus systeem zijn. Mijn fout
Volgens de eigenaar heeft hij de radio na het falen van het instrumentenpaneel ingebouwd, maar dat kan ik zelf niet bevestigen. Op het AMT garageforum staat een bericht met precies dezelfde klacht ( http://www.amtgarageforum.nl/citroen/C5 ... 19255.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) daar was het te wijten aan een niet originele radio, maar na het inpluggen van een originele radio veranderde er niets, de radio werkt ook niet. Zelfs niet de antidiefstal piep

Mijn excuses dat ik over een CAN bus schrijf, het moet dus het VAN bus systeem zijn. Mijn fout

Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Resumee:
Radio werkt niet, en communiceert niet
Parkeerhulp communiceert niet
Display communiceert niet (werkt het wel???)
Aircoregelapparaat communiceert niet (werkt de verwarming/ac wel??)
Voor communicatie
1 moet het stuurapparaat gewekt worden (bij VAN systemen is er vaak sprake van een wake up signaaldraad)
2 Moet het stuurapparaat voeding en massa hebben
3 Moet het VAN netwerk in takt zijn
een van deze drie is niet aanwezig en dat is te checken.
dat is het puzzeltje dat je moet oplossen.
Willy zei het ook al, maar check sowieso ff de zekeringen, en met name zekering 24 BSI, die voedt nl een aantal van de niet communicerende componenten.
Radio werkt niet, en communiceert niet
Parkeerhulp communiceert niet
Display communiceert niet (werkt het wel???)
Aircoregelapparaat communiceert niet (werkt de verwarming/ac wel??)
Voor communicatie
1 moet het stuurapparaat gewekt worden (bij VAN systemen is er vaak sprake van een wake up signaaldraad)
2 Moet het stuurapparaat voeding en massa hebben
3 Moet het VAN netwerk in takt zijn
een van deze drie is niet aanwezig en dat is te checken.
dat is het puzzeltje dat je moet oplossen.
Willy zei het ook al, maar check sowieso ff de zekeringen, en met name zekering 24 BSI, die voedt nl een aantal van de niet communicerende componenten.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
Radio werkt inderdaad niet
Display werkt niet
PDC werkt niet
Airco werkt wel, alleen onthoud hij de ingestelde temperatuur niet. Je kunt de temperatuur hoger of lager instellen, maar nadat het contact uit is geweest staat deze weer op 20 gr.C
Zekeringen heb ik gemeten, maar ik zal F.24 uit de BSI nog eens extra goed bekijken. Dinsdagavond ga ik weer verder....
Display werkt niet
PDC werkt niet
Airco werkt wel, alleen onthoud hij de ingestelde temperatuur niet. Je kunt de temperatuur hoger of lager instellen, maar nadat het contact uit is geweest staat deze weer op 20 gr.C
Zekeringen heb ik gemeten, maar ik zal F.24 uit de BSI nog eens extra goed bekijken. Dinsdagavond ga ik weer verder....
Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dan ga ik toch denken aan een voedingsprobleem,
een niet communicerende radio kun je wekken door de knop in te drukken, dan moet hij op zichzelf iets doen. Doet hij helemaal niets dan denk ik toch aan een voedingsprobleem. Ook hetzelfde voor het display.
Succes dinsdag
een niet communicerende radio kun je wekken door de knop in te drukken, dan moet hij op zichzelf iets doen. Doet hij helemaal niets dan denk ik toch aan een voedingsprobleem. Ook hetzelfde voor het display.
Succes dinsdag

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 feb 2012 21:04
Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart
Locatie: Uden
Zonder een schema te hebben denk ik bij een voedingsprobleem ook aan de BSM. Of schrijf ik nu onzin?
Lexia 3 en Diagbox (v7.52) aanwezig!
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Zou kunnen, veel voedingen komen vanaf de BSM, maar worden daar niet geschakeld, doorgegeven via een aantal (maxi) zekeringen.
De BSM schakelt veel voedingen voor de aandrijving. De BSi doet dit voor de comfortelektronica
Probleem is dat je niet alle voedingen tegelijk op één schema kunt zien. Dan moet je per onderdeel gaan kijken. Bv airco, radio, pdc enz.
De BSM schakelt veel voedingen voor de aandrijving. De BSi doet dit voor de comfortelektronica
Probleem is dat je niet alle voedingen tegelijk op één schema kunt zien. Dan moet je per onderdeel gaan kijken. Bv airco, radio, pdc enz.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Hoe is het gegaan dinsdag?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik denk slecht
Anders had hij het wel gemeld! 


Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.