V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Mijn ouders hadden een Berlingo op LPG (de 1.6 VTi), en dat was voor hun OK.
Hun nieuwere ride, een Peugeot 5008, heeft ook de 1.6 (geen LPG), niet de THP maar de 'normale' (is dat ook de VTi?).
In de stad prima, ik vind op de snelweg 'mwah' voor zo'n zware en grote auto, al is het voor mijn ouders best, die zijn geen scheurijzers.

Maar in de C5-3 zou ik de gewone 1.6 VTi echt niet kiezen, als dat inderdaad dezelfde is als in de P5008. Je krijgt er denk ik spijt van.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 nov 2011 01:54
Auto: C5 HDI Exlusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190.000
Locatie: Rotterdam
Goede avond forum genoten,

Zoals altijd bedankt voor jullie reacties,wat een fantastisch actief forum Is dit toch!!
Ik ben altijd een fervent diesel rijder geweest, echter Is het voor mij mogelijk dagelijks in België te tanken....en dan Is de huidige prijs van 37 cent per liter met g3 korting wel heeeeeeeel verleidelijk!!
Zal de laatse zijn om te ontkennen dat rijplezier ook wat waard is.....ga beiden varianten maar eens proberen en icm jullie ervaringen en reacties daar mijn keuze op baseren.
Is er wbt de 1.6 hdi een bouwjaar waarna de "kinderziektes" er een beetje uit zijn en als de onderhoudsintervallen in acht zijn genomen,zijn ze dan wel vrij van ellende??
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Als je goed onderhoud laat uitvoeren zijn er geen kinderziektes
;)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik zou een exemplaar kopen waarvan je de volledige onderhoudshistorie kunt inzien. Als de olie keurig om de 20k (of eerder) is vervangen en normale onderhoudsintervallen kan het ook supergoed gaan !

Ik kocht mijn exemplaar 3 jaar geleden voor een prikkie en heb de afgelopen 105.000km geen noemenswaardig onderhoud of problemen gehad.

groet Zwever
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2016 17:11
Auto: C5 tourer HDI VTR
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115000
Kleur: zwart
Ik heb net een gebruikte C5 tourer 1.6 HDI gekocht (110PK). Ik denk niet dat ik lieg als ik zeg dat het zowat de traagste auto is die ik ooit heb gehad. Nominaal dan toch, net geen 14 seconden van 0 tot 100. Op papier niet bepaald indrukwekkend.

Maar zo voelt hij helemaal niet. Als je er normaal mee rijdt, heb je niet de indruk dat de motor hard moet werken, en hij is heel gewillig en je kan zonder enige moeite volt mee met het verkeer. Geef je dan eens volgas, mja, dan gebeurt er ook niet heel veel extra - ook niet qua geluid, gelukkig, hij blijft aangenaam stil. Alleen jammer dat er geen 6de op zit, op de snelweg maakt hij meer toeren dan mij lief is.

Ergens vind ik het zelfs fijn om in een 'trage' auto te rijden, je kan vlot gas geven en in de toeren klimmen zonder dat je meteen een gevaar bent op de weg of je rijbewijs riskeert En zonder dat je het gevoel hebt traag te gaan, integendeel. En in het huidige verkeer kan je met een auto met 200+ PK toch maar zelden genieten van het volle vermogen.

Onder de 2000 rpm heeft hij wel een beetje last van ademnood, en rond de 1400-1500 durft hij wel eens een keer bokken, en dat is wel een beetje jammer, want dat is net 50KmH in zijn 4. Ik weet niet of dat enkel de mijne is, of dat andere daar ook last van hebben? Maar al bij al ben ik zeer aangenaam verrast. Klein maar fijn ;)
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Gefeliciteerd met je aankoop. Meteen een review geplaatst op Autoweek volgens mij, klopt dat?
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2016 17:11
Auto: C5 tourer HDI VTR
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115000
Kleur: zwart
Klopt, deze hier:
http://www.autoweek.nl/autoreview/41887 ... er-16-hdif" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vond die user reviews heel erg nuttig om een auto te kiezen, en er stonden nog niet veel C5 1.6 HDI's tussen, dus heb ik er ook maar eentje gepost
Plaats reactie