C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jan 2016 15:15
Auto: C5-3 Tourer 1.6THP Limited Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 110000
Kleur: Zwart
Hallo allemaal op deze druilige zondag middag.

Afgelopen week kwam ik erachter dan het derde remlicht niet werkte. Geen idee hoelang deze het al niet deed. Ik met de citroen card in mn handen een afspraak gemaakt bij de dealer. In dit geval het Motorhuis in Delft. Omdat ik er toch was gelijk gevraagd een wintercheck te doen.
Binnen 10 minuten was men elkaar en bleek het derde remlicht vervangen te moeten worden. Dat snapte ik ook wel, immers was ik daar ook voor bij de dealer. Het derde remlicht valt niet onder het gratis lampen vervangen van de citroen card. (de kleine lettertjes)
Ik kreeg een offerte in handen dat het vervangen 158 euro en 9 cent kost..... Bestellen zou een week duren.
Mijn reactie: :cry: :evil: :x
Het was immers niet de eerste keer dat ik terug was bij dealer....

Een goede vriend, met verstand van auto's, wilde wel eens kijken en kwam er vanmorgen achter dat er een kabelbreukje zat bij de overgang van de achterklep naar auto. Klein uurtje werk en alles was gemaakt!!!!!

Jullie snappen wel dat ik mij toch wel een beetje genaaid voel door het Motorhuis. Werken hier prutsers die het niet snappen??? Je bent toch monteur om hier achter te komen? Wat als ik voor 158 euro en de 9 cent een nieuw licht erin had laten zitten......

Fijne zondag!
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Ik denk dat zelfs bij het Motorhuis men dan had geconcludeerd dat er een kabelprobleempje was. Zou je natuurlijk ook voor het vervangen kunnen vaststellen met een multimetertje
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Ik zou ze er toch wel op wijzen, want de bestelling gaat niet door.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Hi Richard,
Dit is waarschijnlijk zo'n vraag waar bij sommigen de ogen van gaan draaien.. :roll: , maar hoe hebben jullie dat kabelbreukje opgespoord?
Meet je de draden door? Of haal je alle draden los? Al die draden zitten vrij stevig vast en omwonden met tape...voor ik dat allemaal ga loshalen.. :o
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Eerst meten als er wel spanning op het voedings draadje komt te staan, wel even iemand die op de rem wil trappen.
Geen spanning dan eens wriemelen aan de kabelboom bij de overgang en als er af en toe spanning is weet je het zeker, zoniet dan toch een stukje los maken en de draad voor de overgang opsporen en daar even meten (mocht de breuk te groot zijn dan deed het niks) en wel spanning dan wat harder trekken zodat het gebroken stuk er uit komt wat dan in de bocht moet zitten en weet je hoever los maken om te solderen, ander optie is een bypas maken naast de kabelboom.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Toch even een multimeter zien te fixen dan! T is allemaal wel een gefriemel met al die draadjes tape enzo

Dank voor de reactie!
Plaats reactie