Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
GW-je ,
Als er bewezen wordt door een expert dat er schade is ontstaan aan de motor door uw doorlaat ,ga je de schade dan vergoeden?
Als er bewezen wordt door een expert dat er schade is ontstaan aan de motor door uw doorlaat ,ga je de schade dan vergoeden?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee , alles is op eigen risico uiteraard ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Wat denkt u zelf, Willy4? Een expert zal dan ook aan moeten tonen dat er voor die tijd geen schade aan die motor was. Ik begrijp dat u sceptisch bent, maar wanneer niemand zijn kop boven het maaiveld durft te steken, verandert er nooit iets in deze wereld! Ik durf dat wel en ben niet bang om op mijn snuit te gaan.
Een positievere instelling zou u sieren. Tenslotte rijd ik met mijn eigen auto ook proef met de restrictor. Zou ik zo dom zijn om schade te riskeren?
Een positievere instelling zou u sieren. Tenslotte rijd ik met mijn eigen auto ook proef met de restrictor. Zou ik zo dom zijn om schade te riskeren?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Daarom op eigen risico, dat is toch prima ....


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ja , daar heb ik geen probleem mee , maar ik wil de goed gelovige leden beschermen ,dat het veel geld kan kosten
daarom dat ze eerst is info nemen aan mensen die iets kennen van motoren , en liefst aan mensen die
ruilmotoren maken
wel dat er is iemand contact opneemt meet een bedrijf die ruilmotoren leveren en juist het het uitleggen en met een foto
daar wacht ik nu op
daarom dat ze eerst is info nemen aan mensen die iets kennen van motoren , en liefst aan mensen die
ruilmotoren maken
wel dat er is iemand contact opneemt meet een bedrijf die ruilmotoren leveren en juist het het uitleggen en met een foto
daar wacht ik nu op
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
De meeste C5'jes zijn natuurlijk niet maagdelijk meer en al afgeschreven , dat helpt natuurlijk met plaatsen van dit item!
Maar idd prima , van twee kanten bekijken zo kan iedereen de juiste beslissing maken
Maar idd prima , van twee kanten bekijken zo kan iedereen de juiste beslissing maken
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Willy: Ik snap niet zo goed waar u zich over opwind....iedere betrokkene weet dat ze dit op eigen risico doen.
Dat risico is, mijns inziens laag.
Het is niet dat alles wat de fabriek verlaat zonder constructie fouten is.
Ik heb meerdere zeefjes uit de bekende banjobout getrokken en olie aanzuig pijp schoongemaakt bij de wel bekende dv motoren.
De THP is ook een goed voorbeeld.
Ik hoop dat elke techneut altijd een open mind heeft voor eventuele innovaties.
Dat risico is, mijns inziens laag.
Het is niet dat alles wat de fabriek verlaat zonder constructie fouten is.
Ik heb meerdere zeefjes uit de bekende banjobout getrokken en olie aanzuig pijp schoongemaakt bij de wel bekende dv motoren.
De THP is ook een goed voorbeeld.
Ik hoop dat elke techneut altijd een open mind heeft voor eventuele innovaties.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
En daar bij laten aub, ik wil niet weer gaan "schoolmeesteren" zoals in het andere verwijderde draadje ...
Op eigen risico plaatsen, en er zijn twee kanten van het verhaal , that's it
Willy heeft bedenkingen met technische onderbouwing , dat mag natuurlijk !
Op eigen risico plaatsen, en er zijn twee kanten van het verhaal , that's it

Willy heeft bedenkingen met technische onderbouwing , dat mag natuurlijk !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Het is wel zo dat Iceman ondertussen wat metingen aan het inlaatspruitstuk heeft gedaan, met en zonder de restrictor. Daarbij is gebleken dat de druk in het inlaatspruitstuk nagenoeg niet is veranderd. Misschien kan hij zijn metingen zelf even toelichten. Ik snap Willy4 best. Hij heeft gelijk dat het belangrijk is om zaken te staven. Maar wanneer je kijkt naar de afmetingen van de carterventilatie van de EW motoren dan was die bij de J4 erg dun en bij de 10A een stuk dikker. Terwijl het in basis dezelfde motor is. Omdat het inlaatspruitstuk blijft zuigen aan het kleppendeksel, zij het in mindere mate, ben ik niet bang voor een te hoge carterdruk. De keerringen lopen daarom geen gevaar. Bij garagebedrijven wordt ook vaak voor afdoppen gekozen. Dan is dat gevaar wel aanwezig.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Er zijn nog andere zaken , bel eens naar een bedrijf die ruilmotoren maken , ik ben gene debiel
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Voorlopig wil ik het hier even bij laten, de gemoederen lopen anders erg hoog op met voor en tegenstanders 
Mensen die een " oilsaver " willen aanschaffen weten GW'tje te vinden ....
Voor meer technische achtergrond en de voor en tegenargumenten, zie ook postings en verhaal op cifo : klik
En lees de " bijsluiter " van BJG even in het oilsaverdraadje : klak

Mensen die een " oilsaver " willen aanschaffen weten GW'tje te vinden ....
Voor meer technische achtergrond en de voor en tegenargumenten, zie ook postings en verhaal op cifo : klik
En lees de " bijsluiter " van BJG even in het oilsaverdraadje : klak
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24