Ik heb eerst geprobeerd zonder het handvat er af te halen en dus enkel door af te plakken. Dit lukte perfect behalve bovenaan waar het handvat bijna tegen het leder zit geduwd, bijgevolg was de naad daar zo klein dat je eigenlijk alles meetrok.
Het eenvoudigste is dus eerst het handvat er af te halen en dan te spuiten. Aangezien mijn handvat toch al lelijk was (helft afgepeld zowel bovenkant als onderkant), heb ik het eerst volledig afgepeld met disolvant (inderdaad voor nagellak). Doe disolvant op een watje, laat het 10sec intrekken en je pelt de originele lak er zo af.

Vervolgens heb ik het ook even afgeschuurd met zéér fijne korrel (800 ~ 1000). Uiteraard zijn deze 2 laatste stappen niet nodig, maar geven ze wel een betere hechting.
Hoe dan ook, demonteren is het eenvoudigste en snelste (die vorm een beetje afplakken is namelijk nog relatief moeilijk)
*edit*
Er hebben al enkele mensen achteraan mee gereden en achteraf vroeg ik telkens of hun iets opgevallen was aan het handvat. En blijkbaar konden ze niet geloven dat het achteraf herspoten was en al zeker niet met plastidip
Momenteel heb ik enkel 1 kant gedaan om te zien hoe lang deze houdt, daarna doe ik alle 3 de handvaten. Ik houd jullie up-to-date
Gelukkig nieuwjaar trouwens!