Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
@BJG: Een WiFi OBD2 dongle voor 3 tientjes werkt prima. Maar zoals gezegd daarmee zie je alleen de "standaard" zaken, niets specifieks van Citroen zoals vering functies.
De Lexia geeft slechts communicatie op de ECU en de versnellingsbak.
Leverancier Scary01 heeft geen remedie, biedt zelfs geld terug als ik de zooi terugstuur.
Ik ben met dit type auto dus op de garage aangewezen. Gelukkig is dat bij GJO geen probleem.
De Lexia geeft slechts communicatie op de ECU en de versnellingsbak.
Leverancier Scary01 heeft geen remedie, biedt zelfs geld terug als ik de zooi terugstuur.
Ik ben met dit type auto dus op de garage aangewezen. Gelukkig is dat bij GJO geen probleem.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja ik begrijp dat het niet aan de auto ligt. Maar ik ben benieuwd wat er fout gaat. Kun je hem met de lexia dan wel via obd uitlezen?
En wat gebeurt er bij systeemoverzicht?
Zie mijn vorige post.
En wat gebeurt er bij systeemoverzicht?
Zie mijn vorige post.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Aha, dat is mooi om te horen, hoewel je voor minder dan 50 euro een setje besteld in China. De software heb ik werkend op mijn laptop.Sjever schreef:Heeft niets met de stekker te maken, hij moet geflashd worden , kost je 50€ als ik het mij goed herinner, scarymistake kan dat online voor je doen hij is een lid hier, PM hem maar. Ook moet je uiteraard de Diagbox software op je laptop zetten. Werkt prima bij mij op de Ph3.
Hmm, de software gedownload. Hoe gaat dat flashen in zijn werk? Ik wil wel een gokje wagen.d-super schreef:Geld vragen voor iets wat je gratis krijgt heb ik nog al moeite mee.
Hier de update voor de Lexia, flashen op eigen risico.
http://mab.to/Nyp8ln3mQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Jansr: terug lezend denk ik dat je met ecu het motormanagement bedoelt. Dit betekent dat er geen communicatie is met c can diagnose. En dat de lexia daarom uitleest via de k line en daarop zit alleen mm en bv.
Je zou eens een ander model kunnen kiezen. Alle citroens met full can hebben een c can diagnose netwerk tussen tester en bsi.
Het feit dat het misgaat alleen bij de 2.0 hdi betekent imho dat de tester de verkeerde pennen kiest bij deze auto. Dit kun je checken door een ander model te kiezen.
Verder zou het dan goed moeten gaan als je met de lexia via scantool obd uitleest.
Zo kun je wrs toch alle systemen benaderen.
Bij andere merken gebruik ik deze methode bij universele diagnose apparatuur als je de penbezetting niet handmatig kunt kiezen.
Je zou eens een ander model kunnen kiezen. Alle citroens met full can hebben een c can diagnose netwerk tussen tester en bsi.
Het feit dat het misgaat alleen bij de 2.0 hdi betekent imho dat de tester de verkeerde pennen kiest bij deze auto. Dit kun je checken door een ander model te kiezen.
Verder zou het dan goed moeten gaan als je met de lexia via scantool obd uitleest.
Zo kun je wrs toch alle systemen benaderen.
Bij andere merken gebruik ik deze methode bij universele diagnose apparatuur als je de penbezetting niet handmatig kunt kiezen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan


Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2011 16:16
Auto: C4 PT130 Shine
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2024
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 15000
Kleur: EVHD
Locatie: Alkmaar
@eric, er zit een readme bestandje bij met uitleg.
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Als ik dat 3 jaar geleden had gehad , zou ik hem ook zelf geflashd hebben , gelukkig dat ik het al terug heb verdiend
.
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik heb een raar probleem, na een klein foutje van mij.
Bij mij waren de draadjes van de remblokslijtindicatoren afgebroken, deze zijn gerepareerd.
En nu mijn foutje.Ik heb gekeken of het werkte en ja hoor het werkt, ik krijg de melding remblokken versleten met het servicelampje, echter het lampje gaat niet uit.
Ik de diagbox erbij doet deze het niet (zag de auto niet).
De diagbox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, wat tot 3 x toe niet ging.
Daarom de keuken laptop gepakt en hier ging de installatie wel op compleet met de beveiligingsmeldingen die ik nog nooit heb gehad.
Echter op deze laptop krijg ik in de diagbox elke keer de melding dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen en kom daarom niet verder (kan er niets meer mee).
Deze laptop zit gewoon op internet en is beter beveiligd dan de duitse bank.
dan de diagbox laptop nog maar eens geprobeerd en ja ik kan daar de diagbox nu wel op instaleren (zelfde cd met updates als op de keuken laptop.
Maar nu heb ik geen beveiligingsmeldingen gehad en heb nu geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig. deze laptop is niet beveiligd en zit niet op internet.
en ik kan alles er weer mee doen.
Nu heb ik 2 vragen: hoe is dit mogelijk ? en waar kan ik in de diagbox het servicelampje in combinatie met versleten remblokken uitzetten.(blokken zijn niet meer met het systeem verbonden).

Bij mij waren de draadjes van de remblokslijtindicatoren afgebroken, deze zijn gerepareerd.
En nu mijn foutje.Ik heb gekeken of het werkte en ja hoor het werkt, ik krijg de melding remblokken versleten met het servicelampje, echter het lampje gaat niet uit.
Ik de diagbox erbij doet deze het niet (zag de auto niet).
De diagbox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, wat tot 3 x toe niet ging.
Daarom de keuken laptop gepakt en hier ging de installatie wel op compleet met de beveiligingsmeldingen die ik nog nooit heb gehad.
Echter op deze laptop krijg ik in de diagbox elke keer de melding dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen en kom daarom niet verder (kan er niets meer mee).
Deze laptop zit gewoon op internet en is beter beveiligd dan de duitse bank.
dan de diagbox laptop nog maar eens geprobeerd en ja ik kan daar de diagbox nu wel op instaleren (zelfde cd met updates als op de keuken laptop.
Maar nu heb ik geen beveiligingsmeldingen gehad en heb nu geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig. deze laptop is niet beveiligd en zit niet op internet.
en ik kan alles er weer mee doen.
Nu heb ik 2 vragen: hoe is dit mogelijk ? en waar kan ik in de diagbox het servicelampje in combinatie met versleten remblokken uitzetten.(blokken zijn niet meer met het systeem verbonden).
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik kan alleen antwoord geven op je vraag over het lampje:
Het lampje gaat branden als er massa wordt gemaakt door een van de draden van de indicator. Er ligt dus een draad van de indicator aan massa en daarom brandt het lampje. Dit is vrij eenvoudig te meten met een normale multimeter.
Je kunt ook deel voor deel loskoppelen van de bedrading om het probleem te teckelen.
Het lampje gaat branden als er massa wordt gemaakt door een van de draden van de indicator. Er ligt dus een draad van de indicator aan massa en daarom brandt het lampje. Dit is vrij eenvoudig te meten met een normale multimeter.
Je kunt ook deel voor deel loskoppelen van de bedrading om het probleem te teckelen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
..
Dit klopt allemaal.Ik heb bewust de draad aan de massa gelegd om te kijken of het functioneerde,dit resulteerde in de melding "remblokken versleten" en het service lampje.
Domme ik ben ervan uit gegaan dat de melding vanzelf weg zou gaan als er nwe remblokken gemonteerd worden of de stekkertjes van de remblokken worden los genomen.
DIT IS DUS NIET HET GEVAL.
En ik kan in de diagbox onder de kopjes "onderhoud en reparatie" niets vinden om het servicelampje uit te zetten (wel weer andere leuke dingen gevonden).
stekkertjes van de remblokken zijn nu los.

het enige wat ik gedaan heb is de draden van de kabelboom van een stekker voorzien en verlengd naar de originele stekker (waar de remblokstekkers op aangesloten worden).
Dit klopt allemaal.Ik heb bewust de draad aan de massa gelegd om te kijken of het functioneerde,dit resulteerde in de melding "remblokken versleten" en het service lampje.
Domme ik ben ervan uit gegaan dat de melding vanzelf weg zou gaan als er nwe remblokken gemonteerd worden of de stekkertjes van de remblokken worden los genomen.
DIT IS DUS NIET HET GEVAL.
En ik kan in de diagbox onder de kopjes "onderhoud en reparatie" niets vinden om het servicelampje uit te zetten (wel weer andere leuke dingen gevonden).
stekkertjes van de remblokken zijn nu los.
het enige wat ik gedaan heb is de draden van de kabelboom van een stekker voorzien en verlengd naar de originele stekker (waar de remblokstekkers op aangesloten worden).
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik ga verder in het daarvoor bestemde draadje.
Ik denk me psychisch gestoord van waar het dan fout gegaan moet zijn.
Ik wil hier nog wel graag antwoord /ideeën op de 2 laptoppen.

Ik denk me psychisch gestoord van waar het dan fout gegaan moet zijn.
Ik wil hier nog wel graag antwoord /ideeën op de 2 laptoppen.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Veteraan


Berichten: 1336
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
@dsuper "Geld vragen voor iets wat je gratis krijgt heb ik nog al moeite mee.
Hier de update voor de Lexia, flashen op eigen risico."
Hartelijk dank, werkte perfect, nu versie C en geen gelazer meer tijdens het uitlezen etc. , gebruik versie 7.56
Hier de update voor de Lexia, flashen op eigen risico."
Hartelijk dank, werkte perfect, nu versie C en geen gelazer meer tijdens het uitlezen etc. , gebruik versie 7.56
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit de juiste voor mijn ph2 ?
Iemand ervaring met deze aanbieder ?
Is dit de juiste voor mijn ph2 ?
Iemand ervaring met deze aanbieder ?
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat is waarschijnlijk iemand die dat ook koopt in china , en die verkoopt dat met een heel dikke winst
verder
verder
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Vind de prijs niet zo'n probleem, gaat mij meer on dat ik zekerheid heb dat ik een werkende set heb voor mijn auto.
Als ik t uit China haal en t werkt niet dan heb ik niks.
Als ik t uit China haal en t werkt niet dan heb ik niks.
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways




