Ze is van mei 2003, heeft nu 162.000 km op de teller staan en er hapert nogal wat.
We hebben haar nu ruim 3 jaar (zomer 2012) en wij hebben haar steeds naar de dealer hier een km of 15 verderop gebracht.
Wat er tot nu toe bekend is van onze dame, wat er zou moeten gebeuren:
- veerpootbundel vervangen (want die lekt),
- handremkabel + geleider rechts vervangen
- reparatie selectiehendel + afdekplaat
- koplampen zijn dof (komen waarschijnlijk volgend jaar niet meer door de APK, tandpasta-poetsen heeft niet gewenste effect gehad)
- accu volgens test niet goed
- lekkage van de banden op de velg-randen.
En alsof dat nog niet genoeg is, riep onze dame vanmorgen, toen ik de snelweg op wilde knorren 'automatische versnellingsbak defect', wat volgens onze garage kon duiden op versleten drukkleppen in de versnellingsbak, vooral omdat de storing zich voordeed met (relatief) koude motor, en omdat de storing weg was, toen ik de wagen opnieuw startte.
Als ik de geschatte kosten van de garage zie, vraag ik me af of het nog wel rendabel is om haar te laten opknappen. Veerpootbundel: ongeveer 500 euro, handremgebeuren: 185 euro, selectiehendel met toebehoren: 615 euro, drukkleppen: rond de 500 euro, de koplampen: 965 euro PER KOPLAMP!!!, en dat is dan nog zonder het inbouwen. Da's een kleine 4000 euro, en dan is de accu en de lekkage van de banden nog niet eens gedaan.
Een andere auto aanschaffen is uiteraard ook een optie, maar de dame is op zich een zeer comfortabele manier van verplaatsen
Weten jullie een manier om de dame met minder kosten goed te laten opknappen, of zeggen jullie in dit geval: jammer, maar helaas, bejaarde dame is op sterven na dood....
We wonen in de regio Eindhoven/Den Bosch, mochten jullie leuke adresjes weten....