V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 nov 2015 09:58
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw
Locatie: Elst (gld)
:cit4

Even voorstellen:

ik ben Mark, 30 jaar en woonachtig in Elst.

Gisteren is er weer een Citroën C5 in de familie gekomen.
Vaders is me voor geweest en heeft 7 jaar lang rond gescheurd in een 2.0i C5 Break. Daar heb ik zelfs mijn eerste kilometers in gemaakt met mijn vers-afgehaalde rijbewijs. :smt080

Nu, ruim 7 jaar later, is er weer een C5 break in de familie gekomen. Mijn vorige auto is door een onverlaat total loss gereden, kop/staart botsing waardoor m'n kont scheef achter de auto staat:-(, waardoor ik op zoek moest naar een mooie ruime vervanger voor om alle kinderspullen mee te zeulen... Nieuwe aanwinst nu door de garage klaargemaakt en volgende week zaterdag staat hij dan eindelijk voor mijn deur.

Nu alvast even inlezen over alle bekende probleempjes en hoe deze, zelf, op te lossen :smt017.

Alvast wat info over de aanwinst

Citroën C5 Break 2.0i op LPG
12-2003
+/- 155000 gelopen.

Bekende probleempjes:
- Gasdempers kofferklep lam (wordt opgelost door de garage als die niet de hoofdprijs vragen:-))
- achterruitje gaat niet open
- de afdekplaat van de motor ontbreekt :smt017

Voor nu alvast inlezen :mrgreen: Kan ik iig goed beslagen het franse ijs betreden :smt129
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Welkom op het Forum en voor de kleine en grotere dingen genoeg te vinden.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
welkom in de club :smt023 :smt038
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Welkom en veel plezier van de C5 en het forum.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 jun 2015 07:50
Auto: C5 Break, 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 249.000
Kleur: Zilvergrijs
Locatie: 036
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Welkom...
Hele fijne wagens, die breaks. Met die motor helemaal geen snelheidsbeest, maar je komt goed mee, en wat belangrijker is: alle kinderzut kun je gewoon met een schep achterin donderen zonder te passen en te meten, en dan nog hoor je een echo...
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 nov 2006 22:00
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Voorburg
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Proficiat met de aanwinst en veel goede kilometers met de dame toegewenst.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 nov 2015 09:58
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw
Locatie: Elst (gld)
Zo... Vandaag eindelijk na lang wachten mijn nieuwe vriendin op mogen halen. Bij aankomst toch weer even verbaasd wat voor een slagschip het eigenlijk is.. Meteen in de auto gesprongen, auto was netjes afgeleverd maar er moesten alleen nieuwe ruitenwissers op de dame gemonteerd worden. Onderweg naar Carglass even getankt en toen begon het gezeur.. Het leek of het blok het niet zo prettig vond om op benzine te lopen. Met gas geen probleem maar op benzine behoorlijk bokken en meteen de melding Kat en uitlaatgas.. &€@!/€&... Ik terug naar de garage.. Op gas niks aan de hand maar op benzine wil de dame gewoon niet vooruit komen..

Volgens chef werkplaats kan het komen door vuile/verstopte injectoren... Het lijkt of 1 cilinder niet mee doet op benzine.. Halve tank verse peut erin gegooid en een cleaner erin... Blijft bokken... Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 nov 2015 09:58
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw
Locatie: Elst (gld)
Na een kleine check, injector kapot... Morgen maar bellen met chef werkplaats hoe ze dat op gaan lossen...
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 nov 2015 09:55
Auto: Citroen C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Donkergrijs
Locatie: Achterhoek
Aj, beetje valse start. Dat is balen.

Er waren al wat dingetjes ín je startbericht. ... neem aan dus geen formele garantie.?
Dit zullen ze toch wel oplossen?

Succes!
Groet'n uut de Achterhook van Rolf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Jammer dat dit niet voor afleveren is opgemerkt, je zou zeggen dat men even een blokje om gaat met zo'n auto ....

Suc6 :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 nov 2015 09:58
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw
Locatie: Elst (gld)
:cit4 :cit4

Even een korte update!!

1500 km verder ondertussen en weer helemaal in love met het comfort van de C5!! had ik eerder moeten doen bedenk ik me elke keer weer als ik de snelweg opdraai :lol:

Het probleem met de injector is netjes door de garage opgelost. Men had nog een andere C5 break 2.0i staan en daar is ter plekke een injector uitgehaald en in mijn blok geplopt. Nu draait de dame op benzine weer net zo zacht als op LPG, niet te vaak want de dame lust een aardige slok :smt193 :smt193 . Moet er wel aan wennen dat dit systeem direct omschakelt naar LPG. Mijn vorige auto reed de eerste paar km op benzine alvorens over te schakelen op LPG. Bij koude motor hou ik dit principe maar aan... Baad het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen..

Ondertussen al lekker aan het stoeien geweest met het vervangen van de pitten in de koplampen, hadden ze ook wel even wat meer ruimte voor mogen maken. Gelukkig zonder al te veel schrammen beide lampen kunnen vervangen..
Ook heeft de dame haar winterboots aangetrokken, via MP een bijna nieuw setje op de kop kunnen tikken.

Al met al rijdt de auto voor de rest helemaal super, al zijn er een paar kleine vraagjes/punten waar ik ook in alle draadjes niet even 1,2,3 een antwoord op kan vinden:

- De verlichting buiten en de dashboardverlichting knippert soms, je ziet een verschil in lichtintensiteit.. oorzaak?? geen idee... storend.. neuh.. eerder benieuwd..
- De spiegels hebben een beetje een eigen leven, de ene keer klappen ze wel in bij vergrendeling de andere keer weigeren ze dienst. Misschien een kapotte zekering of losse connector?
- De ruitenwissers zijn op automatische stand wel erg ijverig... bij de minste geringste druppel zwiepen ze heen en weer alsof hun leven er van af hangt. Is dit door middel van een update of sensorafstelling te wijzigen?
- Op welke wielen werkt de handrem? Met de bandenwissel had ik de handrem aangetrokken.. voorwielen geen beweging in te krijgen, de achterwielen konden vrij ronddraaien?!? Is dit normaal of is de garage tijdens het vervangen van de remblokken achter iets vergeten...
- Met welke klemmen/schroeven is de bumper bevestigd? Rechts voor, waar de bumper eindigt bij de wielkast, komt de bumper naar buiten.. kan hem terug duwen maar er mist een bevestingsiets.. zijn die los te krijgen?

Hopelijk hebben de medeforumleden hier een antwoord op.. anders moet ik weer bij de specialist aankloppen... :smt089
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Lpg met koude motor:
Geen enkel probleem, Bij de oude carburateurmotoren startte je altijd op lpg en reed daarmee weg. Eén keer in de maand zo'n 10 km op benzine (handmatig omschakelen) om dat systeem gangbaar te houden en dat was het. Bij een injectiesysteem ligt dat iets gevoeliger, maar als je één of twee keer per maand die 10 km op benzine rijdt gaat het goed;
De verlichting buiten en de dashboardverlichting knippert soms, je ziet een verschil in lichtintensiteit.. oorzaak?? geen idee... storend.. neuh.. eerder benieuwd..
Is standaard 'kwaal', kan geen kwaad. Gebeurd meestal tijdens aanslaan hogedrukpomp;
- De ruitenwissers zijn op automatische stand wel erg ijverig... bij de minste geringste druppel zwiepen ze heen en weer alsof hun leven er van af hangt. Is dit door middel van een update of sensorafstelling te wijzigen?
Is ook '(on)hebbelijkheid van de Ph1, gewoon mee leren leven of handmatig op vaste eerste snelheid zetten, niet te veranderen;
- Op welke wielen werkt de handrem?
Bij Citroëns met HP-vering werkt de handrem standaard op de voorwielen (overigens ook bij de 2CV en aanverwanten). Dat was een veiligheidsreden. Als het HP-circuit uitvalt ben je de remmen kwijt. Daarom moet de handrem op de voorwielen werken omdat die meer (80%) remkracht op de weg brengen dan de achterwielen. Bovendien zouden de achterwielen kunnen blokkeren en dan kom je achterstevoren op/naast de weg.
Soms wordt de HP-Citroën bij de APK afgekeurd omdat de handrem tijdens de keuring niet werkt (op de achterwielen, de keurmeester weet niet anders.... :mrgreen: ).
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 nov 2015 09:58
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw
Locatie: Elst (gld)
Mijn dank is groot Kaptein!! Heldere antwoorden:-)
:cit4
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat de handrem bij de HP vering op de voorwielen werkt was zo, totdat de C6 en de C5 PH3 kwamen.
Daarbij werkt de handrem op de achterwielen.
Het argument waarom dat zo was, is namelijk weggevallen, immers in die auto's zit een normaal remsysteem.

Dat zo zijnde, ook bij de C5 PH1 en 2 had dat dan al doorgevoerd kunnen worden.
Maar ja, tradities...... :citrofiel

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 nov 2015 09:58
Auto: Break, Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 203000
Kleur: blauw
Locatie: Elst (gld)
Tradities moet je in standhouden :lol: :lol:
Plaats reactie