Ziet er veelbelovend uit. Weet je toevallig ook wie dat ene apparaat in NL heeft?Klaverblaadje schreef:
Volgens de (Citroen) dealer en enige klanten zijn de resultaten spectaculair.
Tot nu toe zijn er ca 150 apparaten in gebruik in Frankrijk en maar 1 in Nederland.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik via hun site zoek naar vestigingen, vind ik er niet een in NL.
Maar ook niet in Frankrijk, waar er 150 zouden zijn.
Het zou kunnen zijn dat ze hun apparatuur aan dealers verkopen, die dan onder hun eigen naam deze waterstofbehandeling uitvoeren.
Overigens, ik vraag me af of je bij een THP niet het risico loopt van "backfire".
Je laat immers hoogst brandbaar waterstof de inlaat in lopen, en dat komt dan in de inlaat heet uitlaatgas tegen via de interne klepoverlap.
Lijkt me een punt van aandacht, op z'n minst. Dat staat nog los van m'n eerdere vraagteken, zie de posting hierboven.
Groet,
JW
Maar ook niet in Frankrijk, waar er 150 zouden zijn.
Het zou kunnen zijn dat ze hun apparatuur aan dealers verkopen, die dan onder hun eigen naam deze waterstofbehandeling uitvoeren.
Overigens, ik vraag me af of je bij een THP niet het risico loopt van "backfire".
Je laat immers hoogst brandbaar waterstof de inlaat in lopen, en dat komt dan in de inlaat heet uitlaatgas tegen via de interne klepoverlap.
Lijkt me een punt van aandacht, op z'n minst. Dat staat nog los van m'n eerdere vraagteken, zie de posting hierboven.
Groet,
JW

C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 20 jun 2009 23:12
Auto: prius
Opties: Executive pakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Locatie: Zevenaar
Contacteer:
Wat heb je er laten doen? Granulaatreinigen of ook het vervangen van je ketting? En kun je iets over de kosten vertellen?Arnold schreef:Op aanraden door GJO naar Willem Bakker gegaan. Veel problemen door slecht werk van de dealer. Deze had dingen over het hoofd gezien, met ernstige problemen als " vervolgschade ". Deze zijn allemaal snel en vakkundig door Willem Bakker opgelost.. De auto rijdt weer zoals hij/zij hoort te rijden.
Alvast bedankt!
Peter
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ja dat staat bij de C6 specialist en Citroen dealer in Aalsmeer.roelbouwman schreef:
Ziet er veelbelovend uit. Weet je toevallig ook wie dat ene apparaat in NL heeft?
Door het merkbare verschil na de behandeling verkoopt het apparaat zichzelf.
Bij lopende motor hangen ze de slang in het luchtfilter en laten de motor een half uur draaien.
Af en toe een beetje gas geven, en dat is het.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn


Dat doe je toch gewoon even op de parkeerplaats?

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gelukkig hoeft dit allemaal niet wanneer je op LPG rijdt

Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn


Dan maar wat CO2, krijgen de bomen ook wat te eten. Goed voor het groen.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dit heeft totaal niets met elkaar te maken!! De vervuiling van de THP komt van de DI en de interne EGR in combinatie met carterdruk. Een THP op LPG heeft hier exact evenveel last van.bgt schreef: Gelukkig hoeft dit allemaal niet wanneer je op LPG rijdt
Sorry dat ik niet vriendelijk klink, maar enige kennis van zaken is handig bij het posten in dit draadje over THP problemen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Had ik idd ff wat moeten nuanceren........voor de atmosferische 2.0ltr motor.
Wat ik dan niet begrijp, zou een turbo die ook op LPG rijdt, niet een stuk minder last van vervuiling hebben dan 1 die op benzine rijdt? Natuurlijk wel meer dan een niet turbo maar toch een stuk minder dan benzine of diesel.
Wat ik dan niet begrijp, zou een turbo die ook op LPG rijdt, niet een stuk minder last van vervuiling hebben dan 1 die op benzine rijdt? Natuurlijk wel meer dan een niet turbo maar toch een stuk minder dan benzine of diesel.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De vervuiling heeft te maken met de motorconstructie en niet met de brandstof zoals ik al zei. Verdiep je maar eens in de THP daar is meer dan genoeg over geschreven in dit draadje. En verder staat het internet vol met verhalen hierover.
Dit is overigens niet alleen bij de THP maar ook de TFSI en soortgelijke motoren.
Verder is bij interne EGR en indirect ingespoten motoren het rijden op LPG minder gunstig voor de klepvervuiling omdat LPG deze vervuiling niet weg kan spoelen. Maar omdat de motor eerst nog even op benzine loopt levert dat in de regel geen problemen op.
Dit is overigens niet alleen bij de THP maar ook de TFSI en soortgelijke motoren.
Verder is bij interne EGR en indirect ingespoten motoren het rijden op LPG minder gunstig voor de klepvervuiling omdat LPG deze vervuiling niet weg kan spoelen. Maar omdat de motor eerst nog even op benzine loopt levert dat in de regel geen problemen op.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik weet het (nog) niet.
Ik moet me daar nog even wat meer in verdiepen.
Vooralsnog heb ik het idee dat de aanslag in de inlaat en op de inlaatkleppen hierdoor niet zal verdwijnen omdat de waterstof eigenlijk in de cilinder verbrandt. Dus daar zal het zeker effect hebben.
Ik moet me daar nog even wat meer in verdiepen.
Vooralsnog heb ik het idee dat de aanslag in de inlaat en op de inlaatkleppen hierdoor niet zal verdwijnen omdat de waterstof eigenlijk in de cilinder verbrandt. Dus daar zal het zeker effect hebben.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Ben ik ook slachtoffer ?
In 10.000 kilometer heb ik al twee keer een liter olie bij moeten vullen. Omdat ik de auto pas in april aangeschaft heb met 50.000 op de teller en ik een jaar garantie heb ben ik terug gegaan met deze klacht naar de dealer. Nu blijkt er een lichte olie lekkage te zijn aan het kleppendeksel (pakking) Die wordt nu vervangen. Daarna wordt de motor intern gereinigd (Vooral achterzijde waar blijkbaar de meeste vervuiling zit en opnieuw opgevuld met olie. Daarna moet ik een aantal weken/maanden gaan rijden en opnieuw terug naar de dealer waar opnieuw de hoeveelheid olie wordt bepaald om te kijken of er nog steeds een verhoogd verbruik is. Dit alles volgens voorschrift van de importeur.
In 10.000 kilometer heb ik al twee keer een liter olie bij moeten vullen. Omdat ik de auto pas in april aangeschaft heb met 50.000 op de teller en ik een jaar garantie heb ben ik terug gegaan met deze klacht naar de dealer. Nu blijkt er een lichte olie lekkage te zijn aan het kleppendeksel (pakking) Die wordt nu vervangen. Daarna wordt de motor intern gereinigd (Vooral achterzijde waar blijkbaar de meeste vervuiling zit en opnieuw opgevuld met olie. Daarna moet ik een aantal weken/maanden gaan rijden en opnieuw terug naar de dealer waar opnieuw de hoeveelheid olie wordt bepaald om te kijken of er nog steeds een verhoogd verbruik is. Dit alles volgens voorschrift van de importeur.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik zie eigenlijk 2 issues:
Gewoon in de inlaat waterstof injecteren terwijl de lucht eerst door de turbo moet lijkt me een riskante aanpak.
Verhoging van de verbrandingstemp heeft vooral effect "downstream" dus in cylinder, uitlaat en kat. Deposits op de binnenkant van de klep brandt het misschien weg, op het inlaatspruitstuk en de klepstelen......
Ik zou meer iets zien in preventief engine flushen met Forte valve cleaner voor DI motoren (en ook dat spul moet je denk ik na de turbo injecteren.....)
Ik snap eigenlijk niet dat dit niet al lang preventief voorgeschreven wordt.
Gewoon in de inlaat waterstof injecteren terwijl de lucht eerst door de turbo moet lijkt me een riskante aanpak.
Verhoging van de verbrandingstemp heeft vooral effect "downstream" dus in cylinder, uitlaat en kat. Deposits op de binnenkant van de klep brandt het misschien weg, op het inlaatspruitstuk en de klepstelen......
Ik zou meer iets zien in preventief engine flushen met Forte valve cleaner voor DI motoren (en ook dat spul moet je denk ik na de turbo injecteren.....)
Ik snap eigenlijk niet dat dit niet al lang preventief voorgeschreven wordt.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik

