Toch een probleem met de nieuwe motor....
Auteur |
Bericht |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Toch een probleem met de nieuwe motor....
Na vorige week de motor te hebben vervangen en de eerste paar honderd km probleemloos te hebben gereden, treed er vandaag toch weer een probleem op.... Bij het wegrijden een beetje het gevoel dat het gaspedaal niet echt reageert, maar na 2 seconden alles normaal. Tot 500m verder, ik draai de doorgaande weg op en wil optrekken, maar er is letterlijk niet 1 paard aanwezig in de stal........ Meteen aan de kant en zelfs in de neutraal komt het toerental vol gas niet boven de 1200 rpm. Contact af, meteen starten en alles lijkt weer in orde, tot weer 500m verder, hetzelfde verhaal.  Dit duurt tot zelfs op de snelweg. Nog eenmaal herstarten en geen probleem meer . De auto loopt goed trekt goed door en geen gekke dingen meer. Op de terugweg van de klant weer twee keer hetzelfde en daarna alles oke...... Uitlezen: P0400 EGR uitlaatgas circulatie onlogisch, en P0234 gemeten laaddruk te hoog. bij 80km/h zie ik in de live data voorgeschreven laaddruk ong 1150, gemeten ong 1600. met de motor uit: voorgeschreven 800, gemeten 1035 Iemand een idee 
_________________ Zeg maar André
|
09 nov 2015 23:27 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
zit de was de wastegate niet vast , en zit er een MAP sensor erop
|
10 nov 2015 00:22 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Wastegate moet ik checken........ Map sensor zit erop en aangesloten.
_________________ Zeg maar André
|
10 nov 2015 00:43 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Als de laaddruk te hoog wordt hoort de MM wastegate open de gooien. Mijn xant had eerst het probleem dat de wastegate open bleef. MIL ging aan.......en de auto veranderde meteen in een slak. MIL resetten.....en alles weer prima.
vacuumklep vervangen > nooit meer voorgekomen Ik hoop voor je dat het zo simpel is. Succes
|
10 nov 2015 08:07 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Ik bewonder je doorzettingsvermogen. Ik zou allang afgehaakt zijn.
Succes en sterkte!
|
10 nov 2015 09:02 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
de MAP sensor is vervangen en het vacuum zien op werking
|
10 nov 2015 10:01 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Map sensor vervangen en vacuum op de turbo gechecked.......beide oke, maar druk blijft te hoog. Structureel 20 tot 25 %. 1200 gewenst/1550 gemeten 1224 gewenst/1630 gemeten
De vacuum tester op de turbo gezet en met vacuum aanwezig, stukje rijden. Turbo druk steeds te laag of op peil zoals gewenst. Uiteraard wint ze zo geen prijzen bij het stoplicht, maar geen storing......
Mijn eerste conclusie: Turbo Goed, Aansturing(of vacuum) slecht.
Alle leidingen zitten aangesloten, maar blijkbaar heb ik toch iets weten om te draaien ondanks mijn labels......tenminste, daar lijkt het op. Iemand een idee welk draadje/connector welk onderdeel aan stuurt(EGR/Turbo/Inlaat klep)?
Nadeel is dat de draadboom van de oude auto mooie gekleurde connectoren heeft die overeen komen met de kleurcode van de leidingen. De draadboom van mijn auto heeft 3x dezelfde zwarte connector, alleen de draden hebben kleuren die niet overeenkomen met de leiding kleuren......
_________________ Zeg maar André
|
10 nov 2015 17:32 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Wat is het toch fijn goed gereedschap te hebben. Rustig meten met de vacuum meter, en op de meeste plaatsen mooi onderdruk, alleen bij de turbo 0,0....... Hier en daar wat apparaten afdoppen, en voila: onderdruk op de turbo leiding Hier en daar wat aansluiten en weg vacuum, lang verhaal kort: de vacuumpot van de swirlklep is zo lek als een mandje....... Alles aangesloten muv de swirl en erg mooi waardes op de meter. Gepoogd de swirl vacuum te zuigen, maar niet te doen, dus echt lek. Zometeen even de snelweg op en neer stuiven, om te zien of het echt goed is, maar het ziet er goed uit......
_________________ Zeg maar André
|
10 nov 2015 20:16 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 nov 2015 20:16 |
|
 |
c5breaker
C5club Bikkel
Geregistreerd: 24 jan 2011 14:18 Berichten: 293
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Je weet je tijd wel goed te besteden. Dat geeft toch een goed gevoel dat je het probleem gevonden hebt. 
|
10 nov 2015 20:20 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
10 nov 2015 20:25 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
|
10 nov 2015 20:27 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Knapperd!
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
10 nov 2015 21:07 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
Yep, net even 70km snelweg eronder laten glijden, geen enkele piep of storing.....
De laptop er naast en muv het rijden in de stad, is op de snelweg de gemeten waarde zo goed als 1 op 1 aan de gewenste waarde. Nu een vacuum potje bestellen en van het weekend eronder knutselen, samen met de remkabelbuis......
_________________ Zeg maar André
|
10 nov 2015 22:01 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Toch een probleem met de nieuwe motor....
|
10 nov 2015 22:11 |
|
 |
|