Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Inderdaad, de update kan op voorhand.
De nieuwe software kan met de oude en de nieuwe kleppen overweg.
Volgens mij was ik minder dan 60 euro per klep kwijt.........
De nieuwe software kan met de oude en de nieuwe kleppen overweg.
Volgens mij was ik minder dan 60 euro per klep kwijt.........
Zeg maar André
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
De solenoids kosten tegenwoordig geen drol meer, 75 euro excl. verzending voor 2 stuks:
http://www.ebay.nl/itm/DPO-AL4-Pressure ... 2c98e8b81d" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/itm/DPO-AL4-Pressure ... 2c98e8b81d" onclick="window.open(this.href);return false;
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:59
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 185000
Kleur: Grijs
Locatie: Holwierde
Zoals beloofd heb ik uitgezocht hoe je de software van de bak kunt updaten met diagbox (Lexia). De door mij gebruikte versie is 7.56 welke voorzien was van de files. Let op het kan zijn dat je ook je motormanagement moet updaten. Zoals ik echter al verwacht had viel het allemaal reuze mee.
- stap 1 selecteer in Lexia eerste scherm de tweede optie initialiseren.
- stap 2 selecteer in het volgende scherm de derde optie lijst van te laden bestanden.
* Tijdens deze stap kun je controleren of de bestanden voor je type auto en motorcode in je programma aanwezig zijn.
- stap 3 ga terug naar scherm voor stap 2 en selecteer optie 1 programmeren van computer en bevestig
- stap 4 selecteer uit deze lijst optie 3 hulpmiddelen bij het rijden en bevestig.
- stap 5 selecteer de juiste versnellingsbak en bevestig.
* In deze fase kan het zijn dat je de melding krijgt dat je moet controlere of er een update voor het motormanagement is, en dat je deze moet uitvoeren. Hierop komen we zo terug.
- stap 6 hierna kun je gewoon bevestigen en zal de programmering starten. Na het programmeren zal er gevraagd worden het contact af en weer aan te zetten, en te bevestigen.
- stap 7 na programmeren kun je via programmeren ( even zoeken ) de identificatie uitvoeren en zien wat er is veranderd.
Nu eerst de foto's van de eerste stappen
- stap 1 selecteer in Lexia eerste scherm de tweede optie initialiseren.
- stap 2 selecteer in het volgende scherm de derde optie lijst van te laden bestanden.
* Tijdens deze stap kun je controleren of de bestanden voor je type auto en motorcode in je programma aanwezig zijn.
- stap 3 ga terug naar scherm voor stap 2 en selecteer optie 1 programmeren van computer en bevestig
- stap 4 selecteer uit deze lijst optie 3 hulpmiddelen bij het rijden en bevestig.
- stap 5 selecteer de juiste versnellingsbak en bevestig.
* In deze fase kan het zijn dat je de melding krijgt dat je moet controlere of er een update voor het motormanagement is, en dat je deze moet uitvoeren. Hierop komen we zo terug.
- stap 6 hierna kun je gewoon bevestigen en zal de programmering starten. Na het programmeren zal er gevraagd worden het contact af en weer aan te zetten, en te bevestigen.
- stap 7 na programmeren kun je via programmeren ( even zoeken ) de identificatie uitvoeren en zien wat er is veranderd.
Nu eerst de foto's van de eerste stappen

C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:59
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 185000
Kleur: Grijs
Locatie: Holwierde
Hierbij de foto's stap voor stap.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:59
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 185000
Kleur: Grijs
Locatie: Holwierde
Let op dat je wel de software voor je automatische transmissie er in hebt staan..!!!!
De waarschuwing die je over motor management krijgt leg ik morgen of zo wel uit... deze kun je ook gewoon negeren...tijdelijk..
De waarschuwing die je over motor management krijgt leg ik morgen of zo wel uit... deze kun je ook gewoon negeren...tijdelijk..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:59
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 185000
Kleur: Grijs
Locatie: Holwierde
vervolg...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:59
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 185000
Kleur: Grijs
Locatie: Holwierde
Na het updaten van de software van de bak voor de solenoids zul je misschien ook nog de software van het motor management moeten updaten. Hier begon ik hem wel even te knijpen door de waarschuwing.... Ik wist niet of ik wel of niet een variabele koelventilator had. Ik kon ook geen zekering hiervoor traceren. Niet getreurd ff de specialist in de buurt gebeld (citroen garage cq leverancier van de solenoids). Deze wist me te vertellen dat bij updaten van mm de motor denkt dat die het heel warm heeft en dus de ventilator kan laten draaien. De oplossing stond feitelijk al in het scherm namelijk gewoon een acculader op de accu aansluiten... Dit heb ik gedaan en toen de gok gewaagd. na het updaten weer sleutel op contact of en weer op aan en bevestigen.. daarna is de update klaar. Op de laatste foto zie je onder herprogrammeren dat dit de 4 de maal was. Dat er ------ bij software staan snap ik niet maar het werkt wel. Na de update wel even storingen lezen en wissen. Door het opnieuw flashen van mm zijn er storingen opgetreden door verlies van contact met het motor management. De storingen zijn bijv. abs, rem, en nog een paar. Dus niet schrikken gewoon wissen....
Mijn auto heeft nog niet zo goed gereden als sinds deze updates... nu de solenoids zelf nog en klaar..
Mocht je er niet uitkomen of vragen hebben hoor het graag....
Mijn auto heeft nog niet zo goed gereden als sinds deze updates... nu de solenoids zelf nog en klaar..
Mocht je er niet uitkomen of vragen hebben hoor het graag....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Goed bezig, lekker veel foto's
wat bedoel je dat de auto beter loopt na de update? qua schakelen of de motor.
Mooi dat het zo is, maar software lost slijtage aan elektrokleppen niet op

wat bedoel je dat de auto beter loopt na de update? qua schakelen of de motor.
Mooi dat het zo is, maar software lost slijtage aan elektrokleppen niet op

Zeg maar André

C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 25 aug 2015 20:59
Auto: C5 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 185000
Kleur: Grijs
Locatie: Holwierde
De motor zelf loopt een stuk beter. Hij trekt sneller op en loopt rustiger. Uiteraard lost de software het probleem met de elektroklep niet op. Denk wel dat door de update van het motor management de motor zelf dus soepeler loopt. Btw alle storingen zijn op het moment weg ( ook automaat) maar laatste zal wel tijdelijk zijn. Overigens was de Citroën niet meer ge-update sinds 2002
@gw
Bedankt voor de link zal morgen ff vragen of die 60 pleuro voor 1 of 2 kleppen is. Bellen mij morgen toch de sleutelcode door. Anders wordt het toch eBay lol.

@gw
Bedankt voor de link zal morgen ff vragen of die 60 pleuro voor 1 of 2 kleppen is. Bellen mij morgen toch de sleutelcode door. Anders wordt het toch eBay lol.
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Vraag over de klepjes.
Zit er een leeftijd aan gebonden wanneer deze stuk gaan, ongeveer bij zoveel kilometers?
Mijn al4 bak heb ik vorig jaar (10-6-2016) laten spoelen en updaten bij GJO, ik leek te merken dat het schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 wat hoger in toeren kwam, en dan met een lichte schok schakeld.
Ik heb dat eigenlijk niet eerder gevoeld, als de wagen wat warmer is gaat het weer lekker vloeiend, aan de olie kan het niet liggen denk ik, zit er nu een jaartje in, dus ik denk de klepjes.
Ik heb daar verder niets in me onderhoudsboekje over kunnen vinden of dat deze vervangen zijn bij de vorige eigenaar, ik ga er dan vanuit dat dit de eerste zijn.
Weet iemand wat het ongeveer kost bij GJO (kan ik er even wat geld voor opzij leggen), ik ga hem zo een mailtje sturen en ook even bellen van de week, want ik wil wel lekker kunnen rijden naar onze vakantie bestemming.
Zit er een leeftijd aan gebonden wanneer deze stuk gaan, ongeveer bij zoveel kilometers?
Mijn al4 bak heb ik vorig jaar (10-6-2016) laten spoelen en updaten bij GJO, ik leek te merken dat het schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 wat hoger in toeren kwam, en dan met een lichte schok schakeld.
Ik heb dat eigenlijk niet eerder gevoeld, als de wagen wat warmer is gaat het weer lekker vloeiend, aan de olie kan het niet liggen denk ik, zit er nu een jaartje in, dus ik denk de klepjes.
Ik heb daar verder niets in me onderhoudsboekje over kunnen vinden of dat deze vervangen zijn bij de vorige eigenaar, ik ga er dan vanuit dat dit de eerste zijn.
Weet iemand wat het ongeveer kost bij GJO (kan ik er even wat geld voor opzij leggen), ik ga hem zo een mailtje sturen en ook even bellen van de week, want ik wil wel lekker kunnen rijden naar onze vakantie bestemming.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Er zit zeker geen leeftijd aan....
Mijn AL4 uit '99 schakelt nog uitstekend ( wel gespoeld )
Mijn AL4 uit '99 schakelt nog uitstekend ( wel gespoeld )
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Oké dat stelt me gerust. 

Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Bij mijn C5 zijn de klepjes bij ongeveer 220.000km vervangen.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive



C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
Net de klepjes vervangen, alles is voorspoedig verlopen, alleen nu schiet de bak in noodloop met als foutmelding druk te hoog, tijdens het warmlopen was de druk 7 bar, maar ging geleidelijk omlaag.
Nu is de druk 3.4 stationair, en schiet hij nog steeds in de foutmelding 06 en noodloop.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Nu is de druk 3.4 stationair, en schiet hij nog steeds in de foutmelding 06 en noodloop.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Software update gedaan ?
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24