Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Toch maar nwe kleppen en...een tube vet gehaald. Ik ga dus voor de methode van Andre.
Met een goede laag vet, hoop ik dan dat ze ook zeker nog een paar jaar meegaan. De oude hebben het toch ook 10 jaar volgehouden...
Met een goede laag vet, hoop ik dan dat ze ook zeker nog een paar jaar meegaan. De oude hebben het toch ook 10 jaar volgehouden...
C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2011 13:59
Auto: 2.0 Hdi Break Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: metaalzilvergrijs
Ik zou zeker ook nieuwe kleppen erin gezet hebben nu je de oude er al uit gehaald hebt. Maar ook gezien de staat van de oude: het is niet zo dat er slechts een scheurtje in zit of een lichte vervorming die weer recht gemaakt en versterkt kan worden.
Echter, nu we allemaal hebben kunnen lezen dat ook de nieuwe, versterkte versie van de klep soms toch nog breekt, is het naar mijns inziens aan te raden (gezien de enorme hoeveelheid werk; je wilt toch niet minimaal riskeren dat je dit ooit nog een keer moet doen!) om de nieuwe klep(pen) te versterken alvorens ze te monteren. Belachelijk, . . . . het zou niet nodig moeten zijn, maar de praktijk leert jammer genoeg dat het toch aan te raden is.
Echter, nu we allemaal hebben kunnen lezen dat ook de nieuwe, versterkte versie van de klep soms toch nog breekt, is het naar mijns inziens aan te raden (gezien de enorme hoeveelheid werk; je wilt toch niet minimaal riskeren dat je dit ooit nog een keer moet doen!) om de nieuwe klep(pen) te versterken alvorens ze te monteren. Belachelijk, . . . . het zou niet nodig moeten zijn, maar de praktijk leert jammer genoeg dat het toch aan te raden is.
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
ik denk dat het ook te maken heeft met als je "dame" buiten slaapt
en de verwarming in de kou veranderd van stand
meest al staat die op automaat en wil ze zo snel mogelijk verwarmen en wringt de rubbere rand tegen
of deze al vervangen is geweest weet ik niet maar ik denk met alu u dat dat sterk genoeg moet zijn
het is buiten kant 13 mm op 13 en binnen is de u 9,4 mm en 11 mm hoog
de wand is 2 mm dik
als dat die motor krom krijgt is hij heel sterk ik heb de motor as verdraait met de klep zonder probleem wel nog een pvc blokje in de as gedaan als versteviging
en de verwarming in de kou veranderd van stand
meest al staat die op automaat en wil ze zo snel mogelijk verwarmen en wringt de rubbere rand tegen
of deze al vervangen is geweest weet ik niet maar ik denk met alu u dat dat sterk genoeg moet zijn
het is buiten kant 13 mm op 13 en binnen is de u 9,4 mm en 11 mm hoog
de wand is 2 mm dik
als dat die motor krom krijgt is hij heel sterk ik heb de motor as verdraait met de klep zonder probleem wel nog een pvc blokje in de as gedaan als versteviging
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lexia aanwezig
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
pim2108 fotografeer de nieuwe klep ook en zo dat je kan zien of er verschil is van blauwe klep van mij mvg jean
lexia aanwezig
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Gaat toch gestaag de goed kant op 
Zeg maar André
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Sorry Jean, de klep zit er al in en ik ben zo bezig geweest dat ik er geen foto's van gemaakt heb. Echter op pagina 1 van in dit draadje staat een post van JW-C5 waarin het verschil duidelijk staat aangegeven.
Ik heb de kapotte klep vervangen op de manier zoals beschreven door Andre; kachelhuis openzagen, klep erin (met een flinke laag vet op de rubbers en lagers)en dichtlijmen en silliconenkit op de zaagsnede en de boel weer dichtgemaakt. Misschien niet zo slim, maar wel besloten om het bij deze klep te laten. Deze hele operatie heeft me nu al meer energie gekost als dat er eigenlijk beschikbaar is en de andere is nog goed. Ik heb hem zo goed mogelijk nog wat gesmeerd . Ik hoop dan maar dat ie nog even meegaat
Nu alles nog op zijn plaats zien te krijgen
Ik heb de kapotte klep vervangen op de manier zoals beschreven door Andre; kachelhuis openzagen, klep erin (met een flinke laag vet op de rubbers en lagers)en dichtlijmen en silliconenkit op de zaagsnede en de boel weer dichtgemaakt. Misschien niet zo slim, maar wel besloten om het bij deze klep te laten. Deze hele operatie heeft me nu al meer energie gekost als dat er eigenlijk beschikbaar is en de andere is nog goed. Ik heb hem zo goed mogelijk nog wat gesmeerd . Ik hoop dan maar dat ie nog even meegaat
Nu alles nog op zijn plaats zien te krijgen
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
alles terug op zijn plaats krijgen valt nog goed mee er zijn veel geleider om op zijn plaats te komen
alleen die draden is
succes nog en spijtig geen foto om te vergelijken
mvg jean
alleen die draden is
succes nog en spijtig geen foto om te vergelijken
mvg jean
lexia aanwezig
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Voordat alles weet dichtgaat even de kachel getest en deze doet het weer als vanouds.
Ik heb geloof ik alles wel op een rijtje qua bedrading om de dashboard terug te plaatsen,
op 1 onderdeel na ( zie foto). Het zal een sensor zijn vd kachel/airco. Maar kan iemand zeggen waar ie
ergens teruggeplaatst moet worden?
Ik heb geloof ik alles wel op een rijtje qua bedrading om de dashboard terug te plaatsen,
op 1 onderdeel na ( zie foto). Het zal een sensor zijn vd kachel/airco. Maar kan iemand zeggen waar ie
ergens teruggeplaatst moet worden?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Links boven het dashboard kastje.
Hij zit achter de drie sleufjes.......
Hij zit achter de drie sleufjes.......
Zeg maar André
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
rode cirkel is de plaats
je heb juist het zelfde voor als ik
mvg jean
je heb juist het zelfde voor als ik
mvg jean
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lexia aanwezig
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Thanks voor jullie reactie.... Hoop de klus nu morgen af te kunnen ronden 
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Heb vandaag alle "vitale delen" weer terug kunen plaatsen. Kacheltje is weer heerlijk warm dus operatie is bijna geslaagd. Idd bijna want nu alles weer aangesloten is krijg ik de nodige foutmeldingen oa met betrekking tot abs/esp, meedraaiende koplampe, rem systeem. Ik heb hem aan de lexia gehangen en blijktdat de stuurhoeksensor niet gekalibreerd (meer) is.
Ik heb de procedure "kalibreren stuurhoeksensor" wel gevonden en gestart, maar wannervhet systeem vraagt : " start kalibreren op diagnoseapparaat" weer ik niet hoe ik dit moet starten. Kan iemand mij op weg helpen?
Zou het zonde vinden dat ik alsnog naar de dealer moet om ee klus af te ronden:)
Ik heb de procedure "kalibreren stuurhoeksensor" wel gevonden en gestart, maar wannervhet systeem vraagt : " start kalibreren op diagnoseapparaat" weer ik niet hoe ik dit moet starten. Kan iemand mij op weg helpen?
Zou het zonde vinden dat ik alsnog naar de dealer moet om ee klus af te ronden:)
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Sorry, ik had dat probleem niet, ik kan het je niet vertellen.
Zeg maar André
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
heb je hier geen foutje gemaakt zie foto (ik weet niet of dat bij jou de zelfde kleur heeft)
dat van die abs/esp is dat stekker waar je dat rood lipje heb los getrokken
ik had dat ook en heb dat met seconden lijm ge plak en gezien dat dat op die koperen lipjes duwt
ik heb dat zo goed gekregen of heb je er een vergeten aan sluiten aan de andere kant
laat maar horen
mvg jean
dat van die abs/esp is dat stekker waar je dat rood lipje heb los getrokken
ik had dat ook en heb dat met seconden lijm ge plak en gezien dat dat op die koperen lipjes duwt
ik heb dat zo goed gekregen of heb je er een vergeten aan sluiten aan de andere kant
laat maar horen
mvg jean
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lexia aanwezig



