Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
BJG schreef: Adblue mag maximaal 1 jaar oud zijn, en dat gaat niet goed bij die indertijd aangeschafte belastingvrije A-label diesels die 10k km per jaar rijden. Aftappen en verversen dus!!!
En dat gebeurd vaak niet. Moderne A-label diesels worden soms voor ritjes van 2 x 5 km gebruikt. Hier helpt niets tegen. Het risico van al die zgn. roet/Nox2 systemen is dat het alleen goed werkt als aan alle voorwaarden is voldaan. De praktijk is vaak anders.
Die oude grote 6 en 8 cilinders waren wat dat betreft toch wel erg lekkere motoren....veel koppel en weinig NOX2, wel veel CO2 maar daar ga je niet dood aan.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:41
Auto: C5 2.2Hdi Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 284736
Kleur: Blauw
BJG schreef: wel veel CO2 maar daar ga je niet dood aan.
Toch wel, en zeker als je klimaatwetenschappers mag geloven. :lol:
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@theshadow:je legt mij woorden in de mond die ik niet zei ;)
@bgt: het is een misvatting dat die grote 6 en 8 cilinders weinig Nox uitstootten, de compressieverhouding was oa veel hoger dan tegenwoordig.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Off topic
bgt schreef:wel veel CO2 maar daar ga je niet dood aan.
Nou ik werk met vloeibare en gas vormige CO2 en bij een teveel ga je echt dood hoor :( :(
250gr per 1m3 lucht is al dodelijk.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Off topic tv iceman
Hoe vul je een installatie met co2
Doe je dat met een gasfles en weegschaal?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Soms zelfs met een tankauto. Cilinders gaan met 7.5Kg of 37.5kg of een pakket van 450kg
De kleinste installatie is 120kg en de grootste is 12ton.
Ik werk veel met pakketten en die trek je in een keer leeg, je kunt ze wegen maar dat doen we eigenlijk nooit. Als ze aangeleverd worden en ze staan in de machine kamer dan is de druk bij 25gr +/- 62 bar, als het pakket leeg is is de druk de zelfde als in de installatie 5.8 bar (-50) en dan zijn ze echt leeg :lol:

Vullen is wel een puntje van aandacht, normaal kun je bij een installatie die in het vacuüm staat (-1B) direct de vloeistof er inschieten. Met CO2 kan dat niet, onder de 4,5B (-56,6) krijg je namelijk droogijs en dat is massief.
Eerst vul je de installatie met CO2 gas tot minimaal 5,5B en daarna ga je pas over op het vullen van vloeistof.


Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
BJG schreef:@bgt: het is een misvatting dat die grote 6 en 8 cilinders weinig Nox uitstootten, de compressieverhouding was oa veel hoger dan tegenwoordig.
t.o.v moderne 6 en 8 cylinders zonder turbo? De Skyactive heeft toch ook een hogere compressie, de benzine versie dan. Mazda is 1 van de weinigen die toch een optie heeft zonder turbo of heeft die motor ook weer een hogere NOX2 door de hoge compressie. En trouwens.........die hogere compressie van een benzine motor is toch peanuts vergeleken met de moderne diesels(incl. al die speciale reiniging circuits) en hun enorme turbodrukken.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Nee vooral tov de moderne motor met turbo.
Dat was mi de vergelijking qua NOx :

Oude 6 cilinder vs nieuwe kleinere turbo motoren.

Nieuwe motoren stoten gewoon significant minder schadelijke stoffen uit. Dit wordt overigens wel weer gedeeltelijk teniet gedaan door het hogere gewicht ten gevolge van veiligheid en luxe in moderne auto's.
ik bedoel vrnl diesels.

NOx is sowieso bij een diesel veel meer en item dan bij benzine.
NOx ontstaat nl bij zuurstof overschot en hoge druk.

Dat is voornamelijk bij diesels en DI benzinemotoren.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
TheShadow schreef:Toch wel, en zeker als je klimaatwetenschappers mag geloven.
Door al die wetenschappelijke heisa over CO2 zitten wij nu met dieselgate.
Het is volkomen doorgeslagen en de politiek heeft er een puinhoop van gemaakt met al die voordeeltjes. Gelukkig hebben we Tesla die tenminste de goede kant opgaat.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
NOx bij benzine DI is toch vooral een probleem bij lean burn motoren ? zoals ook de HPI. Daarom zijn die van de markt gehaald toen de Nox eisen strenger werden. Ook al waren ze qua CO2 op zich in het voordeel.

Benzine DI die op Lambda 1 werkt hebben natuurlijk ook nog een roetprobleem.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ik blijf mij verbazen waarom ze zo weinig met CNG/Groengas doen? Dat is toch zoveel schoner. Onbegrijpelijk!
Neem lekker een 8 cilinder met een hoop koppel die op CNG/Groengas loopt.....ben je van al die vervuiling af.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Vrijwel alle DI benzinemotoren draaien bij bepaalde (lage) toerentallen met een gelaagd mengsel (lambda >1). Uiteraard bij lage belasting, zodat daar ook NOx binnen de perken blijft.
CNG is inderdaad schoner, maar er zijn best wel wat nadelen die aan het gebruik kleven natuurlijk.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 sep 2015 18:04
Auto: c5 Berline exclusief 2.0 diesel automaat
Opties: exclusief electriche spiegels met parkeer sensor achter , navi met telefoon,trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: VF7DCRHZ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 88000
Kleur: zilver
Locatie: Vosselaar Belgie
zoals beloofd hier mijn onder vindingen op het chippen van onze C5,
Voor het chippen heb ik onze zoon van Vosselaar naar Oostende gedaan , vertrokken met volle tank , en tegen snelheid van 120 a 130 op autobaan . bij aan komst volgetankt 7.2 l per 100 km . wagen laten chippen gisteren zelfde rit gedaan om zoon op te halen , volgetankt voor vertrek en terug getankt bij aan komst , 6.2 per 100 km , dus wel duidelijk 1 liter min verbruik , bij hetzelfde rijgedrag natuurlijk .

Geen spijt van , heb en soepelere wagen die vlotte aanneemt en minder verbruikt .

Met groet Marc
Geniet van het leven , dag op dag . Het leven is te kort om u zorgen te maken , trek u op aan het goede en laat het slechte varen , zo heb je minder zorgen .

Mijn leven buiten het genieten van de C5 , het genieten van het rijden met mijn Goldwing 1800,dit samen met de members van mijn motorclub .
http://www.2nowhere.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Of verbruik aanmerkelijk gedaald is kan je pas na vele duizenden kilometers bekijken ....
Veel plezier met de hete chip :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 sep 2015 18:04
Auto: c5 Berline exclusief 2.0 diesel automaat
Opties: exclusief electriche spiegels met parkeer sensor achter , navi met telefoon,trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: VF7DCRHZ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 88000
Kleur: zilver
Locatie: Vosselaar Belgie
IDD , dit was nu gewoon en vergelijking van voor en na de Chiptuning .

voor en na de zelfde rit gedaan en toch 1 l verschil hebben is toch al en begin he .
Geniet van het leven , dag op dag . Het leven is te kort om u zorgen te maken , trek u op aan het goede en laat het slechte varen , zo heb je minder zorgen .

Mijn leven buiten het genieten van de C5 , het genieten van het rijden met mijn Goldwing 1800,dit samen met de members van mijn motorclub .
http://www.2nowhere.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie