Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Ja,ja. Zo is het wel, maar als de accu leeg, gaan de sloten electrisch niet meer open. Openen met sleutel wordt kennelijk gezien als inbraak en alarm is met ab niet uit te krijgen. Het stopt inderdaad na 30sec, maar begint na 30 sec weer , enz enz wel 15 min. Overigens heeft Menno gelijk. Niemand zal hem willen stelen, maar er is ook geen hond die er op reageert. Bij de achterburen waren tuinlieden bezig. Ik hoorde er een zeggen : "wat gaat dat alarm lang ". Maar niemand kwam kijken. Blijft nog wel de vraag : Hoe kwam de accu in één nacht kei-leeg ?
@Tima: kun jij het alarm met de lexia deactiveren ?
@Tima: kun jij het alarm met de lexia deactiveren ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002

C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 09 mar 2015 13:41
Auto: C5 2.2Hdi Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 284736
Kleur: Blauw
Zekering van de sirene er uit halen kan ook.Menno schreef:Gewoon uitschakelen met de lexia/diagbox , geen hond die een oude Citroen steelt
Heb ik ooit gedaan bij een auto waar kennelijk een spin in het interieur af en toe de buurt wakker maakte....
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Daar heb je het knopje voor om interieur in en uit te schakelen ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Het lijkt nu serieus te worden. Doorgeladen accu geplaatst en sirene begint gelijk weer. Toch sleutel in kontakt 20 sec gewacht. Startblokkering blijft erin en op display Diefstalveveiliging DEFEKT ! Zekering 11 er uit gehaald. Accu aangesloten en sirene begint weer ! Wordt dus niet over zekering 15 gevoed.
Hoe nu verder ???
Hoe nu verder ???
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Diefstal beveiliging defect is normaal als de accu er uit is geweest.
Alle zekeringen er in en de auto op slot doen met de sleutel.
Dan lang op ontgrendelen drukken tot de auto opengaat.
Mijn ervaring is dat het niet meteen werkt, en dan druk ik een tijdje op afsluiten om dan weer ontgrendelen te proberen.
Het systeem denkt nu dat er een inbraak poging is, omdat het door een lege accu even de weg kwijt is. Zodra het weer aan je sleutel gewend is, zou het weer goed moeten zijn.
Alle zekeringen er in en de auto op slot doen met de sleutel.
Dan lang op ontgrendelen drukken tot de auto opengaat.
Mijn ervaring is dat het niet meteen werkt, en dan druk ik een tijdje op afsluiten om dan weer ontgrendelen te proberen.
Het systeem denkt nu dat er een inbraak poging is, omdat het door een lege accu even de weg kwijt is. Zodra het weer aan je sleutel gewend is, zou het weer goed moeten zijn.
Zeg maar André

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
O.K. Maar als ik de accu aansluit staat de motorkap nog open en begint de sirene gelijk.Ik zal het nog eens proberen en deze ondanks het geloei dicht doen en met de ab proberen. Morgen overdag want de buren worden er een beetje zenuwachtig van. Het systeem heeft dus een eigen voeding maar waar ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
trek de stekker eruit ,zie foto

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Ik zie hier geen foto en op uw eerdere foto zie ik geen stekker. Achterdeuren en klep blijven op slot
@ andre: boven de bsi zit toch alleen de grote afdekkap ?
@ andre: boven de bsi zit toch alleen de grote afdekkap ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Het kastje wat de sensors regelt zit daar nog boven. Maar je kunt er niets mee regelen, loskoppelen zal alleen maar storing opleveren.
Als de sirene echt niet uit te zetten is, kun je inderdaad het beste de stekker eruit trekken. De foto van de sirene heeft Willy op de eerste pagina gepost. Achter de achterbumper aan de linker kant.
Als de sirene echt niet uit te zetten is, kun je inderdaad het beste de stekker eruit trekken. De foto van de sirene heeft Willy op de eerste pagina gepost. Achter de achterbumper aan de linker kant.
Zeg maar André

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Ik denk dat dan via het binnenspatbord moet, want de achtrrklep blijft op slot. Als de beveiliging echt goed ontworpen is, komt ie nooit meer uit de startvergrendeling.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
En nog steeds een lage accu spanning?
Wellicht een 2de auto er bij met startkabels?
Als de boord spanning goed is krijgt het systeem ook de kans om te herstellen.
Greetz Iceman
Wellicht een 2de auto er bij met startkabels?
Als de boord spanning goed is krijgt het systeem ook de kans om te herstellen.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Accu is perfect en vol .
C5 Break 2.0i exclusive 2002

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Ik vond ondertussen dit draadje :
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=3996" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga ik morgen proberen.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=3996" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga ik morgen proberen.
C5 Break 2.0i exclusive 2002

C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
We kunnen het allicht een keer proberen.Paljas schreef:@Tima: kun jij het alarm met de lexia deactiveren ?
Lijkt me zo gebeurt

Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018

Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Ik heb de goede raad opgevolgd maar de accu buiten de wagen met kabels aangesloten, nadat ik de deur op slot en de motorkap dicht had gedaan. De accu aangesloten en het alarm ging niet af. Er gebeurde verder niets. Ik zag dat de wagen wel stroom trok, maar de ab werkte niet. Enige tijd op openen gedrukt, enige tijd ( 30 sec) op sluiten en toen weer op openen en zo waar : klik open.
Kontakt aan ; piep diefstalbebeiliging defect.
Kontakt uit en weer aan , tijdje gewacht en starten en lopen. God zij dank !
Maar nu weer "Antivervuilings sysyeem enz " toch rijden maar nu lijkt hij op 3 poten te lopen.
Heeft m.i. niets met het voorgaande te maken. Lijkt meer op de wet van behoud van ellende.
@ timo; je hebt een pb
Tot zover alle meedenkers hartelijk bedankt ! Wat een forum hebben we toch !
Kontakt aan ; piep diefstalbebeiliging defect.
Kontakt uit en weer aan , tijdje gewacht en starten en lopen. God zij dank !
Maar nu weer "Antivervuilings sysyeem enz " toch rijden maar nu lijkt hij op 3 poten te lopen.
Heeft m.i. niets met het voorgaande te maken. Lijkt meer op de wet van behoud van ellende.
@ timo; je hebt een pb
Tot zover alle meedenkers hartelijk bedankt ! Wat een forum hebben we toch !
C5 Break 2.0i exclusive 2002