Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1031 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Nee niet bij de dealer. En ja. sterker nog, de auto staat er nog. Het is een kleine "dorps"garage,die auto's en motoren repareert en airco service en spoelen doet en natuurlijk banden. 
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
24 aug 2015 10:41 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
@JW: Correct geformuleerd @Chathanky: Het dealerkanaal IS goed op de hoogte, de auto van Frans staat niet bij de dealer. @Frans: Jammer, maar goed ik ga er nog steeds van uit dat dit uiteindelijk goed komt. Dit onderwerp is reeds eerder voorbij gekomen: ik heb ergens in 2012 wat testjes gedaan met Ph1 ph2 en ph3 mbt tot vering en hoogteregeling. Voor mensen met wat interesse voor de materie is het denk ik een interessant draadje. LinkDe kern van het draadje is de discussie tussen Evil Twin en ondergetekende waarbij ET de noodzaak van het losnemen van de dop bij een ph3 in de laagste stand bestreed.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 aug 2015 10:46 |
|
 |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 1031 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Uw Citroen C5 is gereed en kan weer opgehaald worden. Het blijkt dat het reservoir te vol zat en er een eenvoudige inleerprocedure gevolgd moest worden om de vering weer aan de praat te krijgen. Hieraan zijn voor u geen enkele kosten verbonden, anders dan de brandstofvergoeding voor onze leenauto. 
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
24 aug 2015 11:33 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Gelukkig! Met de kleine aanmerking dat het reservoir niet te vol zat maar overstroomt doordat de auto niet correct is geheven.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 aug 2015 12:20 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Is de bak nou uiteindelijk wel geflushed?
|
24 aug 2015 12:51 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Als er LDS uitgestroomd is terwijl het reservoir niet te vol zat zoals je schrijft, moet die LDS wél weer aangevuld worden, toch Daarvoor bestaat een procedure, die heb ik Frans ook gestuurd. Die is niet hetzelfde als bij de PH1 en PH2 Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 aug 2015 12:55 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Klopt. Roman. Dat het hier nooit eerder te sprake is geweest. Hier zijn toch ook leden uit het citroen vak?
|
24 aug 2015 13:11 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Grapjas Het is wel degelijk ter sprake geweest. Ik heb zelfs een link naar een draadje gepost waarin dit uitgebreid aan de orde kwam.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 aug 2015 13:17 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Zekers Dat vastgesteld zijnde, met me eens dat de LDS wél weer aangevuld zou moeten worden? Via die PH3 procedure? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 aug 2015 13:19 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Absoluut! 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 aug 2015 13:20 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
BJG schreef: JW-C5 schreef: Oftewel, zo'n waarschuwing: Citaat: VERPLICHT : Verwijder de dop van het LDS-reservoir wanneer de auto met behulp van een schaar- of 2-kolomsbrug wordt opgekrikt. Monteer de dop van het LDS-reservoir zodra de auto weer op zijn wielen staat (volgens uitvoering). zou jou niet ontgaan zijn Groet, JW Toch wel  Als je denkt dat je een systeem door en door kent (PH3 was splinternieuw) en hydrauliek in principe gelijk aan ph1 en 2 ga je niet een document lezen voordat je een wagen heft. Overigens weet ik ook vrijwel zeker dat die opmerking later is toegevoegd, en oorspronkelijk niet in de documentatie stond. De tank werd ook zonder problemen door dienst onderdelen vergoed  chathanky schreef: Toch wel bijzonder dat dit na meerdere malen aan bod geweest te zijn dat dit nu opgemerkt wordt door JW terwijl dit bij monteurs van dealers regelmatige kost is dat er een c5 uit de derde generatie op een dergelijke brug geplaatst wordt. Wat bedoel je? Suggereer je nu dat de auto van Frans bij een dealer staat? of dat dealers dit niet weten? (m.i. beide onjuist  ) Nog een maal dan. Van die dop losdraaien was je uit deze tekst lezende niet op de hoogte. Vreemd dat je dat niet meekrijgt in een training of later als er problemen zijn door het dealerschap. Maar goed te veel lds wat ik al aangaf was zo gek nog niet en een geluk dat het tankje ondanks alles niet gebarsten is. Als er al teveel inzat hoeft dat niet te betekenen dat het na het overlopen aangevuld moet worden. Misschien hebben ze er nog wat uit moeten halen. Ik vraag me alleen nog af hoe ze gespoeld hebben. Geen passende nippels maar het zou goed komen. Hoe dan?
|
24 aug 2015 17:40 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Hihi ps menno: Leuk verhaal van de hema. Maar toen Jo het apparaat kocht waren er velen ook proefkonijn. Daar kom je om die redenering toch normaal bij een automaten bedrijf terecht waar de meeste dealers ook hun expertise aan uit besteden. Maar die worden ook door velen met de nek aangekeken als een soort van laaienlichters prutsers of geldwolven. 
|
24 aug 2015 17:44 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Huh ??? ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
24 aug 2015 17:47 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Citaat: Toch wel  Als je denkt dat je een systeem door en door kent ( PH3 was splinternieuw) en hydrauliek in principe gelijk aan ph1 en 2 ga je niet een document lezen voordat je een wagen heft. dat was begin 2008 
|
24 aug 2015 18:09 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: fluschen und spühlen
Precies. En op z'n laatst in 2009 was dat verhaal bekend en staat het in de PH3 doc's, in het ROOD Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 aug 2015 18:12 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|