Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zeker weten? Wat ik erover gelezen heb is de werking van vvt juist omgekeerd: tam ecomotortje op lage toeren, een beest op hogere toeren.
Maar ik kan het verkeerd geïnterpreteerd hebben...ik sta nadrukkelijk open voor uitleg aangaande dit type motor.
Maar ik kan het verkeerd geïnterpreteerd hebben...ik sta nadrukkelijk open voor uitleg aangaande dit type motor.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik denk dat we beiden een beetje gelijk hebben.
http://track-techniek.blogspot.nl/2014/ ... g-vvt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://track-techniek.blogspot.nl/2014/ ... g-vvt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Afgelopen vakantie met 30 tot 35 graden, vouwwagen (700kg) en bagage lag het verbruik op 1:1200.
Bij mij valt de nokkenas verstelling zo nu en dan in storing.
De storingen zijn dan: verstelling in lage waarde en verstelling in hoge waarde.
Dan is het net of er een dood paard achter hangt, even resetten en ze loopt weer vlot.
Hoe dat het komt
, ik heb geen flauw idee?
Greetz Iceman
Bij mij valt de nokkenas verstelling zo nu en dan in storing.
De storingen zijn dan: verstelling in lage waarde en verstelling in hoge waarde.
Dan is het net of er een dood paard achter hangt, even resetten en ze loopt weer vlot.
Hoe dat het komt

Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dan ben je aan een nieuwe klep toe.
Uit ervaring weet ik inmiddels dat je dat het beste vooraf kunt laten gaan door een timingcheck van de d riem volgens de daarvoor bedoelde procedure.
Uit ervaring weet ik inmiddels dat je dat het beste vooraf kunt laten gaan door een timingcheck van de d riem volgens de daarvoor bedoelde procedure.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Weer de distributieriem er af?
40000km geleden er afgeweest, 30000km eerder ivm olie lekkage.
Greetz Iceman
40000km geleden er afgeweest, 30000km eerder ivm olie lekkage.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Moet voor de controle van de timing de riem eraf?
Klep zit met 1 boutje vast. Vervang je zo.
Wat je alleen niet wil is dat het ene probleem het andere maskeert.
Klep zit met 1 boutje vast. Vervang je zo.
Wat je alleen niet wil is dat het ene probleem het andere maskeert.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Riem is door de garage gedaan.
Zit die klep maar met 1 boutje vast?
Kan er iemand een tekening plaatsen over hoe dat in elkaar zit?
Greetz Iceman
Edit: wellicht off topic, tekening kan worden geplaatst in mijn draadje: break van Iceman
Zit die klep maar met 1 boutje vast?
Kan er iemand een tekening plaatsen over hoe dat in elkaar zit?
Greetz Iceman

Edit: wellicht off topic, tekening kan worden geplaatst in mijn draadje: break van Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, het is een circa 15 cm lange stalen cilinder met bovenop de elektrische aansluiting en en lip met 1 boutgat.
Ik heb ze vorige week nog staan uitruilen bij de 206 van m'n zoon die dezelfde klep en bijna dezelfde ecu heeft.
Ik heb ze vorige week nog staan uitruilen bij de 206 van m'n zoon die dezelfde klep en bijna dezelfde ecu heeft.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Mmmm weet niet beter als dat het verwerkt is in het nokkenastandwiel.
Foto?
Greetz Iceman
Foto?
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Daar gebeurt de truuk maar de klep zit gewoon tussen de nokkenassen in.
Ik heb al zitten zoeken maar kennelijk toch geen foto genomen van het ding...
Ik heb al zitten zoeken maar kennelijk toch geen foto genomen van het ding...

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Hier staat wel wat gelijkends op:
http://m.alibaba.com/showroom/oil-control-timing.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.alibaba.com/showroom/oil-control-timing.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Deze: https://bartebben.nl/online-onderdelen- ... 4&groep=AI" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat kost dat ventiel nieuw?
Is wellicht een optie om die te vervangen.
Greetz Iceman
Wat kost dat ventiel nieuw?
Is wellicht een optie om die te vervangen.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ging meen ik over 120 euro.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Zojuist olie bijgevuld. 4000km en 0,6 liter verbruikt. Dat komt neer op 1:6700 km.
Blijkbaar heeft het spulletje van Bar's toch een gunstige uitwerking gehad op één en ander.
Voorlopig een mooi resultaat.
Blijkbaar heeft het spulletje van Bar's toch een gunstige uitwerking gehad op één en ander.
Voorlopig een mooi resultaat.

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb even wat gemist kennelijk. Welk bar's spul inzake olieverbruik?
Overigens op de terugweg in weinig tijd een behoorlijke plens olie verstookt onder alles behalve zware omstandigheden.
Ik had iets wat lpg moest voorstellen getankt maar er ging 58.5 liter in ipv de 54 liter die ik kan tanken. Alarmbel dus. Want zoveel lpg, dat zou een ventiel hebben moeten doen openen...
In de rit er direct na een redelijk goed lopende motor die wel wat schorder klonk dan anders.
Na 60 km een P0420, niet te wissen, kwam weer terug bij gas geven. Geen vermogens verlies gelukkig.
Nadat de tank leeggereden was Duitse lpg erin, storing gewist en geen centje pijn meer gehad, en amper meer olie verbruikt.
Toevallig of niet...?
Overigens op de terugweg in weinig tijd een behoorlijke plens olie verstookt onder alles behalve zware omstandigheden.
Ik had iets wat lpg moest voorstellen getankt maar er ging 58.5 liter in ipv de 54 liter die ik kan tanken. Alarmbel dus. Want zoveel lpg, dat zou een ventiel hebben moeten doen openen...
In de rit er direct na een redelijk goed lopende motor die wel wat schorder klonk dan anders.
Na 60 km een P0420, niet te wissen, kwam weer terug bij gas geven. Geen vermogens verlies gelukkig.
Nadat de tank leeggereden was Duitse lpg erin, storing gewist en geen centje pijn meer gehad, en amper meer olie verbruikt.
Toevallig of niet...?