Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 13 okt 2012 19:00
Auto: C5 tourer exclusive
Opties: ?
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11631
Productienummer: 0477
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 128,439
Kleur: Blauw
Locatie: Helmond
Goede morgen,
3 weken geleden begon mijn auto kuren te vertonen.
Regelmatig (maar niet altijd) wanneer ik snel accelereerde (meestal met Kickdown) hield de auto even in en genereerde dan een emissiestoring.
Deze storing verdween na ongeveer 2 dagen weer uit beeld.
Dit gebeurde vrijwel dagelijks ongeveer 1 week lang.
Toeval of niet, meer net 2 dagen ervoor had ik getankt bij een ander pompstation dan normaal.
Na ongeveer anderhalve week de tank flink leeg gereden te hebben ben ik weer naar mijn vertrouwde adres gegaan en heb daar getankt, waarna de problemen niet direct weg waren.
Ik kon op het moment dat de storing zelf in beeld was niet bij de dealer terecht, maar heb de auto enkele dagen later, toen de storing uit beeld was, alsnog daar naartoe gebracht.
Tussen de laatste melding en het uitlezen bij de dealer zat een aantal dagen en, net als bij de tandarts, kreeg ik de storing niet meer terug wat ik ook maar probeerde.
Er waren een aantal errors opgeslagen, waaronder:
P1166 Bediening brandstofdrukschakelaar
Storing gegevens: onjuiste druk brandstofgallerij
Motortoerental: 4576 /min (kan overeenkomen met kickdown toerental?!)
P1607 Snelheidsbegrenzing
Toerental: 1632/min
P2133 Signaal Schakelaar zwaar punt gaspedaal
Gegevens: onderbroken circuit of kortsluiting met plus
Motor toerental: 1632 /min (klopt niet tov kickdown moment?!)
P2131 Signaal Schakelaar zwaar punt gaspedaal
Geen details beschikbaar
P0088 Bediening brandstofdrukschakelaar
Storing gegevens: druk brandstofgallerij te hoog
Motor toerental: 2368/min
P1671 Snelheidsbegrenzing
Storing gegevens: informatie zonder samenhang
Motor toerental: 4608/min
Na een reset bleven de middelste twee over en heb ik nu het advies gekregen om mijn gaspedaal te vervangen (A 280 euro) en daar mee "hopen" ze dat het probleem weg is.
Wanneer ik deze error code opzoek, vind ik de volgende omschrijving van OBD
Faulty Accelerator Pedal (very unlikely)
Wiring Harness Issue
Faulty ECM
O2 Sensor(s)
Sinds ongeveer 4 dagen na de laatste tankbeurt en dus net voor het uitlezen heb ik dit probleem niet meer gehad: de auto rijdt alweer 1 1/2 week als vanouds maar ondertussen staat de vervanging van het pedaal wel in de planning voor volgende week en twijfel ik sterk of dit wel nut gaat hebben.
Mijn vraag: Komt de error code bij iemand bekend voor en hoe groot is de kans dat deze ook daadwerkelijk de oorzaak is van dit probleem, of is de ECM/O2 sensors (in combinatie met de brandstof?) of zelfs de brandstofdrukregelaar een logischer verhaal?
3 weken geleden begon mijn auto kuren te vertonen.
Regelmatig (maar niet altijd) wanneer ik snel accelereerde (meestal met Kickdown) hield de auto even in en genereerde dan een emissiestoring.
Deze storing verdween na ongeveer 2 dagen weer uit beeld.
Dit gebeurde vrijwel dagelijks ongeveer 1 week lang.
Toeval of niet, meer net 2 dagen ervoor had ik getankt bij een ander pompstation dan normaal.
Na ongeveer anderhalve week de tank flink leeg gereden te hebben ben ik weer naar mijn vertrouwde adres gegaan en heb daar getankt, waarna de problemen niet direct weg waren.
Ik kon op het moment dat de storing zelf in beeld was niet bij de dealer terecht, maar heb de auto enkele dagen later, toen de storing uit beeld was, alsnog daar naartoe gebracht.
Tussen de laatste melding en het uitlezen bij de dealer zat een aantal dagen en, net als bij de tandarts, kreeg ik de storing niet meer terug wat ik ook maar probeerde.
Er waren een aantal errors opgeslagen, waaronder:
P1166 Bediening brandstofdrukschakelaar
Storing gegevens: onjuiste druk brandstofgallerij
Motortoerental: 4576 /min (kan overeenkomen met kickdown toerental?!)
P1607 Snelheidsbegrenzing
Toerental: 1632/min
P2133 Signaal Schakelaar zwaar punt gaspedaal
Gegevens: onderbroken circuit of kortsluiting met plus
Motor toerental: 1632 /min (klopt niet tov kickdown moment?!)
P2131 Signaal Schakelaar zwaar punt gaspedaal
Geen details beschikbaar
P0088 Bediening brandstofdrukschakelaar
Storing gegevens: druk brandstofgallerij te hoog
Motor toerental: 2368/min
P1671 Snelheidsbegrenzing
Storing gegevens: informatie zonder samenhang
Motor toerental: 4608/min
Na een reset bleven de middelste twee over en heb ik nu het advies gekregen om mijn gaspedaal te vervangen (A 280 euro) en daar mee "hopen" ze dat het probleem weg is.
Wanneer ik deze error code opzoek, vind ik de volgende omschrijving van OBD
Faulty Accelerator Pedal (very unlikely)
Wiring Harness Issue
Faulty ECM
O2 Sensor(s)
Sinds ongeveer 4 dagen na de laatste tankbeurt en dus net voor het uitlezen heb ik dit probleem niet meer gehad: de auto rijdt alweer 1 1/2 week als vanouds maar ondertussen staat de vervanging van het pedaal wel in de planning voor volgende week en twijfel ik sterk of dit wel nut gaat hebben.
Mijn vraag: Komt de error code bij iemand bekend voor en hoe groot is de kans dat deze ook daadwerkelijk de oorzaak is van dit probleem, of is de ECM/O2 sensors (in combinatie met de brandstof?) of zelfs de brandstofdrukregelaar een logischer verhaal?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Is dit een 2.0 HDiF ??
Hiervan gaat regelmatig het drukventiel van de brandstofinspuiting kapot.
Kan allerlei foutmeldingen opleveren , niet een al te duur onderdeel ...
Hiervan gaat regelmatig het drukventiel van de brandstofinspuiting kapot.
Kan allerlei foutmeldingen opleveren , niet een al te duur onderdeel ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 13 okt 2012 19:00
Auto: C5 tourer exclusive
Opties: ?
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11631
Productienummer: 0477
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 128,439
Kleur: Blauw
Locatie: Helmond
Klopt, is inderdaad een 2.0 HDIF
Kan dit ook het inhouden van de snelheid veroorzaken en.. is het op de een of andere manier te testen of dit ventiel de oorzaak is?
Kan dit ook het inhouden van de snelheid veroorzaken en.. is het op de een of andere manier te testen of dit ventiel de oorzaak is?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij mij was het inhouden icm storing emissie , testen kan, met behulp van een diagbox
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
wat versta je onder inhouden?Puravida1978 schreef:Goede morgen,
Regelmatig (maar niet altijd) wanneer ik snel accelereerde (meestal met Kickdown) hield de auto even in en genereerde dan een emissiestoring.
Mijn 2.0HDiF (100kW-136pk) met handbak houd rond 2000tr vaak even in (klein schokje) Alleen geeft ie da bij mij niet als ik plankgas accelereer, maar wel als ik "rustig" optrek (en met t verkeer meerij).
Zou dat ook het probleem bij mij kunnen zijn? Misschien moet ik dat dan ook maar even voorleggen aan de garage.....Menno schreef:Is dit een 2.0 HDiF ??
Hiervan gaat regelmatig het drukventiel van de brandstofinspuiting kapot.
Kan allerlei foutmeldingen opleveren , niet een al te duur onderdeel ...
link naar mijn probleem:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=16278" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten,
Tom
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 13 okt 2012 19:00
Auto: C5 tourer exclusive
Opties: ?
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11631
Productienummer: 0477
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 128,439
Kleur: Blauw
Locatie: Helmond
Hallo Menno,
De auto is uitgelezen en vervolgens gereset: is dat hetzelfde als gebruik maken van de diagbox?
Vandaag op een redelijk lege snelweg (lang leve de vakanties!) bij verschillende toerentallen weggetrokken zonder een enkel probleem, aarrggg!
Iemand nog enig idee of die brandstof ermee te maken gehad kan hebben?
SaXoKe,
Met inhouden bedoel ik dat de auto nauwelijks harder ging rijden ondanks kickdown.
Het ietwat inhouden bij acceleratie ken ik en hoort volgens mij bij de C5 (je kan kennelijk de auto laten chippen waarbij ze dit er uit tunen)
De auto is uitgelezen en vervolgens gereset: is dat hetzelfde als gebruik maken van de diagbox?
Vandaag op een redelijk lege snelweg (lang leve de vakanties!) bij verschillende toerentallen weggetrokken zonder een enkel probleem, aarrggg!
Iemand nog enig idee of die brandstof ermee te maken gehad kan hebben?
SaXoKe,
Met inhouden bedoel ik dat de auto nauwelijks harder ging rijden ondanks kickdown.
Het ietwat inhouden bij acceleratie ken ik en hoort volgens mij bij de C5 (je kan kennelijk de auto laten chippen waarbij ze dit er uit tunen)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Uitlezen bij de dealer gebeurt idd met een diagbox 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ik heb wel es gehoord dat vervuilde diesel problemen kan geven.
Eerste stap is in ieder geval storing uitlezen, dat is dus gebeurd. Wat ik wel raar vind is dat de storing is gewist zonder dat er gekeken is naar de oorzaak? Of is er geconcludeerd dat de storing éénmalig is geweest?
Eerste stap is in ieder geval storing uitlezen, dat is dus gebeurd. Wat ik wel raar vind is dat de storing is gewist zonder dat er gekeken is naar de oorzaak? Of is er geconcludeerd dat de storing éénmalig is geweest?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vaak te wijten aan tanken bij witte stations ( door restanten is er meer kans op vervuiling ) , ....
Met een HDi zou ik dat iig nooit doen , al zullen er hier weer genoeg zijn die roepen dat dit onzin is
Brandstoffilter tijdig vervangen is dan ook ( zeker bij een HDi ) van belang.
Met een HDi zou ik dat iig nooit doen , al zullen er hier weer genoeg zijn die roepen dat dit onzin is

Brandstoffilter tijdig vervangen is dan ook ( zeker bij een HDi ) van belang.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 13 okt 2012 19:00
Auto: C5 tourer exclusive
Opties: ?
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11631
Productienummer: 0477
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 128,439
Kleur: Blauw
Locatie: Helmond
Auto krijgt alle beurten netjes op tijd met de benodigde filters etc, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
Wat ik begreep is dat er gekeken is naar de errors, ze deze hebben gewist (bovenstaand lijstje waren de aanwezige errors)
Na het wissen kwamen de twee middelste terug waarna werd geconcludeerd dat het gaspedaal vervangen moest worden.
Als er daadwerkelijk kortsluiting in een potmetertje is die deze storing veroorzaakt, dan wil ik deze graag vervangen.
Ik vind het alleen zo vreemd dat het probleem nu alweer "zo lang" weg, dat dit net na het tanken is ontstaan en dat de uitgelezen error bij 1632 /min is geconstateerd?
Wat ik begreep is dat er gekeken is naar de errors, ze deze hebben gewist (bovenstaand lijstje waren de aanwezige errors)
Na het wissen kwamen de twee middelste terug waarna werd geconcludeerd dat het gaspedaal vervangen moest worden.
Als er daadwerkelijk kortsluiting in een potmetertje is die deze storing veroorzaakt, dan wil ik deze graag vervangen.
Ik vind het alleen zo vreemd dat het probleem nu alweer "zo lang" weg, dat dit net na het tanken is ontstaan en dat de uitgelezen error bij 1632 /min is geconstateerd?