Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Even een update na 2 maanden rijden:
Ik heb inmiddels de radiator en de bovenste motorsteun vervangen.
De radiator bleek toch lek te zijn, na een lange rit zag ik hem druppen, en bij de motorsteun was het rubber gescheurd. Nog te vervangen 2x stootblokken achter, één is verdwenen en de andere is nog maal half zo groot.
Totaal ben ik nu kwijt:
Aanschaf auto: 1350 euro
fuseekogel 30
stabilisatie stangen 70
grote beurt materiaal 100
trekhaak 50
software pakket Lexia 120
radiator 100
motorsteun 75
koelvloeistof 15
spiegel 25
LDS 13
multie riem 30
bodemplaat bij Sloop 5
stootblokken nog te doen 30
totaal 2013 euro.
Laten we hopen dat we voorlopig klaar zijn en kunnen genieten.
Ik heb inmiddels de radiator en de bovenste motorsteun vervangen.
De radiator bleek toch lek te zijn, na een lange rit zag ik hem druppen, en bij de motorsteun was het rubber gescheurd. Nog te vervangen 2x stootblokken achter, één is verdwenen en de andere is nog maal half zo groot.
Totaal ben ik nu kwijt:
Aanschaf auto: 1350 euro
fuseekogel 30
stabilisatie stangen 70
grote beurt materiaal 100
trekhaak 50
software pakket Lexia 120
radiator 100
motorsteun 75
koelvloeistof 15
spiegel 25
LDS 13
multie riem 30
bodemplaat bij Sloop 5
stootblokken nog te doen 30
totaal 2013 euro.
Laten we hopen dat we voorlopig klaar zijn en kunnen genieten.
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2015 21:17
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142000
Kleur: grijs
Locatie: Maurik
Hoi Paulus,
Dankjewel voor je interesse. Nee geen lijken nog (gelukkig).
Hij rijd heerlijk, schakelt goed, wel snel naar 3, maar een racer ben ik toch niet.
Het is wel weer even wennen aan het dansen, zweven, hoe je het ook wilt noemen, maar ik geniet met elke kilometer. De hond stapt nu ook zonder morren gewoon in de achterbak, en daar ging het om.
Volgend jaar maar eens kijken voor een lederen interieur , als upgrade zeg maar, als ik zeker weet dat de auto goed is.
(aangezien jij dit topic had gemaakt en ik pas daarna mijn lidmaatschap heb aangemaakt heb ik mezelf maar Lepracon genoemd, anders lopen hier veelste veel Paulussen rond
)
Dankjewel voor je interesse. Nee geen lijken nog (gelukkig).
Hij rijd heerlijk, schakelt goed, wel snel naar 3, maar een racer ben ik toch niet.
Het is wel weer even wennen aan het dansen, zweven, hoe je het ook wilt noemen, maar ik geniet met elke kilometer. De hond stapt nu ook zonder morren gewoon in de achterbak, en daar ging het om.
Volgend jaar maar eens kijken voor een lederen interieur , als upgrade zeg maar, als ik zeker weet dat de auto goed is.
(aangezien jij dit topic had gemaakt en ik pas daarna mijn lidmaatschap heb aangemaakt heb ik mezelf maar Lepracon genoemd, anders lopen hier veelste veel Paulussen rond
Accepteer wat je niet veranderen kan, verander wat je niet accepteren kan
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
CitroënDS 21, lpg, 5bak, sedan,
CitroënDSuper5, lpg, 5bak, sedan,
C5 Break phase I, benzine, automaat,
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
CitroënDS 21, lpg, 5bak, sedan,
CitroënDSuper5, lpg, 5bak, sedan,
C5 Break phase I, benzine, automaat,
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Inmiddels een half jaar onderweg met de C5
Net voor vertrek vakantie, ineens geluid van piepende vogeltjes uit een stationair draaiende motor
Niet fijn dit te ontdekken net voor je vertrekt naar zuid Portugal, een rit van zo'n 7000 km.
zoeken, zoeken maar niet vinden, volgens forum waarschijnlijk vliegwielpoelie.
Deze gekocht met beide spanrollen, en in de vouwwagen gelegd. Later op vakantie ontdekt dat het geluid kwam van het hitteschild van de turbo.
Ik heb de achteruit sensoren afgekoppeld, van alles geprobeerd, maar ik werd helemaal niet goed van het gepiep.
Mijn vrouw en ik hebben de hele vakantie ruzie met de airco gehad, hij koelt gewoon veel te hard.
bij een buiten temperatuur van boven de 20 graden wordt het snel warm in de auto, zet je de airco aan komt er lucht van ongeveer 12 graden uit. Op een gegeven moment kartonnen schildjes rond het midden rooster gemaakt, de lucht ging dan wel naar achteren, maar niet tegen de schouders van de bestuurder en bijrijder. Kennen jullie dat probleem ?
verder goed tevreden, was geen miskoop.
groet Paulus
Net voor vertrek vakantie, ineens geluid van piepende vogeltjes uit een stationair draaiende motor
Niet fijn dit te ontdekken net voor je vertrekt naar zuid Portugal, een rit van zo'n 7000 km.
zoeken, zoeken maar niet vinden, volgens forum waarschijnlijk vliegwielpoelie.
Deze gekocht met beide spanrollen, en in de vouwwagen gelegd. Later op vakantie ontdekt dat het geluid kwam van het hitteschild van de turbo.
Ik heb de achteruit sensoren afgekoppeld, van alles geprobeerd, maar ik werd helemaal niet goed van het gepiep.
Mijn vrouw en ik hebben de hele vakantie ruzie met de airco gehad, hij koelt gewoon veel te hard.
bij een buiten temperatuur van boven de 20 graden wordt het snel warm in de auto, zet je de airco aan komt er lucht van ongeveer 12 graden uit. Op een gegeven moment kartonnen schildjes rond het midden rooster gemaakt, de lucht ging dan wel naar achteren, maar niet tegen de schouders van de bestuurder en bijrijder. Kennen jullie dat probleem ?
verder goed tevreden, was geen miskoop.
groet Paulus
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je kan de luchtstroom toch veranderen, danwel de middenroosters dicht zetten
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Als we de midden roosters dicht doen, wordt het achter te warm, de zijroosters redden het niet om bij temperaturen van meer dan 25 graden achter ook koel te krijgen.
Ook geprobeerd de instelling van de temperatuur voor op 24 graden te zetten, helpt wel iets.
In mij oude Xantia zat maar één airco knopje en als we die aanzette, dan kwam er lekkere koele lucht uit de roosters, maar geen 12 graden !
hebben jullie nog suggesties ?
Ook geprobeerd de instelling van de temperatuur voor op 24 graden te zetten, helpt wel iets.
In mij oude Xantia zat maar één airco knopje en als we die aanzette, dan kwam er lekkere koele lucht uit de roosters, maar geen 12 graden !
hebben jullie nog suggesties ?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
12 graden is niet echt heel erg koud ...
Heb bij mijn Xantia ooit in verleden eens laten meten, na vullen van de airco was dat nog geen 8 graden ...
Heb bij mijn Xantia ooit in verleden eens laten meten, na vullen van de airco was dat nog geen 8 graden ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
7 - 8 graden is heel normaal bij een goedwerkend systeem
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Misschien dat het systeem daarom te hard moet werken, lucht is te warm om gevraagde temp te kunnen bereiken, tijd voor een rondje vullen 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2015 21:17
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142000
Kleur: grijs
Locatie: Maurik
mensen zetten vaak de airco aan en de temperatuur dan helemaal op koudste aantal graden dat je verwarming aan kan, MAAR vergeten dat je ook airco kan aanzetten en de temperatuur dan op 19 of 20 graden kan zetten......... soms is het zo simpel.
Accepteer wat je niet veranderen kan, verander wat je niet accepteren kan
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
CitroënDS 21, lpg, 5bak, sedan,
CitroënDSuper5, lpg, 5bak, sedan,
C5 Break phase I, benzine, automaat,
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
CitroënDS 21, lpg, 5bak, sedan,
CitroënDSuper5, lpg, 5bak, sedan,
C5 Break phase I, benzine, automaat,
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Klopt bij mij kwam er 6 graden uit.arendonk schreef:7 - 8 graden is heel normaal bij een goedwerkend systeem
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Beste allemaal,
ik heb lang geleden dit draadje opgestart, omdat ik twijfelde of ik een C5 zou kopen.
en nu wil ik jullie graag bedanken voor al jullie advies en raad.
Ik heb de auto destijds voor 1300 euro gekocht, hij was niet echt mooi, rondom dutsen en plekken , maar daar was de prijs ook naar. In het 2e jaar dat ik hem had is een dronken man tegen de achterdeur aan gereden toen was hij nog minder mooi, maar we kregen wel 1300 euro van de verzekering. Dus geen afschrijving meer
De C5 hij heeft ons wel overal gebracht, 4x naar Portugal en vorig jaar zomer via België Luxemburg Frankrijk, Spanje en Gibraltar naar Portugal, een heerlijke rit van 8000 km.
Maar zoals aan alles, komt er een keer een eind, Na totaal 10 jaar in een citroen gereden te hebben is het sprookje afgelopen. Mijn baas heeft mij een Peugeot 308 break van de zaak gegeven, en de C5 diesel was daarna te duur als 2e auto. Ik heb hem een hele maand op Marktplaats gehad, veel reacties, en veel mensen die wilde langs komen, maar niemand die op kwam dagen. Uiteindelijk voor 600 euro aan een aardige Pool verkocht, die was er super blij mee. Hij zei wel dat de auto op de foto's veel mooier uit zag dan in het echt, Ik antwoorde dat dat wel vaker voorkomt in het leven
We hebben hem nog geholpen met uitvoeren, dit kan alleen bij het RDW en die zijn zaterdags dicht, na enig googlen kwamen we er achter dat GWK kantoor dit ook doet en die zijn zaterdags wel open. Ik weet zeker dat hij er nog jaren rijplezier aan zal hebben. Hoe dan ook, heel erg bedankt voor jullie antwoorden en jullie meedenken.
Ik wens jullie nog veel rijplezier.
Oja, als ik alles over kon doen, met wat ik nu weet, zou ik weer voor Citroen kiezen ??? zeker weten.
Groetjes Paul
ik heb lang geleden dit draadje opgestart, omdat ik twijfelde of ik een C5 zou kopen.
en nu wil ik jullie graag bedanken voor al jullie advies en raad.
Ik heb de auto destijds voor 1300 euro gekocht, hij was niet echt mooi, rondom dutsen en plekken , maar daar was de prijs ook naar. In het 2e jaar dat ik hem had is een dronken man tegen de achterdeur aan gereden toen was hij nog minder mooi, maar we kregen wel 1300 euro van de verzekering. Dus geen afschrijving meer
Maar zoals aan alles, komt er een keer een eind, Na totaal 10 jaar in een citroen gereden te hebben is het sprookje afgelopen. Mijn baas heeft mij een Peugeot 308 break van de zaak gegeven, en de C5 diesel was daarna te duur als 2e auto. Ik heb hem een hele maand op Marktplaats gehad, veel reacties, en veel mensen die wilde langs komen, maar niemand die op kwam dagen. Uiteindelijk voor 600 euro aan een aardige Pool verkocht, die was er super blij mee. Hij zei wel dat de auto op de foto's veel mooier uit zag dan in het echt, Ik antwoorde dat dat wel vaker voorkomt in het leven
Ik wens jullie nog veel rijplezier.
Oja, als ik alles over kon doen, met wat ik nu weet, zou ik weer voor Citroen kiezen ??? zeker weten.
Groetjes Paul
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Suc6 met de peugeot !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24



