C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
klopt,de gasklep werkt ook zo
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Wat is niet koud genoeg?
is dit gemeten?
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Kan nog de oude type condensor slang naar pomp op zitten, willen nog wel eens lekken met een minuscule klein gaatje of anders via de sensor op de pomp.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
wat bedoel je met de sensor op de pomp? :smt017
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Denk dat ik het niet goed zei, de gele aansluitblokje bij mij die lekte.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2014 13:59
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 54700
Kleur: vert
C5club Newbie
C5club Newbie
Het blijkt dat bij het PH3 type de condensor een zwak punt is .
opnieuw vullen zou kort kunnen werken echter meer aannemelijk dat hij lek is . om dit gaslek te kunnen zien moet er eerst een fluoriserende vloeistof ingespoten worden tijdens het weer vullen.
daarna kan met het lek vinden met een blacklight en een bril.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
V.I.P.
V.I.P.
Hebben ze dat in eerste instantie er niet bij gespoten dan? Als je het systeem laat vullen word vaak meteen fluoride toegevoegd.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2013 12:08
Auto: C5 sedan Business 1.6THP 155
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: donkergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Ook ik bleek tijdens de vakantie een niet werkende airco te hebben. Afgelopen zaterdag bij een airco specialist in Zoetermeer langs geweest.
Vloeistof was op niveau en op druk, daar lag het niet aan. Na veel zoeken bleek de koppeling van de pomp niet te reageren op de airco knop.
Bij meting kreeg deze maar een stuurstroom van 5 volt. Bij een directe verbinding van 12 volt koppelde de pomp wel aan. Ook stond er een melding in het systeem over een electro thermostaat. De monteur gaat eerst op informatie uit wat de mogelijke storing precies is (of de getemde 5volt correct is), daarna kom ik weer langs en gaat hij verder,dit om de onderzoekskosten te drukken. Wordt vervolgd.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 dec 2012 13:56
Auto: C5 (X7) Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
Opties: Leer/Hifi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14007
Productienummer: 10090
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: KWE(D)- Blanc Nacré
Locatie: Hellevoetsluis
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: slecht werkende airco

Bericht door gjrod »

Dat is toevallig, bij mij (mijn auto) werd vandaag hetzelfde geconstateerd.
bij meting 4volt, en bij overbruggen met 12v klikte/draaide de pomp wel mee.
Ga morgen naar engeland op vakantie, dus wat minder airco afhankelijk, maar ben benieuwd naar de uitkomst.

mvrgr
gert-Jan
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Xander schreef:Hebben ze dat in eerste instantie er niet bij gespoten dan? Als je het systeem laat vullen word vaak meteen fluoride toegevoegd.
Dat is leuk als ze het bij elke vulling herhalen. Je vervuild je systeem steeds meer.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: slecht werkende airco

Bericht door BJG »

Tja die fluor wordt door echte airco-techneuten inderdaad (terecht) als niet wenselijk gezien. Het blijft wel een handig hulpmiddel en bij beperkt gebruik in mijn optiek niet extreem schadelijk.

Even terug naar het probleem:
Ik hoop dat je snel verder wordt geholpen want het is allemaal niet bijzonder spannend.
De sturing van de magneetkoppeling gebeurt met 12V.
Uitsluitsel over het gegeven of de sturing met 5V of 12V gebeurt had kunnen worden verkregen middels een onbelaste meting (stekker los) dan meet je uiteraard gewoon 12V.

Ik neem even aan dat de meting belast is uitgevoerd.
Dit betekent dat er een spanningsverlies is.
Die is eenvoudig middels de welbekende V4 meting op te sporen. En kan in de + of in de - zitten uiteraard.
Bij verlies in de + terugmeten naar de BSM.
Op deze manier is de oorzaak relatief snel te vinden.
(had moet worden gevonden :( )
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: slecht werkende airco

Bericht door Menno »

Fluor wordt enkel toegevoegd omdat men niet in fatsoenlijke apparatuur wil investeren ( om eventueel lek op te sporen )

Blij dat het er iig niet bij mij inzit ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2013 12:08
Auto: C5 sedan Business 1.6THP 155
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: donkergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Gert Jan, hartelijk dank voor je prive email. Zo te lezen, hebben we inderdaad exact de zelfde klachten. Ik ga er zeker wat mee doen. Ik draai de email uit of stuur hem door naar de garage als dat lukt, zodat zij met jouw garage kunnen communiceren over een mogelijke oplossing.
Ik dacht de correspondentie hierover, privé met je door te voeren maar dat lijkt mij niet zo slim, omdat anderen met onze opgedane ervaring ook mogelijk hun voordeel kunnen doen, dat is uiteindelijk de bedoeling van dit forum.
Woensdag a.s. heb ik een vervolgafspraak bij die garage.
In eerste instantie dacht ik aan een simpele controle met eventueel bijvullen. Had ik van tevoren geweten dat het probleem complexer was, dan was ik gelijk richting Citroendealer Johan Oldenhage gegaan welke ik als zeer kundig inschat.
Echter voor een eenvoudige controle ga ik geen bijna 100 kilometer (heen en terug) file rijden, vandaar mijn keuze voor deze airco specialist.
Wordt vervolgd.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
wat geeft de buiten temperatuur meter aan?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2013 12:08
Auto: C5 sedan Business 1.6THP 155
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: donkergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Nog even een kleine aanvulling op mijn verhaal (vergeten).
Mijn sevicelampje brandde, waar bij het uitlezen de melding
"P0597 geregelde thermostaat-open cirquit-permanent en
P0494 lage snelheidventilatorcontrole circuit-cohesie-permanent stond.
Dit is een tweetal malen voorgekomen en gewist.
Ik weet niet of dit van invloed kan zijn op mijn (ons) probleem.
Mogelijk (hopelijk) kunnen andere belangstellenden daar iets over vertellen?
Plaats reactie