Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Geweldig topic met duidelijke foto's.
Nu weet ik gelijk waar ik in't vervolg extra's moet aansluiten.
Vooral de geschakelde positief vind ik handig.
In de koffer heb ik nog een extra versterker voor de subwoofer, om die versterker te voeden heeft de monteur de draden voor de stoelverwarming gebruikt. Heeft al een dikke diameter en is 30A gezekerd (origineel).
Nu weet ik gelijk waar ik in't vervolg extra's moet aansluiten.
Vooral de geschakelde positief vind ik handig.
In de koffer heb ik nog een extra versterker voor de subwoofer, om die versterker te voeden heeft de monteur de draden voor de stoelverwarming gebruikt. Heeft al een dikke diameter en is 30A gezekerd (origineel).
Heb dus ook nog ee subwoofer liggen die ik graag wil aansluiten. Vindt keurig de vier vrije draadjes onder mijn dashboard. Maar die draadjes vindt ik toch echt niet terug in de motorruimte. Heb me echt rot gezocht. Zal wel aan mij liggen. Er staat in ieder geval nog geen spanning op die vier draadjes binnen in de auto... jammer.
Heb de neiging om de 12 volt aansluiting in de koffer te gebruiken. Maar dat is zeker niet aan te raden ivm storingen vermoed ik.
Heb de neiging om de 12 volt aansluiting in de koffer te gebruiken. Maar dat is zeker niet aan te raden ivm storingen vermoed ik.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
En Ton hoe gaat t met de blokjes? Alles opgelost inmiddels?
Berichten: 157
Lid geworden op: 13 jul 2006 07:30
Auto: C5 2.0HDi break Ligne Prestige
Opties: JBL HIFI Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Eau Limpide
KPH: Achter
Locatie: Ochten
Gisteren een carkit gekocht voor mijn MDA2. Na me uitgebreid te hebben ingelezen met o.a. maar vooral deze draad ging ik met enthousiasme aan de gang. Me helemaal ingesteld op de draden vanaf de accu-truc, maar toen ik (gelukkig als eerder actie) het zekeringenkastje opende bleek daar nog een volledige aansluiting van een verwijderde carkit te zitten
, binnen 45 mins was ik dus al klaar met inbouwen! Wat vooral handig is van deze draad is dat je niet zelf op ontdekkingstocht door je dashboard hoeft.
Wat ook zeker goed werkt: op de foto's zie je bovenin de kast 4 zekeringen zitten, die zijn van stoelverwarming en -verstelling. Als je geen exclusive hebt, zitten die zekeringen er niet in.
Knijp een faston stekkertje aan een draad, schuif in de lege zekeringplaats en hulpa: keurige stroom. Heeft al jaren prima gewerkt. Wel effe zekeren natuurlijk.
Knijp een faston stekkertje aan een draad, schuif in de lege zekeringplaats en hulpa: keurige stroom. Heeft al jaren prima gewerkt. Wel effe zekeren natuurlijk.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Weet iemand nog een plek onder de motorkap om 12V geschakeld af te nemen? Of moet het altijd met een van die reserve draden vanuit de zekeringskast binnen gebeuren. Je zou zeggen dat geschakeld 12V onder de motorkap ook wel ergens te vinden moet zijn.
Ik wil het gebruiken voor dagrijlicht. Dan moet ik dus ook nog ergens het stadslicht aftappen voor een relais om dagrijlicht uit te schakelen zodra de lampen aangaan. Dus ook de vraag wat een goede plek is om die draad af te tappen. Zit er buiten de koplamp nog een keurig stekkerblokje ergens?
Ik wil het gebruiken voor dagrijlicht. Dan moet ik dus ook nog ergens het stadslicht aftappen voor een relais om dagrijlicht uit te schakelen zodra de lampen aangaan. Dus ook de vraag wat een goede plek is om die draad af te tappen. Zit er buiten de koplamp nog een keurig stekkerblokje ergens?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Hallo,
Voor het inbouwen van dvd schermen in de hoofdsteunen heb ik een spanningdraad nodig,
't liefst een geschakelde.... Kan ik die vinden in in mijn stoel?
En is er ruimte om de draden omhoog te laten lopen in de rugleuning van de stoel?
Voor het inbouwen van dvd schermen in de hoofdsteunen heb ik een spanningdraad nodig,
't liefst een geschakelde.... Kan ik die vinden in in mijn stoel?
En is er ruimte om de draden omhoog te laten lopen in de rugleuning van de stoel?
C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mar 2007 19:08
Auto: C5 Ph3 Tourer 1.6 THP Exclusive Aut.
Opties: wegklaptrekhaak, pack Concert excl pack protection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 93000
Kleur: gris fulminator
Beste Exroosje,
Zie mijn draad dagrijlicht Pagina 8 van de onderwerpen.
Op pag 4 staat welke draden je kan gebruiken en een schema, zoals het bij mij werkt. Verderop staat nog een foto.
Zie mijn draad dagrijlicht Pagina 8 van de onderwerpen.
Op pag 4 staat welke draden je kan gebruiken en een schema, zoals het bij mij werkt. Verderop staat nog een foto.
Trizone, zie de reply in mijn thread met de tutorial.Trizone schreef:Hallo,
Voor het inbouwen van dvd schermen in de hoofdsteunen heb ik een spanningdraad nodig,
't liefst een geschakelde.... Kan ik die vinden in in mijn stoel?
En is er ruimte om de draden omhoog te laten lopen in de rugleuning van de stoel?
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Misschien wel handig om te vermelden, in de auto motor techniek van deze maand staat een stukje over het aftakken van draden enz en er wordt gewaarschuwd om hiermee ernstig uit te kijken omdat de huidige canbus systemen erg gevoelig zijn en bij een optredende kortsluiting foutmeldingen kunnen optreden met alle gevolgen van dien. Het aftakken van een bestaande draad wordt daarom ook afgeraden en als al wordt afgetakt dan zeker niet met scotchblokjes maar netjes solderen en daarna een krimpkousje eromheen om problemen te voorkomen.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2009 04:29
Auto: C5 tourer exclusive 2.2 HDI
Opties: Veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 107000
Kleur: blauw
Locatie: Strijen
Werkt prima hoor die blauwe stekers
C5club Die-Hard


Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
ja, men wil altijd wa aan de auto veranderen of bij inbouwen, maar ikzelf blijf daar af. Een goede vriend van mijn vader, een BMW-dealer, zei me eens dat een auto het best is zoals hij uit de fabriek komt en zoals hij ontworpen is door de ingenieurs, heb die raad altijd ter harte genomen en laat mijn wagen zoals hij is en wat er niet in of aan zit dat is dan maar zo....met eraf te blijven kan je ook niets verkeerd eraan doen. Als ik een apparaatje wil kopen en kan het niet in de sigarenaansteker pluggen laat ik het liggen. Moet wel eerlijk bekennen dat ik geen techneut ben...een ikea kastje beschouw ik al als een grote overwinning






