C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Hehe.....
over een 2 weekjes weer terug naar de dealer. Het is niet volledig weg. Enkele dagen geleden was het zelfs veel aanwezig.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 apr 2013 08:55
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Fan
C5club Fan
Da's niet zo mooi. Ook hier komt het nog steeds voor. Tja, de remedie schijnt volgas accelereren te zijn.
Enkele weken terug een grote beurt gehad. Ik ontving een paar dagen geleden de rekening: 1x 'brandstoftoevoeging' a € 7,52. Hoezo 'je mag niks aan de brandstof toevoegen want daar kan het roetfilter niet tegen'? Gewoon doen!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Is het probleem altijd aanwezig, of slechts af en toe? (1 x per 1000 km bijvoorbeeld)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Als het helpt mag alles. :mrgreen:
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 368
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Vorig jaar had ik bij mijn 1.6 hdi wel ééns last van sporadisch inhouden en bokken van de motor om en nabij de 1700 rpm. Kwam vooral voor tijdens de opwarmingsfase van de motor.
Garage heeft toen de injectoren opnieuw ingeleerd en sindsdien nooit geen last meer gehad van dit verschijnsel.
Ik lees hier nog wel ééns opmerkingen van; trap hem maar ééns goed op z'n staart en accelereer maar volgas. Vind dit onzin. Een auto moet gewoon, zonder te forceren of allerlei wondermiddeltjes toe te voegen aan de brandstof, normaal te berijden zijn.
Doet deze dat niet dan is er iets mis en dan helpen ook geen volgas accelereren of brandstofadditieven. Dit soort methodes zorgen eerder voor nog meer schade aan de motor dan dat ze deze goed doen.
Misschien is het voor TS een idee deze oplossing is voor te leggen bij zijn dealer. Inleren van de injectoren is bovendien niet zo veel werk en kost ook niet de wereld.
Let wel; moderne motoren zijn tegenwoordig zo geknepen en zuinig afgesteld ivm. co2 uitstoot dat ze bij de minste of geringste afwijking in het verbrandingsmengsel al dit soort rare verschijnselen gaan vertonen. Wat ik wil zeggen is dat moderne motoren op dit gebied super gevoelig zijn. :cit4
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Het inleren van injectoren is inderdaad een item bij de nieuwe 8 klepper 1.6 HDi, maar niet aan de orde bij de 2.0 HDi met Piëzo injectoren.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Even nog een aanvulling op het probleem: telkens als ie dit doet, dan maakt de motor een iets ander geluid. Een soort van kleine ratel zullen we het maar noemen. Dat is ook maar een fractie van een seconde.
BJG schreef:Is het probleem altijd aanwezig, of slechts af en toe? (1 x per 1000 km bijvoorbeeld)
het komt vaak voor. niet altijd, maar ook niet de hele tijd. Pakweg op een dag een keer of 5-10 ofzo.
Citroenfan39 schreef:Vorig jaar had ik bij mijn 1.6 hdi wel ééns last van sporadisch inhouden en bokken van de motor om en nabij de 1700 rpm. Kwam vooral voor tijdens de opwarmingsfase van de motor.
Garage heeft toen de injectoren opnieuw ingeleerd en sindsdien nooit geen last meer gehad van dit verschijnsel.
Ik lees hier nog wel ééns opmerkingen van; trap hem maar ééns goed op z'n staart en accelereer maar volgas. Vind dit onzin. Een auto moet gewoon, zonder te forceren of allerlei wondermiddeltjes toe te voegen aan de brandstof, normaal te berijden zijn.
Doet deze dat niet dan is er iets mis en dan helpen ook geen volgas accelereren of brandstofadditieven. Dit soort methodes zorgen eerder voor nog meer schade aan de motor dan dat ze deze goed doen.
Misschien is het voor TS een idee deze oplossing is voor te leggen bij zijn dealer. Inleren van de injectoren is bovendien niet zo veel werk en kost ook niet de wereld.
Let wel; moderne motoren zijn tegenwoordig zo geknepen en zuinig afgesteld ivm. co2 uitstoot dat ze bij de minste of geringste afwijking in het verbrandingsmengsel al dit soort rare verschijnselen gaan vertonen. Wat ik wil zeggen is dat moderne motoren op dit gebied super gevoelig zijn. :cit4
Dat van het doorstampen is ook onzin. Het lijkt me eigenlijk zelfs vaker voor te komen NA dat ik een stuk door gereden heb (dus bvb na een stuk snelweg, als ik terug op een gewone weg aan het rijden ben.
Sugar schreef:Da's niet zo mooi. Ook hier komt het nog steeds voor. Tja, de remedie schijnt volgas accelereren te zijn.
Enkele weken terug een grote beurt gehad. Ik ontving een paar dagen geleden de rekening: 1x 'brandstoftoevoeging' a € 7,52. Hoezo 'je mag niks aan de brandstof toevoegen want daar kan het roetfilter niet tegen'? Gewoon doen!
Ik ben vandaag even langs de dealer geweest waar de C5 altijd op onderhoud is geweest. Daar staat op 1 rekening (90dkm beurt) "dieselspoeling Boost". Dus er is eerder al iets bij gekiepert. (kostte overigens blijkbaar zelfs 18euro!)
Ook staat er op die rekening als opmerking dat bij de volgende beurt het brandstoffilter vervangen zou moeten worden. Of ze dat bij de 120dkm beurt gedaan hebben weet ik eigenlijk niet. De 120dkm beurt heeft ie NORMAAL bij het afleveren gehad. Misschien moet ik maar eens navragen of ze die beurt wel fatsoenlijk uitgevoerd hebben. (ik kan me zomaar ff inbeelden dat ze uit kostenbesparingen die beurt "overgeslagen" hebben en gewoon de aanduiding dat ie een beurt nodig heeft gewist hebben....)
Herman schreef:Als het helpt mag alles. :mrgreen:
Alles is misschien wat overdreven,..... Maar ik snap het wel ;) :)
BJG schreef:Het inleren van injectoren is inderdaad een item bij de nieuwe 8 klepper 1.6 HDi, maar niet aan de orde bij de 2.0 HDi met Piëzo injectoren.
Bij de eerste melding ervan hebben ze wel iets opnieuw ingeleerd, maar dat hielp niets. Misschien kan i khet toch even voorlegggen bij hun dat ze dat eens bekijken....
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Beste heren, alvast hartelijk bedankt voor het helpen meedenken. Ik overleg het volgende week even met hun of ze er iets mee kunnen doen! :smt023
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Hier ook maar even een kleine update plaatsen

Zo, Vanmorgen de C5 even naar de garage gebracht, de chef werkplaats heeft een stukje met me meegereden over een afstand van een kleine kilometer. Toen merkte hij het zelf meteen op.

De injecteurs moesten opnieuw ingeleerd worden.
Dat hebben ze vandaag gedaan, maar gaf niet het gewenste resultaat. Na overleg met Citroen Belgie hebben ze besloten om er een injectoren reiniger door te jagen, alleen hebben ze die zelf niet op voorraad, en moet die van bij Citroen zelf komen. Vrijdag zouden ze die hebben en dan gingen ze die reinigen.

Als dat niet helpt worden de injecteurs vervangen.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
:smt023
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 apr 2013 08:55
Auto: x
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Fan
C5club Fan
En, SaXoKe, hoe is het nu?

Van de week bij de Tinq getankt, na een aantal keren BP Ultimate erin gehad te hebben. En direct lijkt het of het inhouden/bokken zich weer wat vaker en heftiger voordoet. Is het steeds toeval of is de Dame echt kieskeurig?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ja tom'..
Ik was net bij de dealer waar jij hem gekocht heb en die dachten dat het nu in orde is..
Omdat ze niks meer gehoord hebben..
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ze horen er morgen van.

Het is weggeweest tot ik enkele dagen geleden weer getankt had.
k moest van hun de tank leegrijden, en dat is dus nog maar pas gebeurd.

Dus.... met hun spul erin is het minder, met hun spul er niet in is het gewoon weer terug zoals ervoor.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Die EGR klep kan je het beste afblinden. Dat hele EGR systeem is onvoldoende uitontwikkeld. Geeft bij meerdere merken tal van storingen en reparatie kost al gauw veel geld.
Even zoeken op EGR geeft veel info, niet alleen hier maar ook bij het Citroen forum, ook bij C6.
En wat in dat kader zeer is aan te bevelen is een afspraak bij Oldenhage in Nieuw Vennep. Specialist in "vage" storingen.
Kan erg veel geld schelen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Pppff dit loopt al 3 maanden. Ik zou m daar wegzetten en pas weer ophalen als het opgelost is.
Plaats reactie