C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2015 10:51
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0 16V Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116000
Kleur: beige
Beste mensen,

Even een stukje voor geschiedenis.

Sinds mijn jeugd rij ik al Citoen (nu ben ik 66) dus 38 jaar, dat heet merk(en) trouw.

Mijn een na laatste Cit. was een Xant HDi Break uit 2000
Ik gebruikte deze auto om mijn scoot mobiel achter in de break te rijden.
Breedste bank plat, drie oprij gootjes, die even lang zijn als de bak breed was.
Auto in de laagste stand (tot hij echt niet meer veerde)
Op eigen aandrijf kracht kon de scootmobiel via de gootjes rustig de auto in rijden nadat de stoel
verwijdert was en het stuur plat lag.
Op deze manier half Europa door kruist ideaal !!

Helaas kwam aan deze ideale situatie een abrupt einde doordat iemand mij aanreed buiten mijn schuld en de auto nu 15jaar nog maar 600 Euro waard was, dus total-loss.

Omzien naar een auto die gelijk wat jonger is.
Nu blijk dat het hydro systeem niet op alle C5en zit raar ?? daar rij je toch C5 voor.
Eindelijk een Exclusif gevonden uit 2008. veel te duur ingebruik maarja je moet wat.
En nu komt eidelijk mijn probleempje. Deze auto gaat lang zo laag niet, zels niet als ik even heel langzaam in de laagste stand wat rij.
De hellingshoek is nu zo danig dat de scoot mobiel met moeite er tegen aan komt.
Je moet nu zoveel " gas "geven dat hij met een klap de auto ingaat en daar ergens tot stilstand komt.
Ook loopt de onderkant nu tegen de drempel.

Ik overweeg om te zien naar een andere auto met een lage instap van de kofferbak.

Weet iemand raad ? kan de wagen lager (zonder de banden leeg te laten lopen) :D ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet van Gielmobiel.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welkom in de club
wat je kunt proberen,ik heb het zelf nog niet gedaan
als je de wagen op zijn laagste kant zet,en dan kijken of hij op zijn stootblokken gaat liggen
als dat zo is ,kun je de stootblokken is verwijderen en zien wat er dan gebeurd

wat ik ook al ergens gezien heb,wanneer het toestel op de oprij ramp staat
deze wat op de grond licht,omhoog word gebracht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
De hoogtes kunnen bij de dealer aan de Lexia opnieuw "ingeleerd" worden. :smt038
Heeft men bij mij Ph3 Tourer moeten doen...
Misschien (waarschijnlijk) kan die laagste stand opnieuw ingesteld worden. :smt038 :smt038
Is wel een uur of 3 werk.... :!:
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Hoogte opnieuw inleren is zeker geen 3 uur , mijn dealer doet dat regelmatig , hooguit een kwartiertje ;-)
Maar om nu de laagste stand daarmee lager te zetten lijkt mij niet de bedoeling ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 770
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12792CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
En die stootblokken verwijderen lijkt me nou niet het meest handige... Die zitten daar om schade te voorkomen lijkt me.

Een andere auto die nog lager is kan lastig worden. Moet per definitie eentje zijn met bijzondere (verstelbare) vering, en dat zijn er niet zoveel.

Kun je niet iets regelen met langere planken, al dan niet in/uitschuifbaar? De helling om tegenop te rijden wordt zo kleiner, net als de hoek waar je overheen moet (van de plank de auto in).
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
:cit2 Toen wij de break verleden jaar kochten zaten er achter geen aanslag "rubbers" onder. Vorige maand zijn deze na ruim 20kkm gemonteerd. Al die tijd heb ik ze niet gemist en nu ze aanwezig zijn merk ik er ook niets van. Weglaten in de situatie bij gielmobiel lijkt mij geen probleem, als hij er met het rijgedrag (drempels e.d.) op let. Halvering van de "rubber" hoogte is misschien al voldoende.
Succes gewenst. :smt023
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gielmobiel heeft een PH3, dat is heel andere koek dan een PH2.
Achter zitten geen langsdraagarmen, maar een gecompliceerde Multi-link houdt de wielen op z'n plaats.
Uit m'n hoofd weet ik zo niet of daar op dezelfde manier aanslagrubbers in zitten, zoals dat bij de PH1 en PH2 zit.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Aangezien je toch al wat mee moet nemen(oprijplaten), kun je ook zelfgemaakte oprijbokken meenemen voor de voorwielen. als je eerst de auto hier op rijdt en dan in de laagste stand zet, pas je de hoek aan ten opzichte van de weg en moet het zeker lukken.
Goedkoop en overal toepasbaar.
Zeg maar André
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
@ JW-NHS: Over Ph 3 heen gelezen. :oops:
@ André: :smt023
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik zou een handklep monteren in de hydraulische leiding naar achteren. Klep dicht, hoogtebediening omhoog, dan gaat alleen de voorkant omhoog. Makkelijker dan extra oprijbokken.....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
@GW, jij gaat er van uit dat iedereen dat zo maar kan doen..... ik neem aan dat men niet voor niets een scootmobiel meeneemt.
Uitbesteden kan, maar wie wil er aan beginnen en voor welk geld?
Je zou dan nog beter met de bedrading van de hoogte regelaars kunnen werken. Een schakelaar die het systeem fopt door de waardes aan te passen, zodat de auto voor omhoog gaat en achter omlaag.

Voorlopig denk ik dat oprijbokjes het makkelijkst/goedkoopst/snelst te implementeren is.
Zeg maar André
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
GW-tje leeft nog in de tijd dat alles helemaal mechanisch geregeld werd, laatstelijk bij de Xantia ;)
Maar intussen loopt de hoogteregeling via de CAN, en die fop je niet zomaar met een "handklep".

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Beroepsdeformatie heet dat.....
Kan het mechanisch? Doen we dat, elektronisch gaat toch altijd kapot. :lol:
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2015 10:51
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0 16V Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116000
Kleur: beige
Beste mensen, grandioos jullie onderlinge discusie over mijn probleempje.
Erg bedankt voor jullie toewijding.
Ik ga heel graag mee in de ideewereld van GWtje, Zelf zit ik in de informatica, zoals dingen besturen met plc's. 1 programma fout en de zooi loopt in de puin.
Dus alles moet overdreven beveiligd worden waardoor alles weer complexer wordt.
Geef mij maar een eerlijk stuk robuste mechanika.
Maar ja je moet met je tijd mee.

Even terug naar de creatieve oplossingen, aan de auto electro/hydroliek morrelen lijkt me een riskante zaak je weet niet precies wat je op je hals haalt. Storingen kunnen gaan toenemen e.d.
Ik voel nog het meeste voor korte planken (ook i.v.m. de ruimte rondom de geparkeerde auto).
planken (aluminium gezette goot) uit leggen, kar er tegen op rijden tot alle wielen op de goten staan. dan electrisch / hydraulisch / mechanisch al dan dan niet gsteund van uit de trekhaak het geheel naar horizontaal brengen, kar verder rijden de bak in tot aan bijrijderstoel.
technisch een forse uitdaging. moet mogelijk zijn.

Of terug naar een laatste Xant Break diesel die hier en door nog rijden (met (H)eerlijke techniek).

Nogmaals hartelijkdank voor jullie reacties
Giel van (scoot)mobiel :smt023
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
een oplossing die je C5 3.5cm extra kan doen zakken.
Let er wel bij op dat de normale rijstand ook 3,5cm lager is.

http://www.musketiershop.com/index.php? ... &show=info" onclick="window.open(this.href);return false;
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Plaats reactie