Ook op de onderplaat onder de auto is (vrij verse) olie te zien. Op het eerste gezicht lijkt er toch heel wat olie uit te zijn gelopen, maar geen idee hoe lang dit al aan de gang is.

Maar het niveau ziet er volgens mij nog wel goed uit. Als ik de auto op het laagste niveau zet is dit de stand (of heb ik het mis wat betreft niveau?):

De garage heeft nagekeken wat vervanging kost. Dat schijnt dan een set te zijn van slangen plus metalen leidingen. Inclusief montage zou het wel 350 euro zijn.
De laatste tijd heb ik extra gecontroleerd, maar geen olie meer onder de auto gevonden.
Toch zit ik erover te denken het te laten repareren. Ten eerste is de km stand nu 230.000 en ik denk dat de hydraulische olie nooit vervangen is, in ieder geval niet in de laatste 100.000 km dat ik ermee gereden heb. En ik dacht ergens gelezen te hebben dat 200.000 km zo'n beetje de grens is.
En als toch de olie vervangen wordt dan ook meteen de lekkage. Maar is het nodig om de complete set te kopen? Of zou je ook alleen de rubberen slangen kunnen doen?
Heeft iemand daar ervaring mee?