Nu dat ik al een 20tal keer op de autostrade gereden heb ik het gevoel ofdat de automaat traag/niet hard genoeg op druk komt.
Het is toch zo als je boven de 4de versnelling bent dat de koppeling vastzit ?
Ik heb het gevoel dat de koppeling niet vastkomt.
Mijn excusens mocht dit normaal zijn.
Dit is de eerste automaat waarin ik rij.
Mvg
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2015 12:48
Auto: c5 tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 166000
Kleur: zilver
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik neem aan dat je het over de Aisin AM6 bak hebt?
Bij die bak moet de overbrugging van de koppelomvormer al in de tweede versnelling gaan werken, niet pas bij 4 of hoger.
Waaraan denk jij te merken dat dit niet goed werkt?
En wat gebeurt er als je dan de bak in M zet als je 100 km/u rijdt, in welke versnelling staat hij dan? Dat kun je op het display zien?
En verandert het toerental dan als je gas geeft of loslaat, zonder dat de snelheid verandert?
Groet,
JW
Bij die bak moet de overbrugging van de koppelomvormer al in de tweede versnelling gaan werken, niet pas bij 4 of hoger.
Waaraan denk jij te merken dat dit niet goed werkt?
En wat gebeurt er als je dan de bak in M zet als je 100 km/u rijdt, in welke versnelling staat hij dan? Dat kun je op het display zien?
En verandert het toerental dan als je gas geeft of loslaat, zonder dat de snelheid verandert?
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2015 12:48
Auto: c5 tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 166000
Kleur: zilver
Ik dacht dit gelezen te hebben dat dit vanaf de 4de is. Dat moet ik verkeerd onthouden hebben dan.
Wat ik ondervind als ik in 6de op autostrade rijd bvb 100km/u
En geef gas bij ong 500toeren meer trekt deze heel geleidelijk en traag op terwijl mijn toeren hetzelfde blijft en als ik dan op snelheid ben en houd nog steeds de pedaal hetzelde in dan zakt mijn toerenteller terug.
Ook als ik vanuit stilstand vetrek zit er net wat vertraging in de gaspedaal.
Wat ik ondervind als ik in 6de op autostrade rijd bvb 100km/u
En geef gas bij ong 500toeren meer trekt deze heel geleidelijk en traag op terwijl mijn toeren hetzelfde blijft en als ik dan op snelheid ben en houd nog steeds de pedaal hetzelde in dan zakt mijn toerenteller terug.
Ook als ik vanuit stilstand vetrek zit er net wat vertraging in de gaspedaal.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2015 12:48
Auto: c5 tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 166000
Kleur: zilver
Ik woon in belgie.
Ik zal volgende week is naar een special rijden om te zien wat er aan stuk is.
Alvast bedankt
Ik zal volgende week is naar een special rijden om te zien wat er aan stuk is.
Alvast bedankt

