Laatst op vakantie LDS lekkage opgelopen (of ontdekt eigenlijk), stuurbekrachting begon te zoemen, etc. bekende werk. Uiteindelijk bij een ex-Citroen garage LDS bijgevuld en weer thuis de lekkage gelokaliseerd, en vastgesteld dat er per etmaal ongeveer een theelepel uitlekt (bij stilstand) zie foto. rechtsvoor

De slang aan de voorkant van het reservoir zweet een beetje, de slang onder naar de (naar ik aanneem) veerbol was ook erg vettig. Ook het plaatwerk onder het reservoir en de beschermplaat onder aan de auto zijn er vettig maar dit kan ook komen vanwege het vervangen van 2 veerbollen vorige herfst denk ik. Ik verdenk dus die zwarte slang onderin, of hetgeen wat er aan vast zit, als boosdoener. Maar zeker weten doe ik nog niets. Suggesties zijn welkom. (heb ook een zachte achtervering, maar ik denk niet dat dat een directe oorzaak heeft met dit, aangezien ik daar al langer last van heb)
Heb een sport-knop dus HA3+
mijn vragen:
1- Moet ik het systeem helemaal aftappen als ik slangen en/of slangkoppelingen demonteer? Zoja hoe doe ik dat?
2- Hoeveel liter gaat er in het systeem?
3- Heb ik nog speciaal gereedschap nodig?
4- Wat moet ik nog meer weten voor ik er aan begin?
5- Is dit verstandig voor een leek om te doen (ik heb geen brug, wel kleine garage) of kan ik beter naar de garage (ik heb ook geen geld eigenlijk) ?
Ik woon nogal afgelegen in Noorwegen (2,5 uur rijden dichtstbijzijnde Citroen garage) en wil dus wel graag zeker weten dat ik geen obscure onderdelen tegenkom (of gereedschappen nodig heb) die dan vervangen dienen te worden als ik het geheel gedemonteerd heb liggen. Ook eventuele LDS olie moet ik van te voren inslaan dus. (heb 1 kannetje achterin liggen nu)
Alvast heel erg bedankt & vriendelijke groeten,
Eugene