Wie weet welke soort Eloys er in een V 6 HDI moet ?.
Ik heb nu 180000 km gereden en ik heb nog geen enkele melding over de hoeveelheid gehad,en wil dat met de diagbox contoleren.
Maar daar staan heelveul soorten.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Ik zou er geen eloys (dame?) ingooien, liever eolys
Overigens heb ik een tijdje terug eens gekeken met de diagbox, daaruit bleek dat ik nog genoeg eolys in het tankje had tot 250.000 km.
Ik ben benieuwd waar het tankje van een V 6 HDI zit.
Want ik kan de eolys hier boven genoemd in de diagbox niet vinden.
En kan het dus ook niet controleren.
Daardoor ben ik dan ook benieuwd hoe je dat dan wel kan controleren.
Ik had de titel verbeterd,maar dat word niet geaccepteerd door het systeem !.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Het zit toch echt ergens in de diagbox, zoekt en gij zult vinden. Het was mij gelukt via injectie ECU, ik meen vanuit storingzoeken, expertmodus. BJG weet hier alles van geloof ik.
Ik wil nog even terug komen op dit onderwerp.
Ik heb in al die jaren het tankje nog niet gevonden,ook in de diagbox kan ik het niet vinden.
Auto gekocht met 70.000 km en staat nu op 291.000 km en nog steeds geen melding dat het additief te laag is. Heb ik dat dus wel?
Wel roet filter vervangen bij 240.000 +/-.
Pas wel de melding gehad kans op verstopping roetfilter,maar die kwam pas bij 211 km/pu.
Deze verdween ook weer en verbaast me ook niet aangezien de buis tussen de intercooler en inlaat kapot is geweest,en dan rookt hij meer dan ik.
Als ik het zo volg moet (additief) dat om de ongeveer 120.000 km aangevuld worden,ik heb meer (ruim) dan het dubbele gereden en nog steeds geen melding.
Uit financiële overwegingen vindt ik het wel goed,maar blijft me bijzonder verbazen.
Het gaat hier over een V6 HDIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Het moet volgens het onderhoudsboek elke 120.000 km AANgevuld worden. Bij mij was het toen volgens diagbox nog niet half leeg, kan dus best zo zijn dat het tankje, afhankelijk van rijstijl/verbruik, dus pas na meer dan 250-280.000 km echt leeg begint te raken. Als je 1 op 20 rijdt misschien nog wel later
Het roetfilter heb ik zelf vervangen. En alleen het filter verder niets.
De lucht buis vervangen door een gebruikte van een C6 en die zit er ook alweer enige 1000 den km in.
Zonder die buis gaat ie in een soort van noodloop en na elke stop Verkeerslicht/voorrangsweg gaat ie minder snel.EN ROKEN roken roken dat ie doet.
Grüß
En 1 op 20 met een V6 ? dat is een utopie.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.