te hoge CO waarde voor keuring...
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Inderdaad, er zijn twee types aansluitingen met de achterdemper. Zie mijn posting van 20 januari 2015 in Rene's draadje. Lees dan ook even de volgende pagina's door, dan zie je hoe dat zit. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 apr 2015 21:56 |
|
 |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
@JW-NHS bij mij zit er een mof als verbinding tussen pijp en achterdemper. Maar ook halverwege tussen de kat en die mof verbinding zit ook nog een klem verbinding.(denk ooit al eens een reparatie stuk geweest). Ook bestaat mijn kat maar uit 1 katalysator en geen demper, terwijl als ik op alle plaatjes kijk van de aangeboden kat's deze bestaan uit 2 "potten".
Dat maakte me een beetje aan het twijfelen. Maar ik denk dat de vorige eigenaar al eens wat gerotzooid heeft met het geheel.
nou ja morgen maar de Kat bestellen... voor 250 euro heb ik geen andere auto om zo maar te zeggen.
Rene
|
15 apr 2015 03:40 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Volgens de CitDB zit het zó met de uitlaat: Bijlage: Uitlaat EW10J4.jpg De kat die er voor zit ziet er zó uit: Daarop is geen extra demper te zien, vanaf de kat gaat er alleen een pijp naar de einddemper. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 apr 2015 11:14 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Controleer eens of de kat niet rammelt. Als de keramiek breekt hoor je dat en werkt de kat niet of niet goed meer. Of als het hol klinkt door er tegen aan te tikken is hij leeg. Of leeg gehaald of leeg geblazen na het breken van het keramiek.
|
15 apr 2015 11:40 |
|
 |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Hoi,
Nou de kat die rammelt inderdaad wel ligt bij het ertegenaan stoten. maar het viel nog mee. Maar ja misschien is de rest van de troep eral uitgeblazen ooit.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
15 apr 2015 13:01 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Waar komt dit plaatje vandaan?
Dat is in elk geval niet degene die jij moet hebben. Deze heeft een oude aansluiting, rechtstreeks op de achterdemper. Jij hebt die met de mof, schreef je eerder.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 apr 2015 13:06 |
|
 |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Hoi, Nou de kat die rammelt inderdaad wel ligt bij het ertegenaan stoten. maar het viel nog mee. Maar ja misschien is de rest van de troep eral uitgeblazen ooit. @JW-NHS Het plaatje wat jij gepost hebt is inderdaad de kat die ik eronder heb. Zoals onderstaandplaatje, zo ziet de kat eruit die ik kan krijgen (heb even een plaatje van een bosal genomen). Die achterflens kan ervan worden geslepen om daar de mof weer op te schuiven. Dit zou volgens de "geleerde" moeten passen...
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
15 apr 2015 13:09 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Als ik het zo bekijk zit hier geen aansluiting op voor de lambdasonde ná de kat. Dit is zo te zien de oude uitvoering, in gebruik bij de eerste EW 7J4 en EW 10J4 motoren.
Wat is het ORGA nummer van jouw C5? En heb jij een mechanische gasklep, of een elektronisch aangestuurde? Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft kan ik dat voor je checken.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 apr 2015 13:18 |
|
 |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
@JW-NHS
ik heb een electronische gasklep. vinnr: 76282350 orga: 10575 (zo uit mijn hoofd)
Ik zou dus eigenlijk de (citroennr) 1706 73 moeten hebben..( is een automaat)
Zeer bedankt voor de hulp ff..
Rene
|
15 apr 2015 13:27 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Via je VIN vind ik deze ORGA: Citaat: ORG. NR. 09306 CJ 1 0757 Dat 9306 klopt ook beter met het bouwjaar 2002 Dat betekent ook dat jouw C5 gefabriceerd is vóór die datum van orga 9426. Daar hoort dit plaatje bij: Bijlage: Kat EW10J4 oud.jpg Daarop is te zien dat de achterste aansluiting van de lambdasonde afgedopt zou kunnen worden met dop #16 , dat gebeurt als er geen tweede sonde op zit. Maar via je VIN zie ik dat die dop ontbreekt, en dus heb jij dan wél twee sondes. Klopt dat? Daarin zie je die verwijzing LE2007 staan. Daarop klikkend vind ik: Bijlage: 1705 HY vervanging.png De goede kat is dus inderdaad die 1706 73 zoals jij ook al dacht Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 apr 2015 13:46 |
|
 |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
klopt de auto heeft 2 sondes... pfff dat is dus balen... op een of andere manier is deze kat dus zeer moeilijk nieuw te krijgen. Waarom ???. Zelfs velba (de leverancier op de hoek) kan deze dus niet zo leveren. Maar wat is dan het verschil met al die andere type's (even buiten flens of mof aansluiting). neem aan dat alle bochten toch hetzelfde zijn Rene
|
15 apr 2015 14:03 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
René had ook ergens zo'n kat zonder tweede aansluiting gevonden. In zijn draadje kun je lezen dat hij daar inmiddels een aansluiting op gelast heeft.
Heb je al bij Bart Ebben en de Vos Boven Leeuwen gekeken of die de juiste kat hebben? Het zou me verbazen als die daar niet te vinden is.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 apr 2015 16:30 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
en anders kan je ook nog ff informeren bij kleistra in Nagele ook demontage specialist citroen en peugeot
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
15 apr 2015 17:04 |
|
 |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Hoi, Nou ik heb eerst ge-informeerd naar 2de hands kat's... maar sorry rond de 200 euro voor eentje die ook al weer zo'n 100.000 +++ heeft "gefilterd" of 250 voor een nieuwe... dan is voor mijn de keus wat eenvoudiger. (niet dat ik zwem in het geld maar...) Ook Bart Ebben vroeg (als die hem zou hebben) 250 euro voor n gebuikte. En een nieuwe (imitatie kat) 300 inkl b.t.w. Overigens zei Bart Ebben ook dat het "nieuwere" type (met zeg maar de trompet aansluiting)ook past. Het enigste probleem is dan dat ik OF een andere achterdemper moet kopen OF de trompet afslijpen en mijn oude demper dan weer gebruiken met de mof. Dit zelfde verhaal heb ik ook van BOSAL gehoord. (bochten, knikken en ophanging zijn hetzelfde alleen er zit een extra demper op. Ook zitten er (nu?) 2 sonde aansluitingen op) Omdat de tijd gaat dringen voor de herkeuring ga ik dus morgen voor de nieuwe. Als het niet voor de keuring was, had ik m zo wie zo niet vervangen tot die echt lek was gegaan Heb overigens nog steeds de "storing uitlaatgassen" niet terug gekregen na het wissen van de fout.. In ieder geval zeker bedankt voor al het mee denken tot nu toe. Zal nog vertellen hoe de nieuwe past (of niet...  ). Rene
|
16 apr 2015 03:33 |
|
 |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
En wat van een tussenlas katje?
|
16 apr 2015 07:32 |
|
 |
|