te hoge CO waarde voor keuring...
Auteur |
Bericht |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 te hoge CO waarde voor keuring...
Hallo, Vandaag met mijn C5 break (bj 2002) naar de apk geweest.. 1 reparatie advies (storing airbag) 2 afkeur punten gevonden. 1ste - 3de remlicht werkt (niet meer)... Is volgens mij een LED balk (break) dus dat zal bedrading zijn  dus dat wordt zoeken. pas deed die het nog netjes. 2 de - een veelste hoge CO waarden (was 1 en moet max 0,3 zijn). Dit word dus een punt. Ik heb al geruime tijd een "uitlaatgas storing". Maar motor loopt netjes. Wel is het zo dat hij/zij de laatste tijd soms aardig naar een te rijk mengsel in de uitlaat ruikt.. verbruik is (vind ik) in de stad best goed.. gemiddeld 1:10. Volgens de keurmeester zou het de katalisator kunnen zijn die "uitgebrand" is. Maar ook... lambda sensor of... Zelf zit ik dus ook o.a. aan de sensor te denken, maar om maar vanalles in het wilde weg te vervangen daar voel ik weinig voor. Mijn vraag is nu: hoe pak ik het aan.. heb helaas (nog) geen lexia om eventueel de sondes te testen (wie wel in de buurt van nijmegen e.o ?) Wie kan raad geven????? Alvast bedankt voor het mee denken  Rene
|
08 apr 2015 19:32 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 te hoge CO waarde voor keuring...
Dat derde remlicht is water ! Zoek er maar op dat komt vaak voor , brandt door ... Nieuwe lampjes solderen ( staat op de site hoe ) of nieuwe/sloop exemplaar plaatsen.
Airbag is vaak het stekkertje onder de stoel of een tyrap om de computer ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
08 apr 2015 19:33 |
|
 |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Ik heb een remlicht voor je...
|
08 apr 2015 20:00 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Toch eerst even uitlezen op storingen.
|
08 apr 2015 21:17 |
|
 |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
@Menno vanmiddag eerst maar t 3de remlicht gemaakt. Inderdaad ook hier 1 weerstand kapot geoxideerd, door water. Heb ze alle vier maar vervangen door 6,8 Ohm uit de voorraad. Zat overigens 5,x ohm in. Nu nog het andere probleem... mvg Rene
|
09 apr 2015 17:59 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
met warme motor ,is een goede rit doen in hogere toeren van de motor niet op een liter benzine zien 
|
09 apr 2015 18:04 |
|
 |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
@willy4 Ja dat deed ik vroeger wel met de diesels die ik heb gehad... paar dagen voor de keuring een aardige rit maken en hem "lichtelijk mishandelen"  . Moet ook wel zeggen dat ik met deze C5 vaak ook korte afstanden maak (motor komt wel goed op temperatuur maar toch). Maar of het in dit geval zal helpen, betwijfel ik. van 1 naar 0,3 % is toch een aardige stap  . Rene
|
09 apr 2015 19:26 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
met een benzine geld dezelfde regel 
|
09 apr 2015 19:28 |
|
 |
Sep1983
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 jul 2013 22:01 Berichten: 276 Woonplaats: Made
Auto: Volvo V70 2.4 170pk
Opties: Dolby surround, leer, stoelverwarming, geen olieverbruik
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 355000
Kleur: Zilver
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Ik heb hetzelfde gehad bij mij was het de map sensor. Ik heb het niet helemaal goed begrepen maar daar zat iets verstopt.. Na schoonmaken (1minuut) was ze door de apk.
_________________ In Bezit: Volvo V50 2.0 2007
|
09 apr 2015 20:33 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
En effe flink wat benzine reiniger in je tank voor het uur u....
|
09 apr 2015 21:28 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Map sensor is heel aannemelijk. Met de lexia of elm goed uit te lezen of deze correct werkt.
|
09 apr 2015 23:16 |
|
 |
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1242 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
En een airbag is GEEN APK afkeur. Wel een aantekening dat hij niet werkt. Dat heeft al aardig wat mensen veel geld gekost.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
10 apr 2015 09:51 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Er staat dan ook advies, geen afkeur 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 apr 2015 10:14 |
|
 |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Klopt, AIRBAG STORING is een reparatie advies. Word er (gelukkig) niet op afgekeurd. Evenals de UITLAATGAS STORING. Maar de gevolgen daarvan kunnen dus wel een afkeur opleveren  , dat is bij mij dus het geval. Rene
|
10 apr 2015 14:05 |
|
 |
rexlisabo
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2014 13:11 Berichten: 19 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 245000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: te hoge CO waarde voor keuring...
Hoi,
Gisteravond ff snel de auto aan de lexia gehangen.. Storing "katalysator verouderd" stond erin. Vandaag even wat langer met de lexia gespeeeld. De lambda sondes pendelen alle twee (voorste van 0,05 tot 0,8xx en de achterste wat minder). Op een gegeven moment heb ik de storing maar gewist, en ben toen een stukje gaan rijden (+/- 50 Km). Daarna weer uitgelezen maar storing is (nog) niet terug.
Ga nu toch (helaas) echt aan de kat denken....
Nu kan ik een nieuwe kat kopen voor +/- 250 euro. Maar mijn bouwjaar zit net op de grens van een "nieuw type" en een "oud type" uitlaat. het enigste verschil volgens BOSAL is de aansluiting van de achterdemper.
Weet iemand me hierover meer te vertellen ???
alvast bedankt,
Rene
|
14 apr 2015 20:17 |
|
 |
|