Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Klopt, dat was inderdaad een van de modificaties.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Hebben ze de ketting eruit gegooid en die vervangen door riemen net zoals bij de motoren van Volkswagen ?BJG schreef:De problemen zijn in principe opgelost.Vanaf 2011 af fabriek, en met teruqwerkende kracht dmv modificaties aan modellen uit eerdere bouwjaren.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Aan de buitenkant weet ik niet maar ik heb wel gelezen dat er een nieuwe motor voor is . Waar?
Autoweek denk ik.
Autoweek denk ik.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
bij VAG hebben ze de kettingen niet vervangen door riemen. Bij nieuwe modellen waar die motoren toegepast worden is het hele motorblok aangepast zodat ze nu aangedreven worden door riemen. De 2.0TSI heeft nog steeds een ketting, de 1.4TSI heeft de wijzigingen (toch enkele vermogensversies) wel ondergaan. De 1.8TSI heeft weinig problemen gehad mbt ketting en andere problemen.
De 1.4 en 2.0 waren de "ergste"
De 1.4 en 2.0 waren de "ergste"
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Dat bedoel ik ook....bij de nieuwe motoren.SaXoKe schreef:Bij nieuwe modellen waar die motoren toegepast worden is het hele motorblok aangepast zodat ze nu aangedreven worden door riemen.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Mooi gezegd, maar in mijn ervaring ligt het toch echt iets anders.BJG schreef:De problemen zijn in principe opgelost.
Vanaf 2011 af fabriek, en met teruqwerkende kracht dmv modificaties aan modellen uit eerdere bouwjaren.
Alleen de vervuiling van de inlaatkanalen en kleppen is iets dat gewoon niet te voorkomen is.
Periodiek reinigen is de oplossing, zoals in dit draadje al eens is aangehaald hierboven.
Dat is een klusje dat een aantal uren kost, en afhankelijk van het gebruik van de auto eens per 30 tot 90 000 km moet gebeuren.
Het afdoppen van de achterste carterventilatie kan die vervuiling wat beperken.
Twee keer is bij mij de ketting vervangen. Een keer op ca 20k (eind 2010), de tweede keer op ik dacht 55k (begin 2012). Inmiddels (115k) hoor je de ketting weer rammelen, met name bij gas loslaten. Er is nooit een serieuze modificatie gedaan.
De inlaatkleppen eens per X km laten reinigen (stralen) is inderdaad een oplossing voor de vervuiling, maar is en blijft mijns inziens een productiefout. Zeker omdat het toch een forse reparatie is en echt niet onder de noemer "regulier onderhoud" geschaard kan worden. Immers, dan zou het voorafgaand aan de koop ook duidelijk moeten zijn geweest en dus vermeld moeten zijn in het normale onderhoudsschema. Eens per 60k km een kostenpost van zeg 600 euro is ook echt significant. Terwijl het gewoon oplosbaar is door een beter ontwerp toe te passen. Ik begrijp dat er inmiddels motorfabrikanten zijn die bij direct ingespoten motoren toch extra inspuiting opnemen in het inlaatkanaal, precies om dit euvel te voorkomen.
Plus dat mijn dealer het 5 jaar lang gewoon niet herkend heeft. Een paar maanden geleden kreeg ik nog te horen dat het "allemaal niet zo vervuild was". Dat kon dus /echt/ de oorzaak niet zijn. Jaja, dat was het dus wel. Stelletje prutsers.
Jammer dat we in europa geen class action wetgeving kennen. Want de houding van Citroen is er mijns inziens echt een die meer weg heeft van een kop in het zand dan enige klantgerichtheid en verantwoordelijkheid.
Persoonlijk heb ik het maar opgegeven. Helemaal klaar met mijn dealer die nooit enig probleem erkend heeft en totaal geen blijk geeft van enige kennis of serieuze diagnose. Behalve dat ik door het zelf bijvullen van olie (tja, als de auto zoveel olie verbruikt dan moet dat toch echt) "natuurlijk" elke vorm van garantie of coulance heb verspeeld. Die olie was overigens gewoon netjes een PSA goedgekeurde 5W30 C2 olie, daar heb ik de dealer echt niet voor nodig. Juridisch onhoudbaar, maarja, om nu naar de rechter te gaan is ook zo wat.
Uiteindelijk ben ik maar zelf gaan sleutelen om de problemen op te lossen. Na 5 jaar ergernis heb ik nu eindelijk weer een auto die normaal rijdt. Met een nieuwe turbo die weer druk levert (waste valve sloot niet goed, compressor zat vol met aangekoekte olie) en een gereinigde inlaat.
En dan staat het knipperende dimlicht lampje (vanaf dag 1) en de defecte massagefunctie in de stoel (ook vanaf dag 1) ook nog steeds op het lijstje. Iets dat de dealer in de eerste twee jaar al diverse keren zogenaamd heeft "opgelost". Oh, en het feit dat 'ie inmiddels aan zijn derde accu bezig is is zeker ook "normaal". De economy mode gaat inmiddels weer na 10 seconden aan, dus vermoedelijk is binnenkort accu #4 nodig. De startkabels liggen alweer klaar in de garage, just in case.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Dat is natuurlijk erg vervelend als je auto dit allemaal heeft. Maar ik heb ook de indruk dat jouw dealer hier geen raad mee weet/niet wil meewerken. En dan is een 'probleem'auto een rampenauto.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Heel vervelend allemaal. Maar ik denk dat in jouw geval het probleem meer bij de dealer zit.
Diagnose stellen vereist het een en ander aan vakkennis maar ook aan ervaring.
Verder heb ik niet gezegd dat de thp een perfecte motor is. Wel dat voor alle bekende problemen modificaties zijn uit te voeren.
Dat je ketting weer rammelt is niet normaal. Ik denk dat er iets anders mis is waardoor de ketting niet goed wordt gespannen en daardoor snel rekt.
Ook een 4e accu in korte tijd geloof ik niet in. Ook daar is iets anders aan de hand denk ik.
Ook het olie verbruik is een issue waarvan de dealer op de hoogte zou moeten zijn. Het is uiteraard logisch dat er wel bepaalde spelregels gelden.
Diagnose stellen vereist het een en ander aan vakkennis maar ook aan ervaring.
Verder heb ik niet gezegd dat de thp een perfecte motor is. Wel dat voor alle bekende problemen modificaties zijn uit te voeren.
Dat je ketting weer rammelt is niet normaal. Ik denk dat er iets anders mis is waardoor de ketting niet goed wordt gespannen en daardoor snel rekt.
Ook een 4e accu in korte tijd geloof ik niet in. Ook daar is iets anders aan de hand denk ik.
Ook het olie verbruik is een issue waarvan de dealer op de hoogte zou moeten zijn. Het is uiteraard logisch dat er wel bepaalde spelregels gelden.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Tja, de reparaties en modificaties zijn toch allemaal netjes door de dealer uitgevoerd conform de voorschriften van Citroen. En zolang er geen storingsmelding is is er volgens hen niets aan de hand.BJG schreef: Dat je ketting weer rammelt is niet normaal. Ik denk dat er iets anders mis is waardoor de ketting niet goed wordt gespannen en daardoor snel rekt.
Ik ook niet. Dat vond ik de eerste keer al, na 2 jaar stond ik stil. Voor die tijd had ik al diverse malen gezegd dat 'ie wel heel snel naar economy mode ging, maar dat was "normaal". Toen uiteindelijk de accu kapot was was ook dat "normaal". Ik hield het toen op een productiefoutje van de accu. Slechte cel oid. Maar al snel werd ook de nieuwe accu weer slechter.BJG schreef: Ook een 4e accu in korte tijd geloof ik niet in. Ook daar is iets anders aan de hand denk ik.
Natuurlijk netjes verteld, al jaren geleden. Tot 1 liter per 1000km was "normaal" en gingen ze er niets aan doen. Pas in 2014 kwam ik daaronder, maar 5 jaar na dato wordt je dus afgescheept met allerlei smoesjes. Ik zou me echt schamen als leverancier en alles doen om het probleem op te lossen. Maar in plaats daarvan werd ik voor gek verklaard toen ik in de garantieperiode de beginnende problemen telkens opnieuw aankaarte, die nooit werden opgelost. Inhouden, trillen, olieverbruik, allemaal "normaal" of "binnen de grenzen". En ik kon ook vaak de auto niet missen, dus al die afspraken bij de garage waren ook nog eens erg onhandig. Tuurlijk, ik kon betalen voor een vervangende auto, maar als dat niet nodig was deed ik het ook niet.BJG schreef: Ook het olie verbruik is een issue waarvan de dealer op de hoogte zou moeten zijn. Het is uiteraard logisch dat er wel bepaalde spelregels gelden.
Pas buiten garantie werd het zo erg dat het echt niet meer genegeerd kon worden. Maarja, nu komen er dus allerlei smoezen bij om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Ik ben echt klaar met de dealer.
Uiteindelijk heb ik nu allemaal maar zelf gedaan. Dat begon met de olietoevoerleiding van de turbo die ging lekken. Bij die vervanging vond ik een issue met de wastevalve en uiteindelijk heb ik ook de turbo maar vervangen. Maar dat loste het issue maar deels op, de vermogensproblemen door inhouden, trillen etc bleven. Pas na inlaatreiniging rijdt 'ie weer normaal.
Het lijkt nu ook beter te gaan met het olieverbruik. Ik heb een reinigingsadditief gebruikt (en een paar 100km later de olie ververst + filter).
Al met al zo'n 1500 euro.
Maar nu de ketting dus weer. Dat zal vermoedelijk toch de dealer moeten worden.
C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Een dealer die fouten "weglacht" klinkt mij bekend in de oren. Met de Berlingo ook last van gehad. Veranderen van dealer was toen voor mij de juiste oplossing!
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Laat dan in ieder geval de spanner, geleiders, en oliedruk goed controleren alvorens de ketting te vervangen. Mogelijk zit daar het probleem en ben je straks weer aan een ketting toe. Het probleem van de accu kan zitten in het accumanagement waardoor de accu niet correct geladen wordt en snel stuk gaat. Het accumanagement kan ook ecomode afdwingen.
Olieverbruik bij de thp heeft vaak te maken met vervuiling waardoor zuigerveren vast gaan zitten. Flushen kan inderdaad helpen. Desnoods vloeistof een nacht op de zuiger zetten.
Olieverbruik bij de thp heeft vaak te maken met vervuiling waardoor zuigerveren vast gaan zitten. Flushen kan inderdaad helpen. Desnoods vloeistof een nacht op de zuiger zetten.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Wijze woorden, bedankt!
Spanner en geleiders gaan natuurlijk mee als de ketting vervangen wordt, dat zijn de kosten niet.
Voor wat betreft de accu: hij is na 2 jaar telkens echt op. Bij de eerste accu schaarde ik dat nog op een slechte accu, maar het lijkt erop dat er gewoon veel diepe ontlaadcycli zijn. Gemiddelde loodaccu moet toch wel zo'n 800 cycli kunnen hebben. Het lijkt er dus op dat elke rit zorgt voor diepe ontlading. Ik begin te vermoeden dat het elektrische waterpompje van de THP een boosdoener is. Die loopt altijd na, maar de vraag is dus hoeveel stroom dat ding trekt en hoelang hij draait. Ik heb ook al jaren het plan om een keer een paar weken een accumonitor ertussen te hangen om het verbruik in de gaten te houden.
De economy mode is telkens weer goed (minuten) bij een nieuwe accu. Na een jaar is het al gereduceerd naar 10 tot 20 seconden, na een kleine twee jaar zorg ik dat de startkabels binnen handbereik liggen want dan komt een keer het moment dat 'ie niet meer wil starten.
Spanner en geleiders gaan natuurlijk mee als de ketting vervangen wordt, dat zijn de kosten niet.
Voor wat betreft de accu: hij is na 2 jaar telkens echt op. Bij de eerste accu schaarde ik dat nog op een slechte accu, maar het lijkt erop dat er gewoon veel diepe ontlaadcycli zijn. Gemiddelde loodaccu moet toch wel zo'n 800 cycli kunnen hebben. Het lijkt er dus op dat elke rit zorgt voor diepe ontlading. Ik begin te vermoeden dat het elektrische waterpompje van de THP een boosdoener is. Die loopt altijd na, maar de vraag is dus hoeveel stroom dat ding trekt en hoelang hij draait. Ik heb ook al jaren het plan om een keer een paar weken een accumonitor ertussen te hangen om het verbruik in de gaten te houden.
De economy mode is telkens weer goed (minuten) bij een nieuwe accu. Na een jaar is het al gereduceerd naar 10 tot 20 seconden, na een kleine twee jaar zorg ik dat de startkabels binnen handbereik liggen want dan komt een keer het moment dat 'ie niet meer wil starten.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Even terugkomend op deze wat oudere posting....bgt schreef:Vraag mij af of de Ford Focus met die kleine 1ltr 3 cyl. motor en 125pk ook last heeft van dat aankoeken of is dit specifiek het BMW ontwerp? Zo'n piepklein motortje als die in de Focus zit moet er toch helemaal last van hebben? Vooral met een caravan erachter in de bergen.
In de laatste AMS staat een 100.000 km test met deze motor, gemonteerd in een Focus.
Die motor heeft geen enkele storing gehad in de drie jaar dat hij deze 100 kkm afgelegd heeft.
En aan het einde van de test presteerde hij zelfs nog een fractie beter dan aan het begin, zowel in de normale acceleratie, als ook bij de elasticiteit.
Olieverbruik was nihil, er is bij elkaar één liter bijgevuld.
Over de motorkarakteristiek was men zeer te spreken, gedurende de hele test.
Oftewel, zo'n torretje kan wel degelijk goed functioneren. Als hij goed ontwikkeld en gefabriceerd wordt
Down-sizing hoeft dus niet te betekenen dat motoren korter meegaan en problemen geven, zoals vaak gedacht en gesteld wordt.
Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat geeft goede hoop voor de nieuwe PSA 3 cil eTHP 
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website



