Maar ik begrijp wel dat alleen de no1 banden veilig zijn. Dat dee rest niet verboden wordt.

Als ook alleen de beste chauffeurs de weg op mogen zal het lekker rustig worden op de weg.

Bij nadere beschouwing blijkt deze band een andere te zijn dan die eerder getest werd bij Autobild, en die wegens die zeer beroerde natweer remeigenschappen de kwalificatie kreeg: nicht empfehlenswert.josok schreef:De geteste maat is 205/55R16 94V behalve waar dat anders vermeld is.
Als persoonlijk commentaar wil ik wel ff toevoegen dat het onderling vergelijken van verschillende gewichts- en snelheidsklassen eigenlijk niet kan. Maakt voor mij de hele test een beetje schimmig.
de types:In het commentaar wordt Landsail als zeldzaam ongelijkmatig genoemd, goed remeigenschappen, maar onrustig rijden, dempt kleine oneffenheden goed, maar achterwielen breken gemakkelijk uit in ontwijksituaties. De band stuurt traag, en is slecht wat betreft aquaplaning.
- Apollo Alnac 4G
Barum Bravuris 3 HM
Continental ContiPremiumContact 5
Dunlop Sport Blu Response
Firestone Firehawk TZ300 205/55R16 94V
Goodride Sport SA-37 205/55R16 94W
Goodyear Efficient Grip Performance
Hankook Ventus Prime 2
Kumho Solus HS51
Landsail LS 588 UHP 205/55R16 94W
Michelin Primacy 3
Nankang Econex NA-1 205/55R16 94V
Nokian Hakka Blue 205/55R16 94V
Pirelli Cinturato P7 Blue 205/55R16 94V
Vredestein Sportrac 5 Giugiaro
Uit de test blijkt niet op welke auto getest is. Plaatjes van Golfjes staan erbij.
Krijg ik dan nu weer wat credit dat ik in een periode dat ik krap zat koos voor tweedehands a-merk ipv pangbangglij?Menno schreef:Heren kom op , er wordt te vaak met de portemonnee gekozen als het banden betreft en niet met het verstand !!
Dat mag je misschien niet leuk vinden om te horen het is wel een feit ....
Roman durft dat aan te kaarten , en bedoeld dat echt niet kwaad er zijn uiteraard meer goede banden dan enkel die Michelin, daar vallen landdweil en achilles zeker niet onder !
Ik vind ook dat als je een klasse wagen als een C6 kan rijden je er ook deftige banden onder moet zetten !
Het is geen alto met 68 pk ....
M.i is dat verkeerd bezuinigen
Banden zal wel iets zijn waar men het nooit over eens zal zijn .....
Dat zou ik wel eens kunnen zijn. Zit op een telefoontje te wachten over de prijs en doe dat meteen bij de winter/zomer wissel. Dus dan komen er ook mooie Borbet 17" 5 gaats velgen met gemonteerde winterbanden 225/55 R17 101V (profiel 6 en 6.5 mm) in de verkoop.JW-NHS schreef: Ben benieuwd wie daarmee het spits afbijt en z'n ervaringen met ons gaat delen.