Op wiens posting reageer je hiermee?chathanky schreef:Bij de adac staan de Goodyear efficiënt grip en de primacy 3 op 1 en 2.
Zou wel heel vreemd zijn dat je er zoveel verschil in merkt van prima naar waardeloos.
Groet,
JW

Een band kan van nature erg stil zijn. Uiteraard produceert zo stille band als die gaat cuppen ineens veel herrie. Maar dat betekent niet dat die band dan ineens van een rumoerig type is. Bij anderen die geen last hebben van cupping blijft zo'n band gewoon stil. Cuppen is bovendien niet uitsluitend het gevolg van bandenconstructie, maar samenspel van band en auto(afstelling). Daarmee is cuppen niet echt een maat voor geluidsproductie, lijkt me...peterh schreef:Een jaar of wat geleden werd de Dunlop SP Sports getest als zijnde een vrij stille band... maar bij mij maakte in die tijd diezelfde band (fabrieksmontage bij twee verschillende auto's) een lawaai alsof er een helicopter boven de auto hing.
Inderdaad, cupping... en niet een beetje.
Dan is de vraag: wat veroorzaakt die cupping? En waarom heeft de ene band daar duidelijk meer last van dan de andere?Jooster schreef: Daarmee is cuppen niet echt een maat voor geluidsproductie, lijkt me...
Ik zie het op autobandenmarkt.peterh schreef:Ik hoorde gisteren dat Michelin recentelijk de prijzen voor de Primacy's verlaagd heeft (ik had dus mazzel). De prijs van de 245/45x18 was zelfs substantieel verlaagd (ergens in de ordegrootte van 70 euro of daaromtrent vanaf de adviesprijs).
Voorheen Ph2V6: