Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
Generieke OBD Foutcode Details voor P0150 O2 Sensor Circuit Wat betekent dit? OBD Code P0150refers aan De O2 sensor een spanning basis van zuurstofgehalte in de uitlaatgassen. De spanning varieert tussen de 0,1 en 0,9 volt, 0,1 aangeeft mager en 0,9 aangeeft rijk. De ECM bewaakt constant deze spanning terwijl in gesloten lus om te bepalen hoeveel brandstof te injecteren. De ECM vaststelt dat de sensor O2 spanning te laag (minder dan 0,4 volt) te lang (langer dan 20 seconden (varieert met model)), is deze code ingesteld. De code P0150 betreft Bank 2. Symptomen Mogelijk sumptoms van OBD code P0150 Afhankelijk of het probleem is onderbroken of niet, kunnen er geen andere dan MIL (storing controlelampje) verlichting symptomen. Als het probleem is constant, dan symptomen kunnen een of meer van de volgende: MIL verlichting Motor loopt ruw, ontbrekende of struikelen Blows zwarte rook uit de uitlaat Motor slaat Poor brandstofverbruik Oorzaken Mogelijke oorzaken van OBD code P0150 Meestal de oorzaak van P0150 is een slechte zuurstofsensor, maar dit is niet altijd het geval. Als uw o2 sensoren niet zijn vervangen en ze zijn oud, het is een goede inzet dat de sensor is het probleem. Maar, het kan worden veroorzaakt door een van de volgende: Water of corrosie in de connector Loose terminals in de connector bedrading verbrand op uitlaatonderdelen Open of kortsluiting in de bedrading als gevolg van wrijving op motoronderdelen Gaten in uitlaatgassen waardoor ongelimiteerde zuurstof in uitlaatsysteem Unmetered vacuum lek bij de motor Bad o2 sensor Bad PCM Mogelijke oplossingen Met behulp van een scanner, bepalen of de Bank 2, sensor 1 is goed te schakelen. Het moet snel schakelen tussen rijk en mager, gelijkmatig. 1. Als dat zo is, is het probleem waarschijnlijk intermitterende en moet je de bedrading voor enige zichtbare schade te onderzoeken. Voer vervolgens een kronkel-test door het manipuleren van de connector en bedrading tijdens het kijken naar de O2 sensor spanning. Als dat wegvalt, fix het juiste deel van de kabelboom waar probleem zich bevindt. 2. Als het doesn \ 't schakelaar correct, probeer om te bepalen of de sensor nauwkeurig lezen van de uitlaat of niet. Doe dit door kort het verwijderen van de brandstof drukregelaar vacuüm levering. De O2-sensor meting moet rijk gaan, reageren op de extra brandstof toegevoegd. Installeer regulator aanbod. Vervolgens leiden tot een mager conditie door het verwijderen van een vacuüm toevoerleiding van het inlaatspruitstuk. De O2-sensor lezen moet slank gaan, reageren op de enleaned uitlaat. Als de sensor goed werkt, dan is de sensor kan in orde zijn en het probleem kan zijn gaten in de uitlaat of een ongelimiteerde vacuüm lek in de motor (NB: Unmetered vacuüm lekkage bij de motor bijna altijd gepaard met lean codes verwijzen naar de juiste. artikelen voor het diagnosticeren van een ongelimiteerde vacuümlek). Als de uitlaat heeft gaten erin, is het mogelijk dat de O2-sensor kan worden verkeerd lezen van de uitlaat vanwege de extra zuurstof invoeren van de leiding via die gaten 3. Indien geen van dit het geval is en de O2 sensor is gewoon niet te schakelen of handelt traag, koppel de sensor en zorg ervoor dat er 5 Volt referentie spanning op de sensor. Controleer dan voor 12V voeding aan de o2 sensor heater circuit. Controleer ook op de continuïteit aan de grond op de grond circuit. Als een van deze ontbreken of zijn niet de juiste spanning, repareren of kortsluiting in de juiste draad. De O2-sensor werkt niet goed zonder de juiste spanning. Als de juiste spanningen aanwezig zijn, vervang dan de o2 sensor.
dit heb ik gevonden
|
03 maart 2015 10:20 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
Hallo Willy,
Bedankt voor de update. Alleen wil ik kijken hoe het met de bak zit. hier is het meeste werk aan.
De p0150 komt later aan bod
_________________ Zeg maar André
|
03 maart 2015 12:22 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
Zitten de steker aansluitingen wel goed.... Goed contact.
|
03 maart 2015 12:26 |
|
 |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
Die 1728 zag ik in het verleden wel een keer of twee in de tijd die ik haar had. Het was niet meer gesignaleerd na vervangen van de bougies waar een los was.
|
03 maart 2015 12:56 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
Zo, de eerste kilometers zitten er ook op.......... Even de groene platen geleend van de buurman wezen tanken. De aanvang van de rit was wat bokkend en ik vermoede dat de bak er echt geen zin in had. Maar na een beetje spelen, leek het er meer op dat de motor niet mooi in toeren klom. De boel maar even rustig warm gereden, en toen de plank naar beneden Het ding komt echt wel van zijn plek, met 70 een kickdown doet het ook leuk, terug naar de 2 en gaan met dat hok. Bij thuiskomst liep de motor weer boterzacht en soepel. Meteen even uitgelezen, en behalve de twee voorgaande storingen(die ik vergeten was te verwijderen) heb ik nu ook weer de onbekende stand nokkenas, maar ook P1137, iets met het nokkenas verstel ventiel, draden kortgesloten....... Al met al ziet het er hoopvol uit. Volgende punt op de agenda zijn dus de nokkenas toebehoren bekijken, en daarna eens kijken of we een nieuw baasje voor deze voiture kunnen vinden
_________________ Zeg maar André
|
05 maart 2015 22:46 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
05 maart 2015 23:18 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
|
05 maart 2015 23:36 |
|
 |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
Zoopah! Blij dat de bak een goed huis heeft gekregen.
|
05 maart 2015 23:38 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 maart 2015 13:51 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
Met de nokkenas zal het ook wel goedkomen Andre. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 maart 2015 22:57 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
We gaan het zien...... door mijn werk en mijn hernia in wording gaat het allemaal niet zo snel al s ik hoopte.... Maar langzaam maar zeker gaat het toch lukken.
Deze week ook nog te horen gekregen dat binnenkort mijn galblaas er uit moet........
its nice to get older, but getting older sucks.........
_________________ Zeg maar André
|
07 maart 2015 02:22 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
André, sterkte met 'ouder worden'  en de aanstaande ingreep.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
07 maart 2015 15:37 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
Wel, we zijn nog (N)iets verder.......... Blijkbaar was er toch nog wat meer aan de hand dan alleen de bak. Inmiddels heb ik ook nog twee bobines vervangen, de nokkenas sensor van de achterste rij, het verstelbare nokkenas ventiel van de achterste rij. Lekke inlaat pakking vervangen, lekke klepdekselpakking opgelost. En nu loopt de auto fantastisch en storingsvrij. Ook schakelt de automaat zeer redelijk, gewoon zoals een automaat met 3 ton hoort te schakelen. Vandaag ook maar even aan de APK goden over gedragen en helaas afgekeurd op de remblokken voor en een achterband met droogte scheuren. Al met al dus nog wel te doen. Nu het slechte nieuws.......... De automaat lijkt weer/nog te lekken. De onderzijde is erg nat, en het lijkt tussen bak en blok uit te komen. Terwijl de keerringen wel vervangen zijn. Ik heb de koppelomvormer zeer voorzichtig terug geplaatst, dus ik weet 99% zeker dat ik de keerring niet beschadigd heb hierbij. Zou de koppelomvormer zo dusdanig versleten kunnen zijn dat de keerring niet meer kan afdichten? Zou dit kunnen door te veel olie in de bak? Iemand een ander idee? Ik ben nu aan het dubben, wat te doen. Er weer onderuit en keerringen vervangen lijkt mij dus niet afdoende. Maar ik zou niet weten waar zon bak nog meer olie zou kunnen lekken...... 
_________________ Zeg maar André
|
16 maart 2015 18:31 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
akooiman schreef: ....En nu loopt de auto fantastisch en storingsvrij. Ook schakelt de automaat zeer redelijk, gewoon zoals een automaat met 3 ton hoort te schakelen. akooiman schreef: Nu het slechte nieuws.......... De automaat lijkt weer/nog te lekken. De onderzijde is erg nat, en het lijkt tussen bak en blok uit te komen. Terwijl de keerringen wel vervangen zijn.  Volhouden André, dan komt dit ook wel goed..... 
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
16 maart 2015 19:18 |
|
 |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Snik, mijn auto bokt.
JW heeft me een keer een lekkage document verstuurd. Deze forward ik wel door. Mijn wagen heeft nieuwe remblokken voor (geen 3000 op de teller) ik kan ze demonteren en opsturen als jij wil. Veel meer dan porto hoeft het niet te kosten.
|
16 maart 2015 19:50 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|