na herstarten verdwenen en al een jaar niet meer terug gezien.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Deze is de enige die zelf zijn storingen oplost
, heb in het begin 2x een melding gehad van de esp
na herstarten verdwenen en al een jaar niet meer terug gezien.
na herstarten verdwenen en al een jaar niet meer terug gezien.
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Tja, ik heb de VW dealer ook al eens laten weten dat de Golf tot 4 jaar oud en 110000km, meer (elektronische) storingen heeft gegeven dan onze laatste C5(2) HDif tussen de 120000 en de 250000 km.
En dat terwijl de verkoper bij de aanschaf van de Golf even een negatief beeld over Citroen, en de C5, moest spuien. Gewoonte trekje misschien, ook wel verkopers-spasme genoemd
.
Vervolgens komt er een vaag statistisch verhaal over aantallen en percentage kans op problemen/storingen.
Leuk dat proberen te toveren, of eigenlijk wegmoffelen, met cijfers.
Ik heb toen gevraagd hoe het dan kan dat een C- dealer met minder klachten, een beter gevoel over oplossen en behandelen klachten kon geven
.
Ach auto's en geen klachten of problemen, kan dat?
En dan heb je ook nog eens bladen, tijdschriften, organisaties, die daar over willen schrijven.
Na jaren Citroen wereld, nu 2 jaar VAG wereld.
Alleen de chauffeurs en eigenaren verschillen vaak opvallend
.
Klachten en problemen met de auto en elektronica zie ik bij beiden.
johan
En dat terwijl de verkoper bij de aanschaf van de Golf even een negatief beeld over Citroen, en de C5, moest spuien. Gewoonte trekje misschien, ook wel verkopers-spasme genoemd
Vervolgens komt er een vaag statistisch verhaal over aantallen en percentage kans op problemen/storingen.
Leuk dat proberen te toveren, of eigenlijk wegmoffelen, met cijfers.
Ik heb toen gevraagd hoe het dan kan dat een C- dealer met minder klachten, een beter gevoel over oplossen en behandelen klachten kon geven
Ach auto's en geen klachten of problemen, kan dat?
En dan heb je ook nog eens bladen, tijdschriften, organisaties, die daar over willen schrijven.
Na jaren Citroen wereld, nu 2 jaar VAG wereld.
Alleen de chauffeurs en eigenaren verschillen vaak opvallend
Klachten en problemen met de auto en elektronica zie ik bij beiden.
johan
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
In de test van een Skoda 1.6 tdi in de autoweek (klokje rond) werd expliciet genoemd dat de keurmeester deze wilde testen omdat men wilde kijken of het net als de 1.6HDI een weggooi motor was (want na 2 ton altijd turbo en injectoren stuk betekent minimaal 4 mille kosten = vaak economisch total loss).
Geen best imago voor PSA dus. De skoda had ook zijn gebreken, maar de motor was perfect.
Geen best imago voor PSA dus. De skoda had ook zijn gebreken, maar de motor was perfect.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Ook onzin...net als dat verhaal waarmee dit draadje gestart is.
Vagweek is een betere naam
Vagweek is een betere naam
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Toen we de Golf kochten kregen we een aantal nummers cadeau, tijdelijk abonnement.
Ik begrijp zo langzamerhand wel waarom.wegpoetsen gebruikers ervaringen VAG
Ik begrijp zo langzamerhand wel waarom.wegpoetsen gebruikers ervaringen VAG
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
De 1.6HDi een weggooimotor?
Nou mooi dan
Wat een onzin.
Nou mooi dan
Wat een onzin.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Onzin PSA had aanloop moeilijkheden met de 1.6hdi toen men bij VAG eindelijk eens met een underpowered diesel kwamen waren de meeste klachten ook bij PSA wel verholpen ...
Bijzonder kinderachtige opmerking van autoweek, maar ja dat is te verwachten van een gekleurd blad.
Zou ze sieren een PSA auto uit zelfde jaartal te testen ipv te gaan katten zonder feiten.
Vond die superb helemaal niet zo geweldig , dik 3 k aan te verwachten reparaties, na een luizenleven op de snelweg vind ik dat ronduit slecht !!!
Bijzonder kinderachtige opmerking van autoweek, maar ja dat is te verwachten van een gekleurd blad.
Zou ze sieren een PSA auto uit zelfde jaartal te testen ipv te gaan katten zonder feiten.
Vond die superb helemaal niet zo geweldig , dik 3 k aan te verwachten reparaties, na een luizenleven op de snelweg vind ik dat ronduit slecht !!!
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 dec 2012 13:56
Auto: C5 (X7) Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
Opties: Leer/Hifi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14007
Productienummer: 10090
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: KWE(D)- Blanc Nacré
Locatie: Hellevoetsluis
kom,kom, iedereen opeens last van collectief geheugenverlies?
wellicht een ander geluid, maar een C5 is ook voorzien van een aantal, mindere onderdelen.
mijn ervaringen zover;van 80.000-tot 180.000kms
Roestende raambediening, aan beide kanten voor vervangen. oorzaak 'het' stalen kabeltje van een paar kwartjes dat roest.
Alle veercilinders vervangen voor de 150.000km
De speciale vergrendeldop voor je wielmoer waarvan de palletjes zijn afgesleten.
Dual mass vliegwiel kapot bij 85000 km. net niet mee gestrand.
Vervangen door een Luk DMF bij de dealer.
Dit vliegwiel kreeg rond de 155000km weer kuren.
Nu even voor mij geen dual mass vliegwiel meer.
Condensor airco moest naar 3 jaar vervangen worden.
Vergeleken bij de xantia, hmmm, toch meer gebreken.maar geen idee waar die in de top 100 stond.
Geen topscore bij een al dan niet 'duitse' test, had niet anders verwacht, so what?
Wij hebben ten minste een bekerhouder IN de armsteun.
Briljant!
Ach ja, ondertussen rijdt het fantastisch , ziet het er prachtig uit, en rijden we fluitend door.
mvrgr
Gert-Jan
wellicht een ander geluid, maar een C5 is ook voorzien van een aantal, mindere onderdelen.
mijn ervaringen zover;van 80.000-tot 180.000kms
Roestende raambediening, aan beide kanten voor vervangen. oorzaak 'het' stalen kabeltje van een paar kwartjes dat roest.
Alle veercilinders vervangen voor de 150.000km
De speciale vergrendeldop voor je wielmoer waarvan de palletjes zijn afgesleten.
Dual mass vliegwiel kapot bij 85000 km. net niet mee gestrand.
Vervangen door een Luk DMF bij de dealer.
Dit vliegwiel kreeg rond de 155000km weer kuren.
Nu even voor mij geen dual mass vliegwiel meer.
Condensor airco moest naar 3 jaar vervangen worden.
Vergeleken bij de xantia, hmmm, toch meer gebreken.maar geen idee waar die in de top 100 stond.
Geen topscore bij een al dan niet 'duitse' test, had niet anders verwacht, so what?
Wij hebben ten minste een bekerhouder IN de armsteun.
Ach ja, ondertussen rijdt het fantastisch , ziet het er prachtig uit, en rijden we fluitend door.
mvrgr
Gert-Jan
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Dat heb je zeker een punt..
Maar het gaat erom dat er staat dat het aantal gestrande C5 hoger is..
Maar het gaat erom dat er staat dat het aantal gestrande C5 hoger is..
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik houd niet van merken afzeiken, maar helemaal niet van mensen die bevooroordeeld zijn en vinden dat één merk alleen maar goede dingen maakt.exroosje schreef:In de test van een Skoda 1.6 tdi in de autoweek (klokje rond) werd expliciet genoemd dat de keurmeester deze wilde testen omdat men wilde kijken of het net als de 1.6HDI een weggooi motor was (want na 2 ton altijd turbo en injectoren stuk betekent minimaal 4 mille kosten = vaak economisch total loss).
Geen best imago voor PSA dus. De skoda had ook zijn gebreken, maar de motor was perfect.
Ik heb voor de lol bij 200 k mijn injectoren eens laten testen, ze zijn er gewoon weer terug ingegaan, nu 316 k km en nog steeds originele verstuivers en turbo. (16Hdi) Ik zou hem bijna voor de lol eens opgeven voor klokje rond, alleen heb ik geen tijd voor dat soort gezeik.
Natuurlijk gaat er wel eens iets stuk, maar de dealer die de zwakke punten kent van de 1.6 kan de meeste ellende voorkomen.
Verder heb ik beroepsmatig wel veel te maken met VAG pompverstuivermotoren en de nodige ellende daarmee. Daarbij zijn vervangen cilinderkoppen vanwege uitgelubberde pompverstuivergaten voor de 200 k km eerder regel dan uitzondering. En dan ben je nog op tijd, regelmatig lopen deze motoren al vast voordat het probleem is gediagnostiseerd door de olieverdunning, als gevolg van de ontstane retourlekkage.
Wie had het over weggooimotor?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Voor VW weet ik een specialist in de buurt.
En dan bedoel ik een echte VW specialist, vergelijkbaar DSG dokter, etc.
O ja en Oldenhage natuurlijk
Die man vertelde me dat je van hem niet zult horen dat de VAG groep de beste auto's van de wereld maakt.
Wel dat hij voor deze specialisatie heeft gekozen en dat met plezier van/in zijn werk doet.
En ook op en aanmerkingen heeft op het merk.
Maar wel zoekt en sleutelt aan verbeteringen en veranderingen/aanpassingen.
Ach, en kijk eens naar de TSI-tjes.
Is dat dan geen categorie "wegwerpblok"?
Mijn eigen ervaring van de afgelopen jaren storings/pechstatistiek Citroen/VW is in het nadeel van VW.
En dan kan ik niet eens "eerlijk" vergelijken ivm leeftijd en aantal kilometers verschil beide auto's.
praktisch;
de laatste C5 had als onverwachte storing/pech het gescheurde slangetje van/naar het vacuumsysteem en dus vermogen verlies.
De Golf: koppeling/drukgroep manuele bak bij een 90000km naar de mallemoer.(Na veel gedoe garantie!!)
Verder deel ik met BJG dat ik ook niet van afzeiken van merken houd.
johan
En dan bedoel ik een echte VW specialist, vergelijkbaar DSG dokter, etc.
O ja en Oldenhage natuurlijk
Die man vertelde me dat je van hem niet zult horen dat de VAG groep de beste auto's van de wereld maakt.
Wel dat hij voor deze specialisatie heeft gekozen en dat met plezier van/in zijn werk doet.
En ook op en aanmerkingen heeft op het merk.
Maar wel zoekt en sleutelt aan verbeteringen en veranderingen/aanpassingen.
Ach, en kijk eens naar de TSI-tjes.
Is dat dan geen categorie "wegwerpblok"?
Mijn eigen ervaring van de afgelopen jaren storings/pechstatistiek Citroen/VW is in het nadeel van VW.
En dan kan ik niet eens "eerlijk" vergelijken ivm leeftijd en aantal kilometers verschil beide auto's.
praktisch;
de laatste C5 had als onverwachte storing/pech het gescheurde slangetje van/naar het vacuumsysteem en dus vermogen verlies.
De Golf: koppeling/drukgroep manuele bak bij een 90000km naar de mallemoer.(Na veel gedoe garantie!!)
Verder deel ik met BJG dat ik ook niet van afzeiken van merken houd.
johan
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Nog een leuk stukje voor de nieuwere leden ,
http://www.citrofiel.nl/techniek.htm
http://www.citrofiel.nl/techniek.htm
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ook leuk om te lezen dat de eerste hdi (in mijn ogen de een van de meest betrouwbare motoren ooit) in slechts 36 maanden is ontwikkeld.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ja dat is wel eens leuk om te lezen de achter gronden van Citroen in deze moderne tijd.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.





