Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hiervan ?
Auteur |
Bericht |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Dan was er vast al een merk auto geweest die er gebruik van maakte met alle voordelen, maar geen merk doet het dus geloven ze er niet in!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
08 jan 2015 14:28 |
|
 |
Willem v Zeijl
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 okt 2013 14:39 Berichten: 219
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Ik ga er gewoon mee door en beloof jullie op de hoogte te houden De tijd zal het leren.
Vergeet niet dat ik mijn buik nog vol heb van die Citroen importeur die aan hun dealers niet toestaat op verzoek van hun klanten de eco afvaltijd aan te passen ( wat in Belgie wel kan en notabene in een simple keuzemenuutje van Kos binnen een paar minuten gedaan kan worden)
Nee, Je motor in de soep laten draaien wegens vervuiling aankoekende kleppen en opgerekte ketting en verstopte kanaaltjes. Dat kan wel ! De verslagen op deze site over de THP tekortkomingen spreken boekdelen. Daar hoef ik niets aan toe te voegen.
Hee, Hoe kan dat nou dat die ditributieketting zo snel oprekt ? Ontwerpfoutje ? Dan helpt het niet door hem te vervangen door hetzelfde fabrikaat en type ketting. Binnen de kortste keren kun je weer ellende verwachten. ( Rek ontstaat meestal door te hoge belasting als gevolg van extra weerstand door toenemende wrijving ) Maar is die reklimiet eenmaal overschreden dan is het te laat. Voorkomen is dus beter dan vroegtijdig dure reparaties laten uitvoeren.
Over eigenwijs en halsstarrig gesproken...
Ik kies er dus voor om verontreiniging tegen te gaan en wrijving af te laten nemen. En als zon flesje een paar tientjes kost doe ik dat liever dan een vroegtijdige "coulancereparatie"
"Coulancereparatie ?!" Pffff.... Alleen het woord al daar wordt je niet goed van.
Zo'n auto moet gewoon storingvrij rijden en voldoen aan het verwachtingspatroon van de klant Coulance is ongewenst en hoort daar niet bij.
|
08 jan 2015 14:28 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Oké met zulke problemen kan je het ook rustig gaan doen, al zou het de komende jaren maar helpen.!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
08 jan 2015 14:30 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Willem v Zeijl schreef: "Coulancereparatie ?!" Pffff.... Alleen het woord al daar wordt je niet goed van. Zo'n auto moet gewoon storingvrij rijden en voldoen aan het verwachtingspatroon van de klant Coulance is ongewenst en hoort daar niet bij. En hiermee ben ik het wel hartgrondig eens.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
08 jan 2015 14:33 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Herman: Denk je echt dat een autofabrikant een auto wil produceren die 100 jaar mee gaat? Ze verkopen daarna heel weinig auto`s meer en kunnen de meeste fabrieken wel sluiten. 
|
08 jan 2015 14:38 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Als een THP motor met een flesje uit de toverdoos wel goed zou blijven lopen was dat allang gedaan ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
08 jan 2015 14:55 |
|
 |
Willem v Zeijl
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 okt 2013 14:39 Berichten: 219
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Het verwachtingspatroon van de klant houdt toch niet in dat een auto 100 jaar mee gaat?
Alles verslijt door gebruik.
Niemand maakt zich er druk om als een auto na pakweg 15 jaar en 350.000 km op de teller aan het eind van zijn technische levensduur gekomen is. Tegen die tijd willen de meesten ook wel eens wat anders, want technische ontwikkelingen en klantenwensen staan niet stil.
Maar om bij 60.000 km al moet dit soort motorellende te worden opgescheept is toch te gek voor woorden.
|
08 jan 2015 14:55 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Menno schreef: Als een THP motor met een flesje uit de toverdoos wel goed zou blijven lopen was dat allang gedaan .... Ontwerpfouten zijn ook niet te verhelpen met een flesje. Ik bedoel meer olielekkages, sterk vervuilde blokken, hydraulische klepstoters ed. Gerekte kettingen is meer een gevolg van materiaalkeuze en de robuustheid van het uitvoeren. Blijkbaar te veel bezuinigd of verkeerd berekend of geïnterpreteerd met de gevolgen van dien. Gaat een flesje idd niet helpen.
|
08 jan 2015 15:04 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
chathanky schreef: Herman: Denk je echt dat een autofabrikant een auto wil produceren die 100 jaar mee gaat? Ze verkopen daarna heel weinig auto`s meer en kunnen de meeste fabrieken wel sluiten.  Nee echt niet maar als het de eerste 5 of 7 jaar probleemloos er mee zou lopen hadden ze een punt om daarna weer hoop te verkopen, auto zonder te veel klachten, maar die zijn er niet! 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
08 jan 2015 15:43 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Menno schreef: Als een THP motor met een flesje uit de toverdoos wel goed zou blijven lopen was dat allang gedaan .... Zó kijk ik er ook tegenaan. Het herstellen van de THP's kost Citroën nu vele miljoenen, en ze weten allang dat dit er aan zit te komen bij nog jonge THP's. Ze mogen daar dan soms wat doof lijken, maar stom zijn ze niet. En als er dus een truc gevonden zou kunnen worden om kosten uit te sparen, reken er dan maar op dat ze zoiets niet zullen nalaten. Ik heb in de doc's heel wat IR's gevonden waarbij met relatief simpele middelen problemen opgelost werden bij heel veel Cit's. Maar geen eentje die in deze richting voor THP's een aanwijzing geeft. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 jan 2015 21:53 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Mensen moeten nou eenmaal ergens in geloven, en daar komen ook de meeste oorlogen uit.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
08 jan 2015 22:00 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
...en geloof is geloof. Dat is geen wetenschap en/of feiten Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
08 jan 2015 22:07 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Haha ... waarheid als een koe
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
08 jan 2015 22:09 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
 Hu maar dat zij er zoveel die dat doen.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
08 jan 2015 22:21 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
|
08 jan 2015 22:32 |
|
 |
|