C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
ik denk dat je mosfet defect is.
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Lees alles maar eens goed door!
Eventueel naar de sloop voor een andere module! Kun je te plaatse inzetten!
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2014 14:39
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 88000
Kleur: zwart
C5club Newbie
C5club Newbie
Herman is daar ook en foto van.

Groetjes Tom
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2014 14:39
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 88000
Kleur: zwart
C5club Newbie
C5club Newbie
C5 break 2002 schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Eerst wel geprobeerd om te resetten: pluspool 5 minuten eraf, terug en 2 minuten wachten voor je de auto weer start. Ik schrok wel even omdat hij niet direkt wilde starten (gaf iets aan met startonderbreker), de sleutel moet zeker wat langer de tijd krijgen om te resetten.

:idea: Je zit bijna goed, als je de bekleding die onder het dashboardkastje zit (aan de kant van de middenconsole) losmaakt dan zie je de module zitten. Is een zwart kastje met 1 breed en een smal stekkertje erop. Dit kastje zit met twee schroefjes vast (onder en boven). Losdraaien van deze twee en je kunt de module eruit halen. Dan kun je de koelribben ook pas zien.
Succes. :smt023
Heb je hier ook foto van.
Vriendelijke groet Tom
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Afbeelding
michel2014
michel2014
aanjager / kachelmodule

Bericht door michel2014 »

Probleem is verholpen. De aanjager doet het weer normaal. Geen wit icoontje meer of raar gedrag.

ik heb eerst zoals eerder gezegd een mosfet geprobeerd te solderen, maar dit was helaas zonder resultaat.
Deze mosfet:
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=2164" onclick="window.open(this.href);return false;

vervolgens via Ebay een nieuwe module besteld:
http://www.ebay.fr/itm/CITROEN-C2-C3-C5 ... 1231924429" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb van de Poolse module (na 4 dagen geleverd via GLS) wel de warte kapjes moeten vervangen met de oude omdat ik de nieuwe niet goed gemonteed kreeg in de gleuf onder het dashboardkasje. Deze zal wel een beetje naar binnen verbogen zijn.

Alles nu weer goed. Hopelijk blijft dit zo. :smt038
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Lekker voordelig, kan je haast niet moeilijk voor doen. :smt023
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 dec 2014 20:28
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: Gris Fer
Locatie: België
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik heb dubbele pech.
C5 1800 16v van 2002 blijft volle bak blazen.
Daarvoor zal ik deze bestellen:
http://www.ebay.fr/itm/CITROEN-C2-C3-C5 ... 2a326d17e9" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb hem al gedemonteerd via de info hier, ook al filmpke van gezien op youtube.

C5 2.0 HDi Tourer 2009 blaast niks.
Is normaal gezien ook de module.
Moet die nog zoeken & uithalen, zal wel ongeveer zelfde locatie zijn.
Maar, is dat identiek dezelfde module als de ph1?
Graag asap antwoord, dan bestel ik er 2.

Bedankt!
1967 2PK Custom
2001 Berlingo 2.0HDi lichte vracht
2002 C5 1800 16v berline
2009 C5 2.0HDi Exclusive Tourer
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Zou als ik jouw was eerst maar de kabels controleren die naar de aanjager gaat, moet ergens boven/naast je gaspedaal zitten.
weet niet voor de C5 break van 2009 maar als het een phII is dan is het hetzelfde als bij mij, kijk maar op de voorgaande lijntjes hier
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
het is niet hetzelfde als de phI, die zit naast het dashbord/handschoenenvak tussen de middenconsole en voorkant carrosserie, die kan je zo weghalen.
Als het niet de kabels bij de phII zijn en is definitief de aanjager module dan moet het dashbord eruit om die te vernieuwen.
Toch maar even de kabels met de voeding controleren, bij mij was de massa kabel zover ingebrand dat er geen kontakt meer was.
Succes.
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Die tweede C5 HDi Tourer 2009 is een PH3, naar ik aanneem.
Daarvan kan de module er op een relatief simpele manier uit, door wat bekleding los te halen in de voetenruimte van de bestuurder:
Module PH3 1.jpg
Module PH3 2..jpg
De module zie je hier:
Module PH3 3.jpg
Dat zal niet dezelfde zijn als bij de PH1 gebruikt is, naar ik veronderstel.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Goed dat we jouw hebben JW, ik zat te twijfelen aan de phII of II voor dit model 2009 want het staat niet geschreven. Hebben die fransen toch wat geleerd om niet bij een later type dit ding bovenin te bouwen, niettemin een goeie verklaring/beschrijving van je hier, kunnen andere een hoop plezier van hebben.
Nog prettige dagen gewenst, druk nog steeds met de verhuizing,
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Dom van mij maar in zijn profiel staat duidelijk phIII. :mrgreen:
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 dec 2014 20:28
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: Gris Fer
Locatie: België
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Bedankt JW voor de info met tekeningen!
Ik bekijk het straks eens.
De module voor de ph1 heb ik besteld.
Heeft er iemand voor de ph3 ook zo'n link?
Voor de ph3 heb ik er nog geen gevonden.
1967 2PK Custom
2001 Berlingo 2.0HDi lichte vracht
2002 C5 1800 16v berline
2009 C5 2.0HDi Exclusive Tourer
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
De vraag is of het aan de module ligt dat je blower niet (goed) werkt. Daar kunnen diverse andere zaken verantwoordelijk voor zijn, zoals de A/C computer.

In jouw geval zou ik 'm eerst aan de Diagbox hangen, dan kun je precies vaststellen wat er niet in orde is in dit circuit.
Daarna kun je dan beslissen waar je zonodig je geld aan uit moet geven om het probleem op te lossen.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie