Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2014 02:16
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 273000
Kleur: blanc
Beetje saai maar na alle opstart probleempjes, heb ik geen schokkende problemen gehad. De dame rijd goed en doet wat ik van haar verwacht. Alleen het stukje snelle weg (even plank gas) vond ze minder aantrekkelijk gezien de olie en koelwater temp toch wat opliepen. Het enigste waar ik nog een vraag over heb is de bandenspanning. Momenteel zitten er 18" velgen onder de dame maar ik heb geen flauw idee wat de bandenspanning moet zijn. Iig hoger als normaal maar hoe hoog..... staat nu op 2.8 voor en 2.7 achter. Wie heeft raad.....?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de banden boer
C5club Die-Hard


Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
op de website van de banden fabrikant kijken?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Ik rij op 19" en de C5 is rijklaar 1850kg. Citroen adviseert voor/achter 2.5/2.3. Bij flinke belading over lange afstand (bv vakantie) 2.5/2.7. Mij ervaring is dat bij brede banden (ik rij 245) meer druk voor idd beter stuurt, maar ook de banden in het midden van het loopvlak fors extra doet slijten. Ik schat in dat jouw auto minder weegt, ik zou zeker niet over 2.5/2.3 heen gaan. En je verder laten laten leiden door al dan niet ongelijk afslijten van het loopvlak.
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
De mijne is af fabriek met 18" geleverd en daar staat in de deurstijl dat zowel voor als achter de bandenspanning 2.3 zo moeten (en bij zware belasting achter 2.8)
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Om te denken dat de C4 met haar schamele 1160 kilootjes op 2.5/2.7 staat... Vraag me dan ook af of het de slijtage ten goede komt...
C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2010 13:11
Auto: Seat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Versnellingsbak: EGS6
Ik kan een laagste druk voor je uitrekenen die nog veilig is voor de banden.
Daarvoor wel wat gegevens nodig.
Van Auto:
Voor de belading en snelheid per situatie. Dus als je het voor verschillende belading en snelheids combinaties wil weten , geef voor iedere situatie snelheid en belading.
Leeg gewicht auto en de belading dus personen en vracht en waar ongeveer.
Snelheid waar je in de situatie geen minuut overheen gaat.
Beste zou zijn wegen per wiel met de belading die je gebruikt, maar dat wordt nooit gedaan.
Wegen per as komt daarna als beste.
Daarom graag ook MTM en MTA's ( Maximaal toelaatbare massa/Aslast).
Van de banden:
Maximum load of Loadindex.
Soort band om de druk nodig voor de maximum load tot 160km/u te bepalen.
Dus Gewone autoband of XL/reinforced/Extraload.
Snelheidscode van de band ( aangegeven door letter Q ,R,S,T,H,V.W.Y )
Maar graag ook de extacte maten.
geef de gegevens voor zover je die kan bepalen en dan reken ik het uit.
Prettige feestdagen gewenst van een zelf benoemd bandendruk-specialist.
Daarvoor wel wat gegevens nodig.
Van Auto:
Voor de belading en snelheid per situatie. Dus als je het voor verschillende belading en snelheids combinaties wil weten , geef voor iedere situatie snelheid en belading.
Leeg gewicht auto en de belading dus personen en vracht en waar ongeveer.
Snelheid waar je in de situatie geen minuut overheen gaat.
Beste zou zijn wegen per wiel met de belading die je gebruikt, maar dat wordt nooit gedaan.
Wegen per as komt daarna als beste.
Daarom graag ook MTM en MTA's ( Maximaal toelaatbare massa/Aslast).
Van de banden:
Maximum load of Loadindex.
Soort band om de druk nodig voor de maximum load tot 160km/u te bepalen.
Dus Gewone autoband of XL/reinforced/Extraload.
Snelheidscode van de band ( aangegeven door letter Q ,R,S,T,H,V.W.Y )
Maar graag ook de extacte maten.
geef de gegevens voor zover je die kan bepalen en dan reken ik het uit.
Prettige feestdagen gewenst van een zelf benoemd bandendruk-specialist.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
...alsook: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=7580" onclick="window.open(this.href);return false;
Op die postings heeft Jadatis nog nooit fatsoenlijk gereageerd.....
Groet,
JW
Op die postings heeft Jadatis nog nooit fatsoenlijk gereageerd.....
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jun 2010 13:11
Auto: Seat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Versnellingsbak: EGS6
Je kunt ook de gegevens geven met dan vooral de gewichten zo nauwkeurig als je die kunt bepalen . Dan reken ik het uit , en kun je dat advies alsnog naast je meerleggen.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
( Ja dat is ) Peter weer met zijn belangrijk verhaal.
De zelf benoemde bandendruk-specialist
EvilTwin is al eens bezig geweest met hem
Rijden met een citroen zeker nooit gedaan.
Banden druk gewoon de norm en iets meer of minder geen moeilijke dingen als maar goed rijdt.
De zelf benoemde bandendruk-specialist
Rijden met een citroen zeker nooit gedaan.
Banden druk gewoon de norm en iets meer of minder geen moeilijke dingen als maar goed rijdt.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:39
Auto: C2 VTR 1.6 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Grijs
Locatie: Harderwijk
Hier 2.4 bar rondom, 18" op een PH2.





