Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Tsja, soms wel.

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 18 dec 2006 20:09
Auto: Break
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 356.000
Locatie: Winterswijk
Na de eerste problemen bij 180.000km de sloten goed gesmeerd en later nog eens.
Nu 356.000km gereden zonder het vervangen van een enkel slot
Vet is als een honingraat dat olie vast houdt. verversen kun je het oude vet niet, wel kun je de sloten zo eens in het jaar met teflon inspuiten.http://www.c5club.nl/c5forum/posting.ph ... f=4&t=5279#" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg royaal en met een lang sprietjes in het slot pulken en spuiten. een busje kost een flink stuk minder dan een slot. de weken daarna lekt het overtolige smeermiddel dan wel een beetje uit het slot. maar dit neem ik dan voor lief en poetsen we weer schoon.
Nu 356.000km gereden zonder het vervangen van een enkel slot

Vet is als een honingraat dat olie vast houdt. verversen kun je het oude vet niet, wel kun je de sloten zo eens in het jaar met teflon inspuiten.http://www.c5club.nl/c5forum/posting.ph ... f=4&t=5279#" onclick="window.open(this.href);return false;
Erg royaal en met een lang sprietjes in het slot pulken en spuiten. een busje kost een flink stuk minder dan een slot. de weken daarna lekt het overtolige smeermiddel dan wel een beetje uit het slot. maar dit neem ik dan voor lief en poetsen we weer schoon.
Door de C5 boven alle verwachting positief verrast!
Familie auto - Citroen C5 Break 2003
en Hanomag A-L28 4x4 pick-up 1964 voor de hobby
Familie auto - Citroen C5 Break 2003
en Hanomag A-L28 4x4 pick-up 1964 voor de hobby

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
@ mel : ik neem aan dat je aan de binnen kant tikt ??
@ menno : wat gaat er dan kapot? Ik hoor de magneetspoel "schakelen", maar de buiten - en binnen handgrepen lijken los geschoten te zijn. Deur zit niet op kinderslot.
Blijft de vraag: hoe kom ik bij het slot als de deur niet open gaat ?
@ menno : wat gaat er dan kapot? Ik hoor de magneetspoel "schakelen", maar de buiten - en binnen handgrepen lijken los geschoten te zijn. Deur zit niet op kinderslot.
Blijft de vraag: hoe kom ik bij het slot als de deur niet open gaat ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Weet ik niet, maar bij mijn PH1 had smeren geen enkel effect ...
Zoals elders aangegeven , welgemikte tik geven , en blijven herhalen , meestal wil het slot dan wel weer 1x meewerken

Zoals elders aangegeven , welgemikte tik geven , en blijven herhalen , meestal wil het slot dan wel weer 1x meewerken
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Het wonder is geschied ! De rubber hamer had al snel resultaat.Kwistig met WD40 in alle spleten rond het slot gespoten en het werkt weer als vanouds. Niks kapot dus.En de andere ook maar preventief gedaan. Wat een forum hebben we toch !
C5 Break 2.0i exclusive 2002

C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Ik had toen de binnenbekleding eruit gehaald om erbij te kunnen komen. Ik vermoed zelf dat de was wat in de deuren gespoten wordt, gaat op den duur wat uitdroogt en steeds meer gaat kleven. Ik de stangetjes ook iets bijgebogen, zodat het slot iets beter openschiet.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dat scheelt een hoop werk! 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2007 19:43
Auto: Citroen C5 sedan V6 Automaat Exclusive
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11515
Productienummer: 0211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 133200
Kleur: Zwart (KTVD)
Locatie: Lisse
Contacteer:
Paljas schreef:@ mel : ik neem aan dat je aan de binnen kant tikt ??
1. Je tikt aan de buiten zijde. Niet te hard om beschadiging te voorkomen. Gebruik rubber hamer. Niet te zacht want dan heeft het geen zin.
2. Van binnenuit kom je niet bij het slot. Je kunt niet van binnenuit ontgrendelen.
Werken als vanouds lijkt zo. Ik zou de rubber hamer niet te ver opbergen. Euvel komt zeker weer terug en dan steeds vaker en vooral op momenten dat het slecht uitkomt! Bij Bart Ebben kun je gebruikt slot bestellen. Ik dacht 50 Euro betaald te hebben.
Groet,
Melchior
Melchior

C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Vandaag wou mijn rechtervoorportier niet open van buiten. Ik kan dus weer aan de knutsel om dat weer gangbaar te maken.
Berichten: 327
Lid geworden op: 27 aug 2009 13:31
Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9089CJ
Productienummer: 10343
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198500
Kleur: Noir Onyx (EXYB)
Locatie: Den Haag
Ik heb regelmatig last van het tegenovergestelde, ook met de linkerachterportier, namelijk dat hij niet automatisch vergrendeld wordt. Alle andere deuren wel, maar als je vervolgens het linkerachterportier opent zonder met de afstandsbediening de centrale deurvergrendeling eerst te ontgrendelen, worden de andere deuren ontgrendeld.
Eerst probeerde ik het linker achterportier nog mee te vergrendelen door het steeds opnieuw te proberen tot de linkerachterportier niet meer open ging zonder centraal te ontgrendelen. Nu laat ik het gewoon zo en check niet meer op de deur dicht blijft. Met het risico dat zo'n auto-inbreker die alle portieren checkt verrast wordt door een 'Sesam open u' van mijn C5.
Eerst probeerde ik het linker achterportier nog mee te vergrendelen door het steeds opnieuw te proberen tot de linkerachterportier niet meer open ging zonder centraal te ontgrendelen. Nu laat ik het gewoon zo en check niet meer op de deur dicht blijft. Met het risico dat zo'n auto-inbreker die alle portieren checkt verrast wordt door een 'Sesam open u' van mijn C5.
Groet,
Frank
Frank