Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		     
    					    					    				V.I.P.

    			        
Berichten: 271
      		Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 Difference
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 175550
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux Metallic
      			      		      			      				Locatie: Deventer
      			      		      		
      		      		      		        Nou, nee....,
deze 'gekte' wordt m.a.z.g.w. gedeeld onder een tamelijke breed deel van de groep technisch inzichtelijk groot geschapen mannen. Schrale troost, maar toch.
Groet, Zietroen
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			deze 'gekte' wordt m.a.z.g.w. gedeeld onder een tamelijke breed deel van de groep technisch inzichtelijk groot geschapen mannen. Schrale troost, maar toch.
Groet, Zietroen
 
    					    					    				V.I.P.

    			        
Berichten: 271
      		Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 Difference
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 175550
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux Metallic
      			      		      			      				Locatie: Deventer
      			      		      		
      		      		      		        Tja,
de 14e is inmiddels gepasseerd en de controle in de Citroengarage eveneens. Bij het uitlezen van de boardcomputer kwam (probleem)code P.0202 te voorschijn. OK, dus toch iets met injector 2. Deze is proefondervindelijk omgeruild met injector 1. De auto werd eerst warm, en later op de dag koud gecontroleerd. De storing leek verdwenen. Echter de volgende dag was 'ie er weer, maar nu andersom. Dus niet als deze op temperatuur komt, maar juist als de motor koud is, om vervolgens weer helemaal te verdwijnen. De dagen daarna ging het onregelmatig op en af met de storing. Vandaag (de 27e oktober) ben ik weer naar mijn onderhoudsgarage geweest. Ten 1e omdat de testperiode voorbij was en ten 2e om een nieuwe afspraak te maken voor verder behandeling, want de storing verdwijnt sinds een aantal dagen helemaal niet meer.
En nou hoop ik van harte dat de storingsmelding nu tevoorschijn komt onder code P.0201, vanwege die omruil met injector 01. Dan weten we zeker dat het de injector is, in welk geval deze wordt vervangen.
Injectoren: Ze zijn er nieuw, gereviseerd, en tweedehands. Deze laatste vind ik niet aantrekkelijk. Kan op korte termijn hetzelfde probleem opleveren. Een nieuwe zou peperduur zijn (kwam bedragen tegen van boven €.400,00 p.st.). Dus een gereviseerde (à €.150,00 p.st) leek dan de gulden middenweg. Maar, toen ik de garageman vroeg hoeveel een nieuwe nou precies kost, meldde hij tot mijn niet geringe verbazing een bedrag van €.113,03 excl. BTW. So far so good. Echter, volgens 'de uitleg' zou voor vervanging van inj.01, alle vier injectoren er uit moeten worden genomen omdat er een gezamenlijk pakking onder de set van 4 injectoren zit. En dat komt me dan weer heel vreemd voor. Op de offerte voor eventuele vervanging is sprake van 4 pakkingen.....
Is er iemand die hier meer van weet?
Dank vast,
Zietroen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			de 14e is inmiddels gepasseerd en de controle in de Citroengarage eveneens. Bij het uitlezen van de boardcomputer kwam (probleem)code P.0202 te voorschijn. OK, dus toch iets met injector 2. Deze is proefondervindelijk omgeruild met injector 1. De auto werd eerst warm, en later op de dag koud gecontroleerd. De storing leek verdwenen. Echter de volgende dag was 'ie er weer, maar nu andersom. Dus niet als deze op temperatuur komt, maar juist als de motor koud is, om vervolgens weer helemaal te verdwijnen. De dagen daarna ging het onregelmatig op en af met de storing. Vandaag (de 27e oktober) ben ik weer naar mijn onderhoudsgarage geweest. Ten 1e omdat de testperiode voorbij was en ten 2e om een nieuwe afspraak te maken voor verder behandeling, want de storing verdwijnt sinds een aantal dagen helemaal niet meer.
En nou hoop ik van harte dat de storingsmelding nu tevoorschijn komt onder code P.0201, vanwege die omruil met injector 01. Dan weten we zeker dat het de injector is, in welk geval deze wordt vervangen.
Injectoren: Ze zijn er nieuw, gereviseerd, en tweedehands. Deze laatste vind ik niet aantrekkelijk. Kan op korte termijn hetzelfde probleem opleveren. Een nieuwe zou peperduur zijn (kwam bedragen tegen van boven €.400,00 p.st.). Dus een gereviseerde (à €.150,00 p.st) leek dan de gulden middenweg. Maar, toen ik de garageman vroeg hoeveel een nieuwe nou precies kost, meldde hij tot mijn niet geringe verbazing een bedrag van €.113,03 excl. BTW. So far so good. Echter, volgens 'de uitleg' zou voor vervanging van inj.01, alle vier injectoren er uit moeten worden genomen omdat er een gezamenlijk pakking onder de set van 4 injectoren zit. En dat komt me dan weer heel vreemd voor. Op de offerte voor eventuele vervanging is sprake van 4 pakkingen.....
Is er iemand die hier meer van weet?
Dank vast,
Zietroen.
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        In de instructie B1HG66P0 Verwijderen - aanbrengen : Benzineverstuivers INJECTIE EW7J4 OF INJECTIE EW10J4 is te lezen:
JW
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Groet,
2. Aanbrengen
VERPLICHT : Vervang de O-ringen.
Aanbrengen :
•De benzineverstuivers (6)
•De borgklemmen (5)
•De injectiegalerij met de verstuivers (2)
•De bouten (4). Vastzetten met 1 daN.m ± 0.1
Sluit de stekkers (3) weer aan.
Sluit de slang (1) aan.
JW
 
    					    					    				V.I.P.

    			        
Berichten: 271
      		Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 Difference
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 175550
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux Metallic
      			      		      			      				Locatie: Deventer
      			      		      		
      		      		      		        OK JW,
Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Nogmaals dank(!) en groet,
Zietroen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Nogmaals dank(!) en groet,
Zietroen.
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Gebruikte injectoren met weinig kilometers zijn een prima alternatief. 25 tot 40 euro per stuk en geen enkele trammelant, hoor. Heb ik ook gedaan......
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 62
      		Lid geworden op: 18 aug 2011 21:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Berline 2.0 I 16V
      			      		      			      				Opties: trekhaak/parkeersensors/fm-transmitter
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2001
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 197000
      			      		      			      				Kleur: grijs
      			      		      			      				KPH: C5club sticker
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Hier een link voor injector 1984 E2. Peugeot is hetzelfde als Citroën. Hier heb ik de mijne ook vandaan. Snelle levering.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... 984e2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
groet peter
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... 984e2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
groet peter
 
    					    					    				V.I.P.

    			        
Berichten: 271
      		Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 Difference
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 175550
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux Metallic
      			      		      			      				Locatie: Deventer
      			      		      		
      		      		      		        OK, GW-tje/PeterSangers,
Een 2e-hands injector; zo te zien alles voor te zeggen, maar het is en blijft een 2e-hands onderdeel waarvan de staat/conditie moeilijk te bepalen valt...... .
Vanmiddag om 15.15u was de afspraak voor de controle. Daarom ben ik een half uur voordien i.d. auto gestapt om de motor goed warm te rijden. Op het punt, op de temperatuurmeter, waarop normaal gesproken de melding met inluidende piep tevoorschijn komt, gebeurde er helemaal niks. Nog een stuk verder gereden, motor nog wat warmer, nog niks. Zul je altijd zien. -Op weg naar de tandarts, is de kiespijn weg-. Dan maar de snelweg op en een tijdje constant 130 km/u. Hèhè, daar was ‘ie. Op naar de garage.
De uitlezing loog er niet om. De injector die eerst op plek 02 zat en was verruild met 01, werd op deze plek overduidelijk geïndiceerd als boosdoener. Het ding bleek even later totaal overleden te zijn. Kortom, wordt vervangen. Ik kreeg een gloednieuwe ‘Cactus’ mee om even te overbruggen. Da's een heeeel andere Citroën. Morgenochtend om 10.00u staat ‘mijn dame’ weer klaar. Zweven op straat, toch wel lekker.
Over een week of 2 laat ik nog even weten of 'ze' echt uitgestottert is.
Tot dan, groet,
Zietroen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Een 2e-hands injector; zo te zien alles voor te zeggen, maar het is en blijft een 2e-hands onderdeel waarvan de staat/conditie moeilijk te bepalen valt...... .
Vanmiddag om 15.15u was de afspraak voor de controle. Daarom ben ik een half uur voordien i.d. auto gestapt om de motor goed warm te rijden. Op het punt, op de temperatuurmeter, waarop normaal gesproken de melding met inluidende piep tevoorschijn komt, gebeurde er helemaal niks. Nog een stuk verder gereden, motor nog wat warmer, nog niks. Zul je altijd zien. -Op weg naar de tandarts, is de kiespijn weg-. Dan maar de snelweg op en een tijdje constant 130 km/u. Hèhè, daar was ‘ie. Op naar de garage.
De uitlezing loog er niet om. De injector die eerst op plek 02 zat en was verruild met 01, werd op deze plek overduidelijk geïndiceerd als boosdoener. Het ding bleek even later totaal overleden te zijn. Kortom, wordt vervangen. Ik kreeg een gloednieuwe ‘Cactus’ mee om even te overbruggen. Da's een heeeel andere Citroën. Morgenochtend om 10.00u staat ‘mijn dame’ weer klaar. Zweven op straat, toch wel lekker.
Over een week of 2 laat ik nog even weten of 'ze' echt uitgestottert is.
Tot dan, groet,
Zietroen.
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        Da's dan wel heel duidelijk, oorzaak gevonden naar aangenomen mag worden   
 
Maarreeeeeh, hoe rijdt de Cactus?
Welke motor ligt er in, en is het een EGS of een handbak?
Zondag a.s. denk ik er ook even in te rijden, een nichtje heeft 'm zojuist als leaseauto in gebruik genomen 
 
Groet,
JW
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
 Maarreeeeeh, hoe rijdt de Cactus?
Welke motor ligt er in, en is het een EGS of een handbak?
Zondag a.s. denk ik er ook even in te rijden, een nichtje heeft 'm zojuist als leaseauto in gebruik genomen
 
 Groet,
JW
 
    					    					    				V.I.P.

    			        
Berichten: 271
      		Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 Difference
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 175550
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux Metallic
      			      		      			      				Locatie: Deventer
      			      		      		
      		      		      		        Hoi JW,
Wat voor motor erin ligt, weet ik niet, maar wel dat het een automaat is. En da's behoorlijk wennen. Niet dat het een onoverkomelijk probleem is, want je wordt op het grote display van de boardcomputer, stap voor stap keurig geïnformeerd hoe je moet starten, en welke knoppen bediend moeten worden om de wagen in gang te zetten. Als schakelbestuurder mis je dat koppelingspedaal, en omdat het rempedaal ruimbemeten is, raak je dat, als het linkerbeen door de persoonlijke automatische piloot gestuurd wordt, nogal gemakkelijk. Het remvermogen wordt daarmee wel meteen duidelijk. De auto zelf is doordat deze een stuk kleiner is dan een C5, een stuk gevoeliger voor hobbels op-, en oneffenheden in de weg. Echt een groot verschil. Mede doordat het in dit geval een automaat is, reageert de auto anders op het gas geven. Ik denk, dat als ik hieraan gewend zou zijn, het rijden als zeer soepel zou ervaren. Voorzover ik van 'bedienen' kan spreken, kan ik dit omschrijven als heel 'licht'. De stoelen zijn, Citroën-eigen, zeer comfortabel. Voor mij voelen ze aan als 'voor mij gemaakt'. Overal de juiste ondersteuning. Wat me wel opviel is het door raamstijlen en hoofdsteunen (achterin) beperkte uitzicht naar achteren. Daarentegen zijn de spiegels -aangenaam ruim- van afmeting. Tot slot kan ik melden dat het stuur ruim voorzien is van bedieningsknoppies, en de onderzijde een recht stuk heeft.
Dit is wat ik kan melden na een rit van circa 3 km van de garage naar mijn huis, dus dit hakt er in...... .
Hoe dan ook, groet,
Zietroen
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Wat voor motor erin ligt, weet ik niet, maar wel dat het een automaat is. En da's behoorlijk wennen. Niet dat het een onoverkomelijk probleem is, want je wordt op het grote display van de boardcomputer, stap voor stap keurig geïnformeerd hoe je moet starten, en welke knoppen bediend moeten worden om de wagen in gang te zetten. Als schakelbestuurder mis je dat koppelingspedaal, en omdat het rempedaal ruimbemeten is, raak je dat, als het linkerbeen door de persoonlijke automatische piloot gestuurd wordt, nogal gemakkelijk. Het remvermogen wordt daarmee wel meteen duidelijk. De auto zelf is doordat deze een stuk kleiner is dan een C5, een stuk gevoeliger voor hobbels op-, en oneffenheden in de weg. Echt een groot verschil. Mede doordat het in dit geval een automaat is, reageert de auto anders op het gas geven. Ik denk, dat als ik hieraan gewend zou zijn, het rijden als zeer soepel zou ervaren. Voorzover ik van 'bedienen' kan spreken, kan ik dit omschrijven als heel 'licht'. De stoelen zijn, Citroën-eigen, zeer comfortabel. Voor mij voelen ze aan als 'voor mij gemaakt'. Overal de juiste ondersteuning. Wat me wel opviel is het door raamstijlen en hoofdsteunen (achterin) beperkte uitzicht naar achteren. Daarentegen zijn de spiegels -aangenaam ruim- van afmeting. Tot slot kan ik melden dat het stuur ruim voorzien is van bedieningsknoppies, en de onderzijde een recht stuk heeft.
Dit is wat ik kan melden na een rit van circa 3 km van de garage naar mijn huis, dus dit hakt er in...... .
Hoe dan ook, groet,
Zietroen
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        En inderdaad, gisteren heb ik er in gezeten en een stukje mee gereden.JW-NHS schreef: ......
Maarreeeeeh, hoe rijdt de Cactus?
Welke motor ligt er in, en is het een EGS of een handbak?
Zondag a.s. denk ik er ook even in te rijden, een nichtje heeft 'm zojuist als leaseauto in gebruik genomen
Zij heeft een Blue HDi 100 Shine, met zowat alles er op en er aan.
Eerste dat opvalt zijn de veel steun gevende, zeer comfortabele fauteuils die er in zitten.
Tweede is dat je de motor nauwelijks hoort als je er mee rijdt. Wel heeeeel veel trekkracht, lekker om mee te rijden.
Ik ben er maar een klein blokje mee omgereden, en in dat blokje liggen een paar gemene drempels.
Het viel me op hoe soepeltjes hij daar overheen ging, duidelijk beter dan een aantal andere wokkelgeveerde auto's waar ik mee gereden heb.
Over het uiterlijk kunnen de meningen verschillen, uiteraard.
Ik vind 'm leuk, een aanwinst
 
 Groet,
JW
 
    					    					    				V.I.P.

    			        
Berichten: 271
      		Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 Difference
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 175550
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux Metallic
      			      		      			      				Locatie: Deventer
      			      		      		
      		      		      		        Hallo Allen,
Ben ik weer, zij het een maand later i.p.v. 14 dagen. Na deze testperiode kan ik melden dat 'Zij' weer 100% trouw dienst doet. Met het vervangen van de injector zijn het onregelmatige lopen en de bijverschijnselen idd. volledig geëlimineerd.
Tot andermaal, groet,
Zietroen
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ben ik weer, zij het een maand later i.p.v. 14 dagen. Na deze testperiode kan ik melden dat 'Zij' weer 100% trouw dienst doet. Met het vervangen van de injector zijn het onregelmatige lopen en de bijverschijnselen idd. volledig geëlimineerd.
Tot andermaal, groet,
Zietroen
Berichten: 615
      		Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 vti Berline
      			      		      			      				Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				kilometerstand: 110000
      			      		      			      				Kleur: Granache
      			      		      			      				Locatie: Nijmegen
      			      		      		
      		      		      		        
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
    				
    				    			Berichten: 214
      		Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break, EW10J4
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09641
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 394000
      			      		      			      				Kleur: blauw/grijs
      			      		      			      				Locatie: Amsterdam
      			      		      		
      		      		      		        Ook nu weer met horten en stoten: emissiestoring en kat.melding. Na het een flesje injectorreiniger en het schoonmaken van de inlaat (wat allebei niet hielp) toch weer naar de injectoren gekeken. Zoals ik al eerder heb beschreven. Een ja hoor, je wil er voor de tweede keer niet aan, maar nu bleek een andere injector niet goed te zijn. Weer er een van de sloop (met garantie) en de motor draait weer vrolijk rond zoals het hoort. Het blijkt bij dit euvel 9 van 10 kee, dat een injector de boosdoener is. Eerste handeling: DE INFECTOREN BEZIEN WELKE NIET GOED FUNCTIONEERT EN/OF ALLE VIER LATEN TESTEN EN REINIGEN. Maar goed ik rij voor € 20,-- weer verder. 
En als je eenmaal weer probleemloos rijdt.....
Voor iedereen met deze storing, die dan snel opgelost kan zijn.
Genietse. 
 
Carracha
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					En als je eenmaal weer probleemloos rijdt.....
Voor iedereen met deze storing, die dan snel opgelost kan zijn.
Genietse.
 
 Carracha
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
    				
    				    			Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V








