Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2014 14:18
Auto: berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Kleur: donkerblauw
Ik had een tijdje geleden startproblemen met mijn C5. Op benzine startte ze slecht en liep schokkerig. Eenmaal op LPG liep ze weer prima. Natuurlijk uiteindelijk met een emissie storing. Het moest volgens mij dus aan het benzine systeem liggen. Ik dacht aan de injectoren of de benzinepomp. Anderhalve maand eerder is er een bobine vervangen door de garage na aanleiding van een emissie storing. Dit is uiteindelijk dezelfde klacht geweest, maar in een eerder stadium. Na onderzoek bij Bart Ebben in Malden bleek de brandstofpomp kapot te zijn gegaan. Omdat het brandstoffilter voor de pomp zit, is de rommel uit de pomp de brandstof leiding in gegaan en heeft de injectors verstopt. Nieuwe pomp dus.....
Er is door de Citroën dealer een nieuwe pomp in gezet. Toen ik de auto kwam halen, stonk deze naar benzine. Bovendien was de ruimte om de pomp ( onder de rechter achterbank) vochtig. Volgens de garage was dat tijdens de reparatie gebeurd, t meeste was weg, dat laatste beetje zou zo verdampt zijn. Toen de auto bleef stinken heb ik t allemaal eens beter bekeken. Wat bleek was dat de kunststof ring waarmee de pomp in de tank geklemd zit gebroken was.
Er is door de Citroën dealer een nieuwe pomp in gezet. Toen ik de auto kwam halen, stonk deze naar benzine. Bovendien was de ruimte om de pomp ( onder de rechter achterbank) vochtig. Volgens de garage was dat tijdens de reparatie gebeurd, t meeste was weg, dat laatste beetje zou zo verdampt zijn. Toen de auto bleef stinken heb ik t allemaal eens beter bekeken. Wat bleek was dat de kunststof ring waarmee de pomp in de tank geklemd zit gebroken was.
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2014 14:18
Auto: berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Kleur: donkerblauw
Zelf even een gebruikte ring gevonden bij Bart Ebben en deze geprobeerd te monteren. Ik kreeg de ring maar niet pakkend op t schroefdraad, zelfs niet zonder pomp. Ik dacht dat ik de verkeerde ring zou hebben, dus een nieuwe besteld met afdichtrubber. Dit kost samen slechts een tientje, dus maak je niet druk als je die ring breekt bij t demonteren. De nieuwe ring door een monteur erop laten zetten, maar dit paste ook niet........
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2014 14:18
Auto: berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Kleur: donkerblauw
Je tank is waarschijnlijk vervormd, dus wat wil je doen? Ik ben toen terug gegaan naar de dealer die de pomp heeft vervangen. Wat bleek: het demonteren van de pomp en het spoelen van de leiding is met een redelijk volle tank gebeurd. Een geïnstalleerde pomp maakt blijkbaar deel uit van de structuur van de tank. Door het gewicht van de benzine is de tank vervormd op de ring waarop de pomp moet zitten. In die ring zit een uitsparing om de pomp te centreren. Op deze zwakke plek was de ring verbogen. Uiteindelijk is dit door de dealer naar tevredenheid weer gerepareerd.
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2014 14:18
Auto: berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Kleur: donkerblauw
Wat is nu de les van dit verhaal? Als je de brandstofpomp vervang, doe dit dan met een LEGE tank. Dat had mij weer een hoop heen en weer rijden en het rondrijden met een benzine lekkende auto kunnen besparen. Hopelijk bespaart dit andere Citroën bezitters vergelijkbare ellende.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Helaas heb je niet altijd de keuze of de pomp bij volle of lege tank stuk gaat.
Maar wel goed opgelost door de dealer, toch?
Maar wel goed opgelost door de dealer, toch?
Zeg maar André
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2014 14:18
Auto: berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Kleur: donkerblauw
Ja, uiteindelijk wel. De tweede keer hebben ze de tank leeg gepompt. Dat scheelt enorm!

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2014 00:12
Auto: ligne exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 225000
Kleur: blauw
Duur geintje? Heb het zelfde probleem
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Nieuwe pomp kost ong 150 euro bij de automaterialenzaak, bij de dealer een stuk meer.
Op de sloop ong 50 euro, maar die hebben ook de nodige draaiuren........
Haal wel bij de dealer voor je begint een nieuwe rubber ring en de kunstof ring.
Kost ong een tientje maar bespaard je heel veel ellende.
Op de sloop ong 50 euro, maar die hebben ook de nodige draaiuren........
Haal wel bij de dealer voor je begint een nieuwe rubber ring en de kunstof ring.
Kost ong een tientje maar bespaard je heel veel ellende.
Zeg maar André

C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 21 mei 2012 19:24
Auto: C5 THP 155 LIGNE BUSINESS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 115601
Kleur: blauw
Locatie: kaatsheuvel
weet hier alles van
heeft mij zelfs 2x een tank extra gekost en het probleem bleef omdat de brandstofpomp zelf een scheurtje had die we niet zagen
nu een heel andere pomp er in maar heb soms het idee dat deze niet de juiste hoeveelheid aanstuurt
heeft mij zelfs 2x een tank extra gekost en het probleem bleef omdat de brandstofpomp zelf een scheurtje had die we niet zagen
nu een heel andere pomp er in maar heb soms het idee dat deze niet de juiste hoeveelheid aanstuurt
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2014 14:18
Auto: berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Kleur: donkerblauw
Omdat er geen filter na de pomp zit, is bij het slijtage materiaal van de pomp de leiding in gegaan. Dit gaf een soort harde plastic afzetting aan de binnenkant van de leiding en fijn gruis bij de injectoren. Het kan dus goed zijn dat door de kapotte pomp of de slijtende pomp, de brandstofleiding, rail en injectors verstopt of kapot zijn.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gewoon een nieuwe pomp en bekijk als er inderdaad rommel in de leiding zit om een extra filter aan het einde bij te plaatsen.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.