
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
@Edwin, yep dat heb ik mijn hele leven al gedaan en zoals gezegd, het betaald zich 

gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Zal morgen als ik alles weer opgebouwd heb wat eraf was zoals handschoenenvak en zij beplating nog maar eens de Lexia eraan hangen en kijken wat de voltmeter dan aangeeft, zou eigenlijk 12 volt moeten zijn.
wordt vervolgd want ik wil nu op zeker spelen als mijn theorie hierover goed is.
Maak wel een kiekje en plaats hem dan hier zodat voor anderen die dit euvel zouden kunnen krijgen weten wat de Lexia aangeeft (of niet)
wordt vervolgd want ik wil nu op zeker spelen als mijn theorie hierover goed is.
Maak wel een kiekje en plaats hem dan hier zodat voor anderen die dit euvel zouden kunnen krijgen weten wat de Lexia aangeeft (of niet)

gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Alles weer opgebouwd en gedaan zodat de lady opnieuw een C5 interieur heeft, had bijna alles onder het dash weggehaald om een goed overzicht te krijgen hoe en waar alles zat, nu weet ik het.
Om op mijn veronderstelling van gisteren terug te komen, de Lexia nog maar eens aangesloten die geen storingen meer kon vinden en toen gelezen met draaiende motor dat de voltage aangegeven voor de aanjager als die op volle kracht draait neemt die net over 10Volt op, dus het is wel te zien maar alleen als de motor draait, bij normaal uitlezen met enkel de sleutel op kontakt is het 0,0 Volt.
Desalniettemin (Jemig wat een lang woord) de aanjager werkt en heb maar een paar kiekjes van de witte conector hier geplaatst en hoe ik het probleem "omzeilt" heb want een nieuwe stekker/connector heb ik niet.
Om op mijn veronderstelling van gisteren terug te komen, de Lexia nog maar eens aangesloten die geen storingen meer kon vinden en toen gelezen met draaiende motor dat de voltage aangegeven voor de aanjager als die op volle kracht draait neemt die net over 10Volt op, dus het is wel te zien maar alleen als de motor draait, bij normaal uitlezen met enkel de sleutel op kontakt is het 0,0 Volt.
Desalniettemin (Jemig wat een lang woord) de aanjager werkt en heb maar een paar kiekjes van de witte conector hier geplaatst en hoe ik het probleem "omzeilt" heb want een nieuwe stekker/connector heb ik niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
die blauwe blokjes is het niet
de rest is top

de rest is top

Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
@Willy, ik weet het maar op dit moment heb ik niet anders
, als ik in Holland ben eind van de maand maar eens kijken bij Johan of die een nieuwe kan krijgen
zodat het weer orgineel wordt 



gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
soldeer de draden aan mekaar en met krimkous
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
@Willy, die moet je dan ook tot je beschikking hebben hier!!!! 

gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Door die blauwe beunblokken kan zonder problemen geen 30 Ampère lopen, en zo groot is de stroom als de fan voluit draait.
Bij die stromen kan er dan zelfs brand ontstaan op de kleine contactovergangen in die beunblokken.
Als je niet kunt solderen, gebruik dan goede knijpverbinders.
Die zijn er toch wel te vinden bij jullie?
Groet,
JW
Bij die stromen kan er dan zelfs brand ontstaan op de kleine contactovergangen in die beunblokken.
Als je niet kunt solderen, gebruik dan goede knijpverbinders.
Die zijn er toch wel te vinden bij jullie?
Groet,
JW
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
@Jan, met alle respect je kommentaar gelezen.
Heb deze "blauwe blokken" zoals je ze noemt wel meer gebruikt in nood en vroeger als verbindings stekker voor mistlampen etc. Ben niet zo bang dat het warm wordt of in brand ga, deze <nieuwe draad> zit samen met de orginele op de massa die dus als extra erbij zit.
De stroom gaat dus niet alleen daar over maar ook over de orginele kabel.
Ik heb de kontakten schoon gemaakt, zonder de extra kabel heeft het gedraait maar voor de zekerheid heb ik deze extra kabel erbij gezet voor het geval dat de kontakt van de massa het weer begeeft.
Moet zoals gezegd eind deze maand in Holland zijn en ga dan voorbij Nw Vennep om daar een nieuwe kontakter in te zetten of zoals hier gesuggereerd is solderen en klemkous.
Hier is niets te krijgen Jan dan kroonsteentjes en dat vindt ik persoonlijk niet goed.
ps hier de beschrijving van deze blauwe aftak stekkers.
AFTAK CONNECTORS
Een geïsoleerde aftak connector maakt door een eenvoudige drukbeweging een verbinding of
aftakking naar een andere elektrische geleider zonder dat hiervoor een ontmanteling (stripping)
van de geleider dient te geschieden. Door middel van een geslepen geleider-mesje worden de
geleiders met elkaar doorverbonden, hierdoor ontstaat een “koudlas” waardoor een zeer
betrouwbare en gasdichte verbinding ontstaat.
WEDITRADE (snelle)aftak connectors zijn gemaakt uit nylon isolatie met een koper, electro tin plated
geleider.
Rode voor draaddiameters 0.5 tot 1.5 mm² (AWG 22 16)
Blauwe voor draaddiameters 1.5 tot 2.5 mm² (AWG 16 14)
Gele voor draaddiameters 4.0 tot 6.0 mm² (AWG 12 10)
Heb deze "blauwe blokken" zoals je ze noemt wel meer gebruikt in nood en vroeger als verbindings stekker voor mistlampen etc. Ben niet zo bang dat het warm wordt of in brand ga, deze <nieuwe draad> zit samen met de orginele op de massa die dus als extra erbij zit.
De stroom gaat dus niet alleen daar over maar ook over de orginele kabel.
Ik heb de kontakten schoon gemaakt, zonder de extra kabel heeft het gedraait maar voor de zekerheid heb ik deze extra kabel erbij gezet voor het geval dat de kontakt van de massa het weer begeeft.
Moet zoals gezegd eind deze maand in Holland zijn en ga dan voorbij Nw Vennep om daar een nieuwe kontakter in te zetten of zoals hier gesuggereerd is solderen en klemkous.
Hier is niets te krijgen Jan dan kroonsteentjes en dat vindt ik persoonlijk niet goed.
ps hier de beschrijving van deze blauwe aftak stekkers.
AFTAK CONNECTORS
Een geïsoleerde aftak connector maakt door een eenvoudige drukbeweging een verbinding of
aftakking naar een andere elektrische geleider zonder dat hiervoor een ontmanteling (stripping)
van de geleider dient te geschieden. Door middel van een geslepen geleider-mesje worden de
geleiders met elkaar doorverbonden, hierdoor ontstaat een “koudlas” waardoor een zeer
betrouwbare en gasdichte verbinding ontstaat.
WEDITRADE (snelle)aftak connectors zijn gemaakt uit nylon isolatie met een koper, electro tin plated
geleider.
Rode voor draaddiameters 0.5 tot 1.5 mm² (AWG 22 16)
Blauwe voor draaddiameters 1.5 tot 2.5 mm² (AWG 16 14)
Gele voor draaddiameters 4.0 tot 6.0 mm² (AWG 12 10)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
@Jan, ok, wordt gedaan, 

gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De originele stekerverbinding was wel geweldig gezien de foto`s. 

Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Als je dit plaatje nog eens bekijkt en de plaats van de blower/aanjager is het me volkomen duidelijk dat hier geen andere mogelijkheid is dan het dash eruit halen indien het ZEKER is dat deze niet meer funktioneerd, is wel een hele klus en daarvoor zou 4 uurtjes staan??
In dit geval hier op de foto is het een blauw stekkertje en geen witte zoals bij mij.
Trouwens, hij doet het nog steeds en ga de 22th naar Holland dus moet hij het wel blijven doen.

In dit geval hier op de foto is het een blauw stekkertje en geen witte zoals bij mij.
Trouwens, hij doet het nog steeds en ga de 22th naar Holland dus moet hij het wel blijven doen.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.

Net een nieuwe mosfet gesoldeerd maar helaas zonder resultaat. De 4 blaadjes blijven alle 4 wit en de aanjager draait volle toeren.
Het 'los' solderen was nog niet zo makkelijk, helaas sneuvelde ook één van de ringetjes van de printplaat. Nieuwe nog wel vast kunnen solderen, maar ik denk dat hij nu geen goed contact maakt met de printplaat.
Deze mosfet gemonteerd:
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=2164" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe kan je de module doormeten om te kijken of deze goed werkt? Het middelste pinnetje van de mosfet staan in contact met het rechter pinnetje (als het aluminium naar beneden wijst), maar het meest linkse pinnetje (ook degene waarbij het ringetje verloren is gegaan) staat met geen 1 in contact. Klopt dit?
Opvallend was wel dat na opnieuw montage van de module met de nieuwe mosfet het aluminium na en enkele tientallen seconden (daarna meteen weer verwijdert) toch al was opgewarmd.
Nu toch maar genoodzaakt een nieuwe module te bestellen, of heeft iemand er toevallig nog 1 liggen tegen een zacht prijsje?
Bvd voor het beantwoorden van beide vragen
Het 'los' solderen was nog niet zo makkelijk, helaas sneuvelde ook één van de ringetjes van de printplaat. Nieuwe nog wel vast kunnen solderen, maar ik denk dat hij nu geen goed contact maakt met de printplaat.
Deze mosfet gemonteerd:
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=2164" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe kan je de module doormeten om te kijken of deze goed werkt? Het middelste pinnetje van de mosfet staan in contact met het rechter pinnetje (als het aluminium naar beneden wijst), maar het meest linkse pinnetje (ook degene waarbij het ringetje verloren is gegaan) staat met geen 1 in contact. Klopt dit?
Opvallend was wel dat na opnieuw montage van de module met de nieuwe mosfet het aluminium na en enkele tientallen seconden (daarna meteen weer verwijdert) toch al was opgewarmd.
Nu toch maar genoodzaakt een nieuwe module te bestellen, of heeft iemand er toevallig nog 1 liggen tegen een zacht prijsje?
Bvd voor het beantwoorden van beide vragen


C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2014 14:39
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 88000
Kleur: zwart
Ik heb en probleem, met mij aanjager doet het niet.
Ook is het ventilatortje op mij bedieningspaneel eerst goed en dan woord hij wit stop als.
Kan iemand mij helpen met advies.
Ook is het ventilatortje op mij bedieningspaneel eerst goed en dan woord hij wit stop als.
Kan iemand mij helpen met advies.