V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:38
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter
Locatie: voorhout
Snap niet waar jullie probleem ligt heb ook een al4 met een hobby 495 en die gaat gewoon door

In de sport zetten en het gas er op houden en let op je heb vakantie ben niet aan het werk
beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
GW-tje:
Elke 100 meter neemt het motorkoppel af met 1%. Op grote hoogte ga je dat echt wel vernemen.
15 graden helling merk je echt wel dat het niet zo vlot gaat en dat de motor er aardig aan moet trekken. Met een vakantie zal er vaak ook het nodige mee worden genomen en rij je vaak ook niet alleen.

Met een 200 pk merk ik ook wel het verschil of ik een flinke helling neem en lijkt de fut er ook wel wat uit te raken. De C5 is ook meer bedoeld voor normalere vlakke wegen. En een 4 bak zal zeker niet bijdragen aan goede bergcondities tov van een 5 of een 6 versnelling uitvoering.

Sportstand helpt zeker wel dat is langer vasthouden van de lagere versnelling. Niet elke C5 is daar mee uitgevoerd. Dan is het beter om met de hand te schakelen. Bergversnellingen hebben ze niet voor niets uitgebracht in de niet elektronische automaten.
In D rijden in bergachtig gebied is ook niet zo fijn voor bak en motor. en bij afdalingen niet voor de remmetjes.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
15 procent neem ik aan. 15 graden is bijna 30 procent. Dat haalt vrijwel geen enkele voorwiel aangedreven auto, alleen al omwille van gebrek aan grip op zelfs droog asfalt...
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Klopt 15%
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Gelukkig het internet werkt hier weer.
Vandaag de berg opnieuw opgereden. Nu met hogere snelheid de bochten doorgegaan en dan trekt de C5 het toch nog best goed. Toeren niet onder de 3500tpm laten komen en dan kom ik de 15% opgereden met 70 km/uur.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Da's uiteindelijk toch best netjes toch? Bergen betekent toeren draaien, omhoog en naar beneden. Is voor de bak ook veel beter.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Dat is ook best netjes. Alleen is het echt hoeken door haarspeldbochten om die toeren te behouden. Gelukkig heb ik net nieuwe bandjes...
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Haal je er ook nog wat plezier uit. Al weet ik niet of reisgenoten daar ook zo over denken... :lol:
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Hmm, vandaar dat mijn vrouw steeds zo angstig kijkt en zich overal aan vastgrijpt...
Maar, de auto houdt zich goed nu ik harder de berg oprij. Soms lastig als een langzaam rijdende auto voor me heb want dan heb ik wel een probleem. Dan kruipt de C5 omhoog.
Vandaag weer heerlijk getoerd door Karinthië. Morgen over enkele alpenpassen toeren. Heerlijk.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:04
Auto: C5 Break 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 0946CJ
Productienummer: 10556
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120778
Kleur: Islande Gris
C5club Newbie
C5club Newbie
Zelf met een 1.8 16v motor en handbak, sla ik niet versteld van het klim(onvermogen) van mijn C5.
Maar als 'platlander' heb ik daar hooguit maar een maand per jaar last van :) Terwijl ik ook dacht Hoe doen die Franse dat dan in hun bergen? Hebben ze dat niet getest dan? Ik val soms gewoon bijna stil met vol geladen kar! Best link als je daar geen rekening mee houd.
Plaats reactie