Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Van Beide potentiometers?
Zeg maar André
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als ik het goed voorheb wel,als je deze samen optelt moet je aan 100 komen
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ik weet niet of de dezelfde gaspedaal hebben maar indien wel.....heb ik er volgens mij nog ergens een liggen waarvan alleen de limitter niet werkt.
Ik hoor het wel of je hem kan gebruiken?
Succes.
Ik hoor het wel of je hem kan gebruiken?
Succes.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Hallo Boes,
Dank je,maar wat is de limitter?
Ik heb in de Lexia gekeken, en kan daar alleen stand gaspedaal in % vinden, en dat reageert goed.
Verder staan er ook 2 meldingen zwaar gaspedaal, de een staat op : losgelaten de ander op ingedrukt.
Bij het gaspedaal door de vloer heen drukken wisselen deze twee waardes.
Feitelijk dus nog niets zeker, aangezien het pedaal bij onze tegenvoeter ook wel aangaf dat er gas gegeven werd.
Dank je,maar wat is de limitter?
Ik heb in de Lexia gekeken, en kan daar alleen stand gaspedaal in % vinden, en dat reageert goed.
Verder staan er ook 2 meldingen zwaar gaspedaal, de een staat op : losgelaten de ander op ingedrukt.
Bij het gaspedaal door de vloer heen drukken wisselen deze twee waardes.
Feitelijk dus nog niets zeker, aangezien het pedaal bij onze tegenvoeter ook wel aangaf dat er gas gegeven werd.
Zeg maar André
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... &start=270" onclick="window.open(this.href);return false;
de gaspedaal geeft 2waardes stand 1 en stand 2
dat is als een stand uitvalt pakt de 2de stand dat over,en kun je nog verder rijden
daarom moet je de 2standen op tellen,en moet je ongeveer 100 hebben
de gaspedaal geeft 2waardes stand 1 en stand 2
dat is als een stand uitvalt pakt de 2de stand dat over,en kun je nog verder rijden
daarom moet je de 2standen op tellen,en moet je ongeveer 100 hebben
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik vrees dat ik niet visueel genoeg ingesteld ben om het te snappen.....
Ik zal het pedaal gewoon zelf moeten bekijken.
Nogmaals, het lijkt gewoon goed te werken volgens de waardes in de lexia, maar in het verhaal waar d-super op wees, was dat ook zo. de auto reageerde wel op hetr gaspedaal, maar onderin lijkt het op noodloop......
dat is precies wat hier ook is. En verder heb ik (hoe toevallig kan het leven zijn?) twee maal een splinter nieuwe storing gehad: snelheid kan niet gecontrolleerd worden.
Ik zal het pedaal gewoon zelf moeten bekijken.
Nogmaals, het lijkt gewoon goed te werken volgens de waardes in de lexia, maar in het verhaal waar d-super op wees, was dat ook zo. de auto reageerde wel op hetr gaspedaal, maar onderin lijkt het op noodloop......
dat is precies wat hier ook is. En verder heb ik (hoe toevallig kan het leven zijn?) twee maal een splinter nieuwe storing gehad: snelheid kan niet gecontrolleerd worden.
Zeg maar André
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je hebt een pb
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Laatste nieuws....... de auto rijdt nu reeds een week storingsvrij, met vermogen...
Vorige week het hele vacuum gebeuren nogmaals onder de loep genomen.
Slangetjes van de turbo zaten verkeerd om, en nogmaals de elektroklep van de EGR vervangen.
Verder ook de temp sensor in de kat vervangen, en inmiddels 1200 km zonder meldingen...
Alles zit aangesloten incl EGR. Het nadeel hiervan is dat de auto wel weer walmt........
Maar wel storingsvrij, zou de aanhouder dan toch geluk hebben........

Vorige week het hele vacuum gebeuren nogmaals onder de loep genomen.
Slangetjes van de turbo zaten verkeerd om, en nogmaals de elektroklep van de EGR vervangen.
Verder ook de temp sensor in de kat vervangen, en inmiddels 1200 km zonder meldingen...
Alles zit aangesloten incl EGR. Het nadeel hiervan is dat de auto wel weer walmt........
Maar wel storingsvrij, zou de aanhouder dan toch geluk hebben........
Zeg maar André
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Laten we het hopen Andre en nu dus gaan genieten van de Dame. 

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mar 2012 07:53
Auto: C5 Break 2.0 16v - Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 208.000
Kleur: Zilver
Locatie: Putte (N.Br)
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Pffff.....slangetjes verkeerd om? Man, man, man......heb jij weer!
Hopen dat je er nu uit bent. Walmen moet bij de EGR vandaan komen.
Hoe is het met het gaspedaal afgelopen?
Hopen dat je er nu uit bent. Walmen moet bij de EGR vandaan komen.
Hoe is het met het gaspedaal afgelopen?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:

Goed gedaan, dat zijn lastige storingen om op te lossen
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Zo, tijd voor nog een update.......
Na ruim 2500 storingsvrije kilometers, was het roken niet meer om aan te zien.
Enige voordeel is dat ik helemaal geen last meer had van bumperklevers.
Het vermogen begon ook weer langzaam aan minder te worden, dus is de tijd rijp om de EGR nog eens te bekijken.
Mooi plaatje gemaakt met een gaatje van 4 mm er in, en de EGR afgedopt aan de inlaatzijde.
De eerste rit was erg hoopvol, voor het eerst in lange tijd waren er voldoende paardenkrachten aan het werk, autorijden was weer leuk. Echter weer van korte duur. De volgende dag, voor het eerst in 2 weken weer: piep, storing emissie.........
Al had ik het wel een beetje verwacht, ik heb het gaatje redelijk klein gemaakt, groter maken kan altijd nog. Eerst maar eens genieten van geen rook en plenty pk's.....
Maar helaas, ook dat was maar een dag. zelfs met plaatje rookt het hok weer als ma Flodder, en hebben alle paarden ook maar besloten in ploegen te gaan werken. Het vermogen is er de ene keer wel, meestal niet. De storing geeft alleen: gemeten uitlaatgas circulatie onlogisch, wat ik wel logisch vind door het te kleine gaatje. dus vergroot, naar 6mm en de storingen blijven nu weg, maar helaas ook nog steeds het vermogen. Vreemd is nu ook dat de auto vreemd aanvoelt, alsof er een zware aanhanger achter hangt. bij langzaam wegrijden zit er ook een heel erge lage resonantie brom in, alsof een zware vrachtwagen weg probeert te rijden.
Bij het spelen met het gaspedaal (steeds even kort een stukje intrappen) maakt de uitlaat een soort van natte scheet geluid, alsof de demper lek is. Maar de hele uitlaat is echt gasdicht.
Op de snelweg voelt het ook of de auto zwaarder moet werken, bij een kickdown bij 120, schakelt de automaat wel terug, maar gaat niet echt harder rijden. Om vervolgens 10 minuten later tijdens dezelfde rit er als een speer vandoor te gaan.
Gaspedaal nog niet vervangen, omdat volgens de lexia het ding in orde is.
Nieuw roetfilter, turbo, LMM, brandstoffilter, luchtfilter. diverse reinigings middeltjes in de tank gehad, diverse merken diesel, vacuum klepjes vervangen, vacuum gemeten, turboslangen gecontroleerd, swirlklep werkt, kat temp sensor vervangen..........
Gaat een Motor management computer wel eens stuk, het lijkt toch heel erg in de sturing van de diverse dingen te zitten...
Roept U maar


Na ruim 2500 storingsvrije kilometers, was het roken niet meer om aan te zien.
Enige voordeel is dat ik helemaal geen last meer had van bumperklevers.
Het vermogen begon ook weer langzaam aan minder te worden, dus is de tijd rijp om de EGR nog eens te bekijken.
Mooi plaatje gemaakt met een gaatje van 4 mm er in, en de EGR afgedopt aan de inlaatzijde.
De eerste rit was erg hoopvol, voor het eerst in lange tijd waren er voldoende paardenkrachten aan het werk, autorijden was weer leuk. Echter weer van korte duur. De volgende dag, voor het eerst in 2 weken weer: piep, storing emissie.........

Al had ik het wel een beetje verwacht, ik heb het gaatje redelijk klein gemaakt, groter maken kan altijd nog. Eerst maar eens genieten van geen rook en plenty pk's.....
Maar helaas, ook dat was maar een dag. zelfs met plaatje rookt het hok weer als ma Flodder, en hebben alle paarden ook maar besloten in ploegen te gaan werken. Het vermogen is er de ene keer wel, meestal niet. De storing geeft alleen: gemeten uitlaatgas circulatie onlogisch, wat ik wel logisch vind door het te kleine gaatje. dus vergroot, naar 6mm en de storingen blijven nu weg, maar helaas ook nog steeds het vermogen. Vreemd is nu ook dat de auto vreemd aanvoelt, alsof er een zware aanhanger achter hangt. bij langzaam wegrijden zit er ook een heel erge lage resonantie brom in, alsof een zware vrachtwagen weg probeert te rijden.
Bij het spelen met het gaspedaal (steeds even kort een stukje intrappen) maakt de uitlaat een soort van natte scheet geluid, alsof de demper lek is. Maar de hele uitlaat is echt gasdicht.
Op de snelweg voelt het ook of de auto zwaarder moet werken, bij een kickdown bij 120, schakelt de automaat wel terug, maar gaat niet echt harder rijden. Om vervolgens 10 minuten later tijdens dezelfde rit er als een speer vandoor te gaan.
Gaspedaal nog niet vervangen, omdat volgens de lexia het ding in orde is.
Nieuw roetfilter, turbo, LMM, brandstoffilter, luchtfilter. diverse reinigings middeltjes in de tank gehad, diverse merken diesel, vacuum klepjes vervangen, vacuum gemeten, turboslangen gecontroleerd, swirlklep werkt, kat temp sensor vervangen..........
Gaat een Motor management computer wel eens stuk, het lijkt toch heel erg in de sturing van de diverse dingen te zitten...
Roept U maar


Zeg maar André